عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۲۵۷۷
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۴
امام خمینی:
امام خمینی(ره) با بیان اینکه عده‌ای با اسم اسلام راستین جنایت‌ می‌کنند، فرمود: اگر در دنیا پیدا کردید لفظی مطابق معنایش معنا و عمل می‌‌شود، به من هم اطلاع بدهید من هم استفاده کنم، ولی مطمئن باشید در قوطی هیچ عطاری این چیزهایی که اینها می‌‌گویند نیست.
عقیق:از آغازین روزهای نهادینه شدن دین اسلام توسط پیامبر(ص) و گسترش آن در سایر نقاط جهان، همواره افراد یا گروه‌هایی خواسته و یا ناخواسته به نام دیانت تحریفاتی را در دین وارد کردند. از سوی دیگر عده‌ای از عالم‌نماها برداشت‌های شخصی خود را بر قرآن و آموزه‌های دین تحمیل می‌کردند و موجبات انحراف و بعد اغتشاش و دو دستگی در جهان اسلام را فراهم می‌کردند. این موضوع در تمام فرقه‌هایی که پس از اسلام ایجاد شد به وفور دیده می‌شود.

در عصر حاضر نیز به دلیل تعدد افکار و نگاه‌هایی که بین متفکران و روشنفکران جامعه اسلامی نسبت به آموزه‌های قرآن و عترت(ع) وجود دارد، شاهد این دست از چالش‌های هستیم. هر کدام از این گروه‌ها و دسته‌جات سیاسی و مذهبی با رویکرد اسلام‌مآبانه آموزه‌های دین را دستخوش اهداف سیاسی و جناحی خود قرار می‌دهند و به تعبیر قرآن  بر حق لباس باطل می‌پوشانند و حق را با آنکه می‌دانند کتمان می‌کنند؛ «وَ لَا تَلْبِسُوا الْحَقَّ بِالْبَاطِلِ وَتَکْتُمُوا الْحَقَّ وَأَنْتُمْ تَعْلَمُونَ؛ حق لباس باطل نپوشانید و حقیقت را با آنکه خود می‌دانید کتمان نکنید»   لذا با تداوم این رفتار باعث انحراف افکار عمومی و به دنبال آن، کشتار مردم مظلوم در سراسر دنیا می‌شوند.

امام خمینی(ره) در بیانات خویش با اشاره به همین چالش اشاره داشتند:

«آن که می‌‌گوید من مسلمانم یک معنای دیگری از اسلام برداشت می‌کند. آنی که می‌گوید «اسلام راستین»، یک مسأله دیگری می‌خواهد بگوید غیر اسلام. آن که اسلام‌شناس است یک چیز دیگر را می‌شناسد غیر اسلام. آن که طرفدار حقوق بشر است یک مسئله دیگر را می‌گوید غیر حقوق بشر. اصلاً الفاظ به کلی از محتوای خودش خالی شده. شما خودتان بروید دنبالش، ببینید کجا یک لفظی از قبیل این الفاظی که متعارف بوده، عدالت، عدالت اجتماعی - نمی‌دانم - طرفداری از حقوق بشر، سازمان امنیت کذا، سازمان کذا، شما دنبال بروید، تعقیب کنید، ببینید کدام یک از اینها محتوای خودش را دارد. کدام یک از اینها، آن معنایی که هست، آن معنا اراده از او می‌شود.»

امام(ره) در این بیانات اشاره دارند شعارهای افراد و گروه‌هایی که به اسم دیانت و یا شعارهای دینی مثل حقوق بشر و ... روی کار هستند، تا چه حد با عملکرد آن‌ها همخوانی دارد. یعنی کسانی که به اسم اسلام ریختن خون هم‌کیش خود را واجب می‌داند در کدام برگ از آموزه‌های اسلام یافت می‌شود. امام خمینی(ره) در ادامه با اشاره به اینکه گروه‌هایی به اسم اسلام راستین در منطقه جنایت می‌کنند، فرمود:

«اسلام وقتی گفته می‌شود، این اسلامی که ما می‌گوییم، اصل‌ نیست؛ آن که اسلام راستین می‌گوید، بر خلاف همۀ مقررات اسلام، این جنایت را دارد می‌کند. آن که تروریست است، می‌‌گوید که ما قوای مسلّحه هستیم، ما قیام مسلحانه کردیم. قیام مسلّحانه این است که بچه‌هایی را بکشند و آتش بزنند؟! این قیام مسلّحانه است؟! این الفاظ عوض شده. معلوم می‌‌شود قیام مسلّحانه عبارت از این است و تروریسم عبارت از یک چیز دیگر است! همه چیز این طور است. حالا من اصل مطلبش را القا کردم، شما دنبالش بکنید. اگر پیدا کردید در دنیا یک لفظی را که مطابق معنایش الآن معنا می‌شود و عمل می‌‌شود، به من هم اطلاع بدهید تا من هم استفاده کنم، ولی مطمئن باشید که در قوطی هیچ عطاری این چیزهایی که اینها می‌گویند نیست و هر چه اینها می‌گویند و هر چه اینها می‌‌کنند، بر خلاف آن مسائلی است که می‌گویند. حرفش را می‌زنند، عملشان، کارشان برخلاف اوست. آن که می‌‌گوید اسلام، می‌گوید اسلام، اسلام راستین باید باشد، این اسلامی که اینها می‌‌گویند، اسلام راستین نیست، آن وقت یک همچون جنایتی را می‌کنند به اسم اسلام راستین! آن که دم از حقوق بشر می‌زند، پایمال می‌‌کند ممالکی را که بیچاره هستند؛ ممالکی که زیر پای اینها دارد پامال می‌‌شود و اسمش را می‌‌گذارند کذا.» (صحیفه امام خمینی » جلد 16 » صفحه 433)


منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین