عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

حاج جواد حیدری در گفت و گو با عقیق:
خصوصیت دیگر ایشان شهرت گریزی بود .بارها از او خواستیم مجموعه کامل اشعارش را در یک کتاب چاپ کنیم ولی ایشان اجازه نداد و مخالفت کرد. در پیام رهبر انقلاب هم به این نکته اشاره شده بود که ایشان شاعر قرآن و عترت بود.

سرویس شعر آیینی عقیق: حاج جواد حیدری مدیرعامل موسسه قدیم الاحسان در حاشیه مراسم ترحیم مرحوم حبیب الله چایچیان در گفت وگویی تصویریبا عقیق به برخی خصوصیات این استاد شعر آیینی پرداخت:

واقعا با رفتن ایشان یک ثلمه ای به عرصه شعر مذهبی ، شعر اهل بیت(ع) و شعر هیئت وارد شد.

ایشان در این عرصه وزنه بودند. وقتی فضای هیئت ها را از دهه سی و چهل به بعد بررسی می کنیم ، می بینیم اکثر مداحان شاخص و صاحب نام از اشعار مرحوم حسان حفظ بوده اند و در جلسات مختلف خوانده اند.

تقوا ، اخلاص وخلوت ایشان با خدا باعث تاثیرگذاری اشعارشان بر روی مخاطب شد.

ایشان در مباحث اعتقادی به خصوص  در موضوع امام شناسی بسیار جامع بودند. در پیام رهبر انقلاب هم به این نکته اشاره شده بود که ایشان شاعر قرآن و عترت بود. مرحوم حسان به شدت با قرآن مانوس بود . حتی اشعار ایشان برای اهل بیت (ع) هم به زبان قرآنی سروده شده است. از آن طرف اشعاری هم که درباره قرآن سروده اند با ذکر اهل بیت(ع) به پایان می رسد.

خصوصیت دیگر ایشان شهرت گریزی بود .بارها از او خواستیم مجموعه کامل اشعارش را در یک کتاب چاپ کنیم ولی ایشان اجازه نداد و مخالفت کرد.

 در ادامه فیلم گفت و گو با حاج جواد حیدری را ببینید:


دریافت


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین