عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۲۵۷۲
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۲
آیت‌الله مقتدایی:
عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه گفت: فعالیت قرآنی، امروز یک ضرورت برای جهان اسلام است و تلاش برای جذب مردم به سمت قرآن اهمیت زیادی دارد.
عقیق:آیت‌الله مرتضی مقتدایی در دیدار دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با اشاره به اهمیت فعالیت‌های قرآنی اظهار کرد: فعالیت‌های قرآنی در مساجد اهمیت زیادی دارد، مساجد مراکز توحید، عبادت خداوند و وحدت اسلامی هستند و مساجد جایگاه والایی دارند.

وی ادامه داد: فعالیت‌های قرآنی گستره زیادی دارند و افراد زیادی به این فعالیت‌ها جذب می‌شوند، هم فعالیت قرآنی و هم فعالیت در مساجد دارای اهمیت زیادی است و خدمت به قرآن در مساجد یک توفیق الهی است و فعالان قرآنی مساجد باید خداوند را به خاطر این نعمت شکر کنند.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه افزود: فعالیت قرآنی امروز یک ضرورت برای جهان اسلام است، تلاش برای جذب مردم به سمت قرآن و پرداختن به علوم و تفسیر اهمیت زیادی دارد، امروز عطش جوانان برای فراگیری علوم قرآنی بسیار بالا است و باید این مسئله را قدر بدانیم.

وی با اشاره به علاقه جوانان به فراگیری علوم قرآنی اظهار کرد: نسل جوان علاقه زیادی به فراگیری علوم قرآنی دارند، باید مطالب قرآنی به جوانان در مساجد تعلیم داده شود، مردم علاقه زیادی به مساجد دارند.

مقتدایی ادامه داد: برای جذب بیشتر جوانان به مساجد و فعالیت‌های قرآنی باید تلاش کنیم، یکی از اسامی قرآن، معجزه است و بیش از 50 اسم برای این کتاب آسمانی بیان شده است، قرآن موعظه‌ای از طرف خداوند برای بشریت است و قرآن با زبان تجلیل و تکریم با مردم سخن می‌گوید.

وی افزود: انسان نیاز به تذکر و یادآوری دارد، به همین خاطر خداوند قرآن را به عنوان موعظه برای انسان نازل کرده است، کلمات پروردگار در قرآن، تکریم انسان است و آیات این کتاب آسمانی مردم را به راه راست و صراط مستقیم هدایت می‌کند، راهی که آن‌ها را به سعادت می‌رساند.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه قرآن کریم را رحمتی برای انسان از طرف خداوند دانست و تصریح کرد: هدف قرآن این است که انسان را به مرتبه قرب الهی برساند، شیوه قرآن دعوت انسان به کنار گذاشتن رذایل اخلاقی و آشنایی با فضایل اخلاقی است.

وی ادامه داد: باید زبان موعظه بودن قرآن را به مردم تعلیم بدهیم، در آن صورت علاقه مردم به فراگیری معارف این تاب آسمانی چند برابر می‌شود، امیدوارم که جشنواره مدهامتان به صورت پرمحتوا برگزار شود.

مقتدایی افزود: امروز دشمنان تلاش می‌کنند که جوانان از قرآن دور شوند، باید سعی کنیم که ارتباط نسل جوان با قرآن و مساجد بیشتر شود تا با نقشه دشمنان مبارزه کنیم.

وی با اشاره به آثار آشنایی با قرآن اظهار کرد: کسی که با قرآن آشنا شود، تحت تأثیر تبلیغات مسموم دشمنان قرار نمی‌گیرد، باید برنامه‌های قرآنی برای جوانان جذاب باشد تا آن‌ها از ارزش‌های والای این کتاب آسمانی بهره ببرند.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه ادامه داد: قرآن کریم برای انسان پند و موعظه است و غفلت‌ها را از ذهن انسان پاک می‌کند، دعوت به وحدت یکی از ویژگی‌های قرآن است و جمع کردن جوانان در برنامه‌های قرآنی در مساجد کار باارزشی است.

وی خاطرنشان کرد: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی قرآن در کشورمان مهجور بود، به برکت پیروزی انقلاب قرآن در خانواده‌ها گسترش پیدا کرد.

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین