عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۲۵۷۰
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۷
آیت الله سبحانی:
حضرت آیت الله سبحانی با تاکید بر افزایش فعالیت های فرهنگی در مساجد، این فضای معنوی را مهمترین عنصر در زمینه مقابله به مفاسد فضای مجازی دانستند.
عقیق: حضرت آیت‌الله سبحانی  در دیدار دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گفتند: مسجد از جایگاه بسیار مقدسی در اسلام بارخوردار است.

ایشان افزودند: ساخت مسجد یکی از نخستین اقدامات رسول اکرم (ص) پس از هجرت به شهر مدینه، بود و پیامبر مسجد را به عنوان محور فعالیت خویش قراردادند.

معظم له بیان کردند: از جمله فعالیت های عظیم رسول الله در مسجد می توان به قرائت آیات الهی و وحیانی در مسجد اشاره کرد؛همچنین زمانی که پیامبر (ص) می‌خواست لشکری را به جنگ بفرستد، برای آنها در مسجد خطبه می‌خواند.

حضرت آیت الله سبحانی با ذکر این مطلب که ساخت مساجد اهمیت بسیاری در اسلام دارد اظهارکردند: قرآن کریم تاکید بسیاری بر حفظ و تکریم مساجد دارد.

معظم له با ذکر این مطلب که فضای مجازی به بلایی برای خانواده‌ها و جوانان تبدیل شده، است گفتند: فریادهای مراجع عظام تقلید در این خصوص به جایی نرسیده است و مساجد باید جوانان را دست فضای مجازی نجات بدهند.

ایشان یادآورشدند: ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، وظیفه احیای مساجد را بر عهده دارد و باید برنامه‌های مختلف در مساجد برگزار شود، ساخت مسجد یک مقدمه است و در ادامه باید شاهد برگزاری برنامه‌ها در مسجد باشیم.

معظم له در پایان با اشاره به اهمیت توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه گفتند: باید همایش جهانی با حضور علما برگزار شود تا آنها در زمینه خط قرآن تدبیری بیندیشند، خط عثمان طه اشکالاتی دارد و باید علمای شیعه و سنی در ضمن تأکید بر صحت قرآن در این خط اصلاحاتی را انجام بدهند.

 


منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین