عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۲۵۶۱
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۸
آیت‌الله نوری‌همدانی:
یکی از مراجع تقلید گفت: در هر محله‌ای که مسجدی وجود دارد قبر یک شهید نیز وجود دارد و خداوند آن محل را با خون شهید تبرک کرده است.
عقیق:آیت‌الله حسین نوری‌همدانی در دیدار با اعضای ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور اظهار کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فعالیت‌های خود را به بهره‌گیری از سه عنصر علما، مساجد و جوانان انجام می‌دهد که رشد جوانان در مساجد بسیار مطلوب است.   

وی با بیان اینکه عالم از جایگاه ویژه‌ای در جامعه برخوردار است، عنوان کرد: عالمی که وظیفه خود را در همه عرصه‌های جامعه انجام دهد نزد خداوند جایگاه بالایی دارد و مردم جامعه نیز باید از ظرفیت علما بهره لازم را برده و مشکلات خود را برطرف کنند.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه مسجد علاوه‌ بر محل عبادت محل تجمع و مشورت مسلمانان است، مطرح کرد: در هر محله‌ای که مسجدی وجود دارد قبر یک شهید نیز وجود دارد و خداوند آن محل را با خون شهید تبرک کرده است.

وی با بیان اینکه در برخی از شهرها مانند تهران بیش از 100 مسجد خالی وجود دارد، خاطرنشان کرد: فعالیت کانون‌های مساجد به دلیل اینکه به مساجد رونق می‌بخشد و جوانان را به سمت مساجد می‌آورد بسیار ارزشمند و حساس است و باید در این کانون‌های فرهنگی به مشکلات جوانان پاسخ مناسب داده شود.

آیت‌الله نوری‌همدانی از حساسیت‌های دوره جوانی یاد کرد و گفت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد باید این حساسیت‌ها را در نظر داشته باشند و مراقب کینه اندوزی دشمنان باشند و با تعلیم و تربیت جوانان مؤمن و انقلابی به مبارزه با دشمنان بپردازند.

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین