عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۲۵۶۰
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۹
حاج سعید حدادیان در اختتامیه پانزدهمین همایش «سوختگان وصل»:
دبیر همایش ادبی «سوختگان وصل» گفت: ما حس کردیم این شهدا مظلوم هستند و این همایش پرچم معرفی آنها را بلند کرد. شانزدهمین همایش ادبی سوختگان وصل با محوریت سردار حاج قاسم سلیمانی با عنوان «سلام سردار»‌ برگزار خواهد شد که مهلت ارسال آثار تا پانزدهم بهمن 96 خواهد بود.
گزارش تصویری



عقیق:آیین اختتامیه پانزدهمین همایش ادبی «سوختگان وصل» با عنوان «کبوتران حرم» ویژه شهدای اربعین در حلّه عصر امروز در تالار فردوسی دانشکده ادبیات دانشگاه تهران برگزار شد.

*«کبوتران حرم» به منظور تجلیل از شهدای زیارت اربعین برگزار شد

در این مراسم حجت‌الاسلام کرمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه  تهران ضمن تشکر و تقدیر از برگزارکنندگان این مراسم گفت: دفتر ادبیات و هنر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه اقدامات خوبی انجام داده که یکی از آنها سلسله همایش‌های سوختگان وصل است.

وی افزود: همایش این دوره با نام «کبوتران حرم» به منظور تجلیل از شهدای زیارت اربعین برگزار شد. کسانی که برنامه‌ای در خور برای آنها برگزار نشد و امروز شاهدیم که برنامه‌ای با همت دفتر ادبیات و هنر به منظور پاسداشت شهدای حریم ولایت برگزار شده است. این برنامه می‌تواند اثر بسیاری در جامعه داشته باشد.

حجت‌الاسلام کرمی در بخش پایانی سخنانش گفت:‌ بنابر این است که قیام ولی‌عصر (عج) همراه با نام سیدالشهدا باشد. مرحوم آیت‌الله بهجت می‌فرمودند ولی‌عصر به مردم زمان خودشان معرفی نشدند و ایشان برای معرفی خود دست به دامن سیدالشهدا می‌شوند و این در حالی است که در زمان ظهور ایشان تمام عالم سیدالشهدا را می‌شناسند و امروز شاهدیم که در حماسه اربعین سیدالشهدا به جهانیان معرفی می‌شود.

*حس کردیم شهدای زیارت اربعین مظلوم هستند

حاج سعید حدادیان دبیر همایش ادبی «سوختگان وصل» در این مراسم گفت: «کبوتران حرم» عنوان پانزدهمین همایش «سوختگان وصل» است که در دو بخش شعر و داستان هم‌سفره زائران سیدالشهدا شد که آنها در پایان سفرشان به بارگاه قدس راه یافتند.

وی افزود: ما حس کردیم این شهدا مظلوم هستند و این همایش پرچم معرفی آنها را بلند کرد. در بخش شعر بیش از 350 اثر و در بخش داستان نیز 150 اثر به دبیرخانه همایش رسیده بود که به خاطر کیفیت بالای اشعار و آثار رسیده هیأت داوران بخش شعر تقاضا داشتند که 30 اثر مورد تقدیر قرار بگیرد که ما در نهایت از 18 اثر تقدیر کردیم. همچنین در بخش داستان علاوه بر معرفی سه برگزیده 9 نفر نیز تقدیر خواهند شد.

براساس این گزارش، شانزدهمین همایش ادبی سوختگان وصل با محوریت سردار حاج قاسم سلیمانی با عنوان «سلام سردار»‌ برگزار خواهد شد که مهلت ارسال آثار تا پانزدهم بهمن 96 خواهد بود.

همچنین در این مراسم از برگزیدگان دو بخش شعر و داستان تقدیر شد. در حاشیه این مراسم از چند تن از خانواده شهدای زیارت اربعین در حله نیز تجلیل بعمل آمد.

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین