عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۲۵۴۱
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۳
آیت الله حسن کمالی:
آیت الله کمالی با بیان اینکه معرفی هفته برائت در برابر هفته وحدت، دسیسه دشمنان برای ایجاد تفرقه است، گفت: فرهیختگان، دانشمندان و مبلغان دینی این اقدام شیطانی دشمن را برای مردم برملا کنند.
عقیق:آیت الله حسن کمالی، استاد حوزه علمیه و دانشگاه، نویسنده و پژوهشگر حوزه های دین، فرهنگ و روانشناسی و امام جماعت مسجد وفا انتخاب هفته وحدت در ایام ولادت حضرت محمد(ص) را اقدام تحسن برانگیز و کم نظیر جمهوری اسلامی ایران برای ایجاد همدلی در امت اسلامی، دانست و گفت: جهان اسلام امروز بیش از هر زمان دیگری باید وحدت خود را حفظ کند و اگر مسلمانان منطقه به این مقوله مهم عمل می کردند، امروز شاهد دخالت زورگویان در کشورهای اسلامی و جنایت های آنان نبودیم.

این استاد حوزه علمیه و دانشگاه با بیان اینکه قرآن کریم و پیامیر عظیم الشان حضرت محمد(ص) محور وحدت بین شیعه و سنی هستند، افزود: مسلمانان با پرهیز از تفرقه و پیروی از پیامبر اسلام می توانند اتحاد خود را روز به روز محکم تر کنند و در همین راستا امام خمینی(ره)، ۱۲ تا ۱۷ ربیع الاول را بعنوان هفته وحدت نامگذاری کردند تا مسلمانان جهان در یک صف واحد، متقی و متحد با یکدیگر زندگی کنند.

نویسنده و پژوهشگر حوزه های دین، فرهنگ و روانشناسی خاطرنشان کرد: ایران اسلامی به برکت انقلاب اسلامی و خون شهدا، به جزیره  آرامش و امنیت تبدیل شده است و مردم این سرزمین در سایه قرآن و ولایت فقیه با وحدت و همدلی در برابر دشمنان ایستاده اند و توطئه های استکبار جهانی را ناکام گذاشته اند و به همین دلیل، در طول سالیان دراز است که مردمان ایران، اعم از ترک، لر، بلوچ، فارس و کرد در کنار هم برادرانه زندگی می کنند و در طول جنگ تحمیلی نیز دیدیم که در مقابل دشمن وحدت خود را حفظ کردند و کشور را نجات دادند.

نماینده مراجع معظم تقلید با بیان اینکه ایجاد فاصله در میان مسلمانان از اهداف اصلی استکبار جهانی است، اظهارداشت: دشمنان اسلام با توطئه های مختلف تلاش می کنند تا اتحاد مسلمانان را برهم زنند و با نابود کردن جامعه اسلامی، داشته های مسلمانان را به غارت ببرند. کج اندیشان از تمام توان خود برای دامن زدن به این اختلافات استفاده می کنند و گاهی نیز افرادی با اندیشه های مسموم در این راه برای ایجاد تفرقه تلاش می کنند.

آیت الله کمالی با بیان اینکه برنامه دشمن نفوذ در پیکره جامعه اسلامی است و آنان سعی می کنند تا با رخنه کردن در بین مسلمانان به نقاط ضعف آنان پی برده و زمینه نفوذ خود را فراهم کنند افزود: کمرنگ شدن وحدت و ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی زمینه ضربه زدن دشمنان بر پیکره اسلام را فراهم می کند.

امام جماعت مسجد وفا با بیان اینکه هستی کل کائنات به برکت وجود پیامبر اکرم(ص) شکل گرفته است، بیان کرد: وحدت و همدلی مسلمانان زیر سایه دستورات پیامبر(ص) تقویت شده است و همین اتحاد، پیروزی بر دشمنان اسلام را بدنبال می آورد. همچنین پیغمبر اسلام بزرگترین شخصیت جهان است و نظیر ندارند.

پژوهشگر حوزه های دین، فرهنگ و روانشناسی با اشاره به اینکه وحدت و همدلی میان مسلمان مورد تاکید قرآن کریم است، اظهار کرد: قرآن مجید می فرماید «قُل ان کنتم تُحبّون اللهَ فاتّبعونی یُحببکمُ اللهُ؛ بگو: اگر خداوند را دوست می‌دارید، پس مرا پیروی کنید، تا خدا نیز شما را دوست بدارد» و در آیه دیگری نیز آمده «قُلْ أَطِیعُوا اللّه َ وَالرَّسُولَ فَإِنْ تَوَلَّوْا فَإِنَّ اللّه لا یُحِبُّ الْکافِرِینَ؛ بگو اطاعت خدا و رسول را بکنید، پس اگر اعراض کردید، پس خدا کافرین را دوست نمی دارد»؛ یعنی اگر افراد، از خدا و پیامبر(ص)، اطاعت نکنند، در زمره کافران خواهند بود.

آیت الله کمالی با بیان اینکه براساس این دو آیه، محور اصلی و اساسی وحدت میان مسلمانان وجود مقدس پیامبر(ص) است، تصریح کرد: در آیات دیگر قرآن پیرامون پیامبر(ص) آمده «قل لا أَسئَلُکُم عَلَیهِ أَجراً إِلاَّ المَوَدَّةَ فِی القُربی؛ بگو به ازای آن [رسالت] پاداشی از شما خواستار نیستم مگر دوستی درباره خویشاوندان»، یعنی برای رضایت خداوند باید رضایت پیامبر(ص) را به دست آوریم و بر اساس این آیه قرآن، برای کسب رضایت ایشان نیز باید رضایت اهل بیت(ع) را کسب کنیم.

این استاد حوزه علمیه و دانشگاه با بیان اینکه تمام مسلمانان محوریت پیامبر(ص) و معجزه ایشان قرآن کریم را پذیرفته اند، افزود: برنامه فرهنگی امام زمان(عج) در ابعاد علمی و عملی، به سمت احیای قرآن کریم و سنت پیامبر(ص) است و در این زمینه امیرالمومنین امام علی(ع) می فرمایند: «حضرت مهدی(عج) در روزگاری که هوای نفس حکمرانی می کند، ظهور و هدایت و رستگاری را جایگزین، هوای نفس می کند و در عصری که نظرات شخصی بر جامعه مسلط شده است، نظر افراد را به سمت قرآن، متوجه کرده و این کتاب الهی را بر حاکم جامعه اسلامی می کند». امام باقر(ع) نیز می فرمایند «زمانی که ایشان ظهور کنند، دست خود را بر سر مومنان قرار می دهد و عقل های آنان را کامل می کند و اخلاق را در جامعه به نهایت کمال می رساند».

آیت الله کمالی، استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه معرفی «هفته برائت» در برابر هفته وحدت، دسیسه دشمنان برای ایجاد تفرقه در جهان اسلام است، گفت: فرهیختگان، دانشمندان و مبلغان دینی این اقدام شیطانی دشمن را برای مردم برملا کنند، هرچند که خودِ مردم نیز چندان توجهی به این توطئه های شوم ندارند و همیشه منادی وحدت اسلامی بوده اند.


منبع:مهر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین