عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۲۴۴۰
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۷
آیت الله اعرافی در همایش بیعت طلاب با امام عصر(عج):
مدیر حوزه های علمیه گفت: اگر هوشیار و آگاه نباشیم و غفلت کنیم، دشمن از آسیب ها و کج روی ها، ابزاری ساخته و برای اختلاف افکنی در میان امت اسلام استفاده می ‌‌‌کند.
عقیق:آیت الله علیرضا اعرافی شامگاه دوشنبه در همایش علمی بیعت طلاب و فضلای حوزه های علمیه با امام عصر(عج) با عنوان «منجی موعود» در شبستان بزرگ امام علی(ع) مسجد مقدس جمکران، اظهارداشت: اگر امروز مدافعان حرم و جبهه مقاومت با اتکای به خداوند متعال و اهل بیت(ع) نبودند، بغداد و دمشق سقوط کرده بودند و کشورهای اسلامی تجزیه شده و رژیم صهیونیستی قوت می گرفت.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه افزود: اگر رشادت ها و ایثار مدافعان حرم و جبهه مقاومت نبود امروز دشمن همه کشورهای اسلامی را در سیطره خود گرفته و علاوه بر تضعیف و از بین بردن حزب الله نسبت به رشد و تقویت رژیم صهیونیستی تلاش می کرد.

آیت الله اعرافی ادامه داد: مدافعان حرم خودشان با ولایت مداری که داشتند با باورهای مهدوی خود در این مسیر قدم برداشتند و امروز شاهد پیروزی حق بر باطل در عراق و سوریه هستیم.

عضو شورای عالی حوزه بیان داشت: همین روحیه مهدوی و ولایت‌مداری موجب عصبانیت شاهزاده نادان شده است و هر چه این ولایت‌مداری پررنگ شود، تردیدی نیست عصبانیت دشمنان اسلام و انقلاب بیشتر خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه به برکت انقلاب اسلامی امروز اندیشه مهدوی به سمت خلوص در حال حرکت است، گفت: ما پیش از انقلاب با مشکلات متعددی مواجه بودیم و در حوزه ها شاهد حضور چشمگیر طلاب نبودیم، ولی امروز به برکت انقلاب اسلامی نه تنها در همه شهرهای کشور، بلکه از چهار گوشه جهان شاهد رشد و تربیت دینی و علمی طلاب در حوزه علمیه قم هستیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه بیان داشت: امروز باید شما به عنوان سربازان امام عصر(عج) آسیب ها و کج روی های عرصه مهدویت را بشناسید، چرا که اندیشه های مهدویت ریشه در تاریخ بشریت دارد و از آدم (ع) تا حضرت خاتم النبیّین(ص) در خصوص حجت و امام آخر الزمان(عج) اتفاق نظر داشته و مورد تأکید قرار داده اند.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه دو نوع کج فهمی و آسیب در خصوص جریان مهدویت وجود دارد، اظهارداشت: نخستین جریان، جریان مقابل مهدویت و اندیشه های ناب مهدوی تا قبل از امام عصر(عج) به وجود آمده و اتفاق افتاده است که کتاب «الملل و النحل» به این جریانات و انشعابات که بعد از هر امامی به وجود آمده، اشاراتی کرده است.

وی ادامه داد: همه این جریانات و انشعاباتی که بعد از هر امام معصومی به وجود آمد در واقع جریان حقی بودند که از مسیر حق خارج شده و جریان انحرافی را شکل دادند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه افزود: بعد از امام عصر(عج) تشکیکات و انحرافات به گونه دیگری شد که شما به عنوان سربازان امام عصر(عج) باید نسبت به این مسائل مجهز بوده و با این شبهات مقابله کنید و از معارف مهدوی صیانت و پاسداری نمایید.

مدیر حوزه های علمیه به برخی از این شبهات و مسائل انحرافی اشاره کرد و گفت: در مقوله وجود امام عصر(ع) برخی از جریان های انحرافی منکر تولد امام شده اند و این در حالی است که یکی از مهمترین وظایف ایشان پس از تولد، غیبت صغری و به کار گیری نواب اربعه و غیبت کبری و نواب عام که مراجع معظم تقلید بودند، بود.

وی افزود: انحراف دیگر در خصوص مساله مهدویت، آنجاست که عده ای می گویند که مهدویت هست ولی در یک فرد جمع نیست و گروهی متولی آن هستند.

آیت الله اعرافی، به ادعای دروغین نیابت خاص به عنوان یکی دیگر از کج‌روی های عرصه مهدویت اشاره کرد و افزود: بحث مهدویت دو فصل دارد: یکی غیبت صغری و حضور نواب اربعه و دیگری غیبت کبری که دیگر حضرت هیچ کسی را به عنوان نایب خاص خود معرفی نکردند و نیابت عام آغاز شد.

عضو شورای عالی حوزه بیان داشت: ادعای دروغین رویت امام(عج)، ایجاد یأس و ناامیدی از ظهور حضرت(عج)، شوق بسیار و شتاب‌زدگی برای ظهور، عدم انتظار و تفاسیر غلط از مسأله انتظار از جمله کج‌روی ها و انحرافاتی است که روحانیون باید نسبت به آن آگاهی و بینش زیادی داشته باشند.

مدیر حوزه های علمیه در بخش دیگری از سخنانش امتداد مهدویت را در قالب مرجعیت و ولایت ترسیم کرد و گفت: ما شک نداریم که مطابق روایات مقوله مرجعیت و ولایت امتداد عصر حضور است که اساس حوزه را تشکیل می دهد.

آیت الله اعرافی تصریح کرد: اگر هوشیار و آگاه نباشیم و غفلت کنیم دشمن از همین آسیب‌ها و کج‌روی‌ها، ابزاری ساخته و برای اختلاف افکنی در میان امت اسلام استفاده می‌کند.


منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین