عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۲۳۴۲
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۳
بخش دوم گفت و گوی عقیق با حاج موسی رضایی
من در صفحه مجازی خودم درگیری و دعوا زیاد دارم چون قائلم به ماجرای وحدت؛ چون ما امروز یک دشمن بیرونی داریم همچون آمریکا و اسرائیل که می‌خواهند ریشه اسلام را بزنند و صحبت شیعه و سنی نیست.

عقیق: وقتی نوحه‌خواندن نوجوانان را با لهجه شیرازی از تلویزیون می‌دیدید با آن‌ها زمزمه می‌کرد:- "باز این چه شورش است که در خلق عالم است... تشویق های اطرافیان باعث شد  در تکیه محل کار مداحی را آغاز کند. پای موسی آرام آرام به مسجد و بسیج باز شد تا خواندن برای اهل بیت(ع) را جدی‌تر دنبال کند. حاج مجید سیب‌سرخی تأثیر بسیاری در زندگی اش داشت ؛ حاجی حتی در لباس پوشیدن، صحبت کردن و راه رفتن هم دلسوزی می‌کرد تا محمدموسی رضایی جوان، در چارچوب اصولی مداحی را دنبال کند؛ حافظ ارزش‌ها باشد و جوانان از او الگو بگیرند. چراکه یکی از مولفه‌های اصلی یک مداح، تأثیرگذاری بر جامعه است و حاج موسی که سال‌هاست در فضای دبیرستان‌ها با جوانان ارتباط نزدیکی دارد این تعامل را در فضای هیئت‌ها به خوبی دنبال می‌کند.

بخش اول گفت و گوی عقیق با این مداح اهل بیت(ع) را خواندید ، در ادامه بخش پایانی این  مصاحبه را بخوانید:

 * به نظر شما علت ماندگاری و تأثیر نفس ذاکران و نوحه خوانان قدیمی و پیشکسوت های این کار مانند حاج ناظم، شیخ رضا سراج، نادعلی کربلایی و بزرگانی که در قید حیات هستند، چیست؟

**قدیمی‌ها اهل عمل بودند


به نظر من نفس قدیمی‌ها به این خاطر ماندگار بوده و هست، چون اهل عمل بودند. امام حسین را ساری و جاری کرده بودند و امام حسین برای دو ساعت هیئتشان نبود. ولی الان متأسفانه امام حسین(ع) برای دو ساعت هیئت‌مان است . اگر دم از امام حسین می‌زدند این قدیمی‌های ما، هنوز نفس هایشان هست. هنوز نوحه‌های حاج ناظم مردم سینه می‌زنند، جوانان شور می‌زنند و گریه می‌کنند. ولی سبک‌هایی که الان خوانده می‌شود بعد از چند بار تکرار دیگر کسی حاضر نیست بشنود اما آن نوحه‌ها و آن نفس‌ها برای این ماندگار بود که امام حسین(ع) را در همه جای زندگی‌شان آورده بودند و با نام امام حسین بازی نمی‌کردند و واقعاً به همه مفاهیم و ارزش‌ها عمل می‌کردند؛ این بود که ماندگار شدند سبک‌ها، نوحه‌هایشان و نام‌شان هم ماندگار شد.

*با توجه به تأکید حضرت آقا به ذاکرین در هیئت‌داری درست و نوع مداحی‌ها به دور از وحدت‌شکنی و تفرقه‌افکن؛ به نظر شما برای پیاده کردن رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در هیئت‌های مذهبی کشور باید چه اقداماتی انجام شود؟

من در صفحه مجازی خودم درگیری و دعوا زیاد دارم چون قائلم به ماجرای وحدت؛ چون ما امروز یک دشمن بیرونی داریم همچون آمریکا و اسرائیل که می‌خواهند ریشه اسلام را بزنند و صحبت شیعه و سنی نیست. عقل سلیم می‌گوید وقتی دو برادر دشمنان خارجی دارند باید متحد شوند و دشمن خارجی را بیرون کنند؛ در واقع مشکلات را درونی حل کنیم. امروز باید شیعه و سنی اتحاد و انسجام داشته باشند که ریشه دشمن اسلام را بزنند. ما امروز باید با اهل سنت اتحاد داشته باشیم که دشمنی به نام آمریکا، صهیونیست و وهابیت را زمین بزنیم. وگرنه آن‌ها تمام همّ و غم‌ و نقشه‌شان این است که بر تفرقه شیعه و سنی بیفزایند و خودشان فرصت‌طلبی کنند. این‌جا شیعیان باید هوشمندانه‌تر عمل کنند.


*جریانی در این سال ها با اسم تشیع در حال فعالیت است که روی همین تفرقه افکنی بین مسلمانان فعالیت زیادی دارد. تحلیل شما از این جریان چیست؟

به نظر من رگ و ریشه تشیع انگلیسی مشخص است؛ دارد چیزهایی را باب می کند که فردا بر ضد خود شیعه استفاده کنند. مثلاً قمه‌زنی... من کاری به حلال و حرام آن ندارم ولی چرا انگلیس مجوز می‌دهد شیعیان در وسط میدان قمه بزنند. آیا انگلیس دلش به حال اسلام سوخته است؟ آیا انگلیس طرفدار شیعه شده! نه، یک مقداری تفکر کنید این یک نقشه‌ای دارد وقتی به شیعه پر و بال می‌دهد می‌خواهد یک بهره‌برداری داشته باشد و فردا در بوق و کرنا کند که شیعیان وحشی هستند و خودشان را می‌زنند. پس تشیع انگلیسی مشخص است. یا ماجرای لعن علنی برمی‌گردد به شیعه انگلیسی.برخی از هیئتی‌ها هم گرفتارند که با احادیث و روایاتی که داریم به آن‌ها استدلال می‌کنند باید لعن کنیم و فریاد بزنیم. مشخص است که انگلیس با برپایی این مکتب جعلی به دنبال چه هست؟! فرمایش معصومین است که در این راستا شیعیان تقیه کنند؛ چراکه در اکثر روایت‌ها آمده که لعن جزء اسرار اهل‌بیت است و این روایات قرار نیست فاش بشود. ولی الان می‌بینید در صفحه‌های اینستاگرام و دیگر صفحه‌های مجازی کلیپ‌ها و فیلم‌هایی پخش و توزیع می‌شود که شیعه‌کشی‌ها و جنایت‌هایی در پس انعکاس این فیلم‌ها صورت می‌گیرد. این مطمئناً برای تشیع انگلیسی است که این طور شیعه را متعصب نشان می‌دهند و شیعه و سنی را به جان هم می‌اندازند تا پیشرفت اسلام را متوقف کنند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
Htvdk
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۸
0
0
احسنت آفرين با جيگر
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین