عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۲۲۸۱
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۷
معاون فرهنگی اجتماعی حوزه علمیه خراسان تبیین کرد:
معاون فرهنگی اجتماعی حوزه علمیه خراسان با بیان این که برای بزرگ شمردن شعائر الهی در قرآن تاکید زیادی شده است، گفت: زائران رضوی با پیاده روی خود عملا فرهنگ امامت را ترویج می کنید.
عقیق:حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر نوایی، معاون فرهنگی اجتماعی حوزه علمیه خراسان، امروز در جمع کاروان های پیاده رضوی شهرستان تربت حیدریه، در مدرسه علمیه آیت الله خوئی مشهد با بیان این که حضرت ثامن الحجج(ع) نام شما را در زمره زائران خویش ثبت کرده اند، به تبیین فلسفه زیارت پرداخت و گفت: زیارت تشرف به محضر نورانی حجت و ولی خدا و یا تشرف به ساحت قدس ربوبی است.

وی با بیان این که زیارت در لغت به معنای ملاقات کردن، بیدار کردن، شرافت پیدا کردن و محترم شدن است، تصریح کرد: شما طلاب، در راه زیارت مشقت و سختی را برای رسیدن به مقصد نورانی و عالی طی کردید و این کار مقدس را انجام دادید، همان گونه که عاشق در پی معشوق از راه رفتن بر روی خارهای پرگزند ترس و واهمه ای ندارد.

معاون فرهنگی اجتماعی حوزه علمیه خراسان با بیان این که سفرهای زیارتی که طلاب برای ملاقات حجت الهی و اهل بیت به راه می افتند چندین اثر مهم و ارزشمند دارد، بیان کرد: نخستین اثر آن تعظیم شعائر دینی بوده و طلاب با صرف نظر از مصائب راه شعائر الهی و ولی خدا را بزرگ می شمارند و با عشق و دلدادگی راه می روند که سبب می شود تا درد و رنج را نفهمند.

حجت الاسلام والمسلمین نوایی با بیان این که برای بزرگ شمردن شعائر الهی در قرآن تاکید زیادی شده که تجلی این تعظیم شعائر در راهپیمایی اربعین حسینی بود، خاطر نشان کرد: اگر کسی بخواهد آن حادثه را تحلیل کند باید کتاب قطوری در باب سفر اربعین آنهم پرجوهر نوشته شود و شما عزیزان با پیاده روی خود در جاده های خراسان عملا فرهنگ امامت را ترویج می کنید.

وی با بیان این که شما با پیاده روی خود در آستانه شهادت امام رضا(ع) کاری کردید که فرهنگ ولایت زنده و معنا شود، ابراز کرد: شما با پیاده روی خود تجدید عهد و میثاق با امامت و ولایت داشتید، به واقع حرکت شما به مشهد الرضا با پای پیاده و تحمل سرما و مصائب راه نمود بارزی از تجدید میثاق به اهل بیت و حجت خداوند متعال است.

معاون فرهنگی اجتماعی حوزه علمیه خراسان با بیان این که زیارت موجب بخشش گناهان بوده و معصیت را ذوب می کند، به آیه 114 سوره هود  «اِنَّ الْحَسَناتِ یُذْهِبْنَ السَّیِّئات» اشاره و بیان کرد: رسول الله(ص) و ائمه اطهار(ع) برای پاک شدن گناهانتان و کسب فضیلت در درگاه خداوند متعال وساطت می کنند و بدین جهت زیارت عالم آل محمد ارزش زیادی دارد.

حجت الاسلام والمسلمین نوایی با بیان این که درباره زیارت حضرت رضا(ع) از اهل سنت روایات زیادی آمده و آنان نیز اعتقاد دارند که این زیارت سبب توسعه رزق و گشایش گرفتاری می شود، افزود: از علی بن موسی الرضا(ع) می خواهیم تا به حقِ جایگاه و مرتبه شان در نزد خداوند متعال شفیع بندگان گنهکار بوده و توفیق درک معارفشان را به انسان ها عطا کنند.
منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین