عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۲۱۵۴
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۲
پیکر حجت الاسلام شهید محمود تقی پور يكي از روحانيون رزمنده مدافع حرم لشکر فاطميون امروزسه شنبه در قم تشییع و پنجشنبه در مشهد به خاک سپرده می شود.
عقیق:حجت الاسلام یوسف شریف زاده، مسئول اداره امور ایثارگران معاونت فرهنگی اجتماعی حوزه علمیه خراسان در گفتگویی در مشهد با اعلام این خبر گفت: پیکر حجت الاسلام شهید محمود تقی پور يكي از روحانيون رزمنده مدافع حرم لشکر فاطميون، امروز سه شنبه از ساعت 14 بر دوش مردم همیشه در صحنه قم از مسجد امام حسن عسکری(ع) به سمت حرم مطهر حضرت معصومه(س) تشییع و براي تدفين به مشهد منتقل خواهد شد.
وی افزود: مراسم تدفین آن شهید والا مقام روز 5شنبه مورخ 25 آبان 1396 از محل مدرسه علميه عالي نواب واقع در ابتداي خيابان شيرازي به سمت حرم مطهر رضوي تشييع و در گلزار شهداي بهشت رضا به خاك سپرده خواهد شد.
مسئول اداره امور ایثارگران معاونت فرهنگی اجتماعی حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه حجت‌الاسلام شهید میرزا محمود تقی‌پور یکی از رزمندگان ایرانی لشکر فاطمیون بود که در سوریه به شهادت رسید، اظهار کرد: این شهید اربعین، بیست و نهمین روحانی جهادگر مدافع حرم است که چندی پیش با نام جهادي «ابوقاسم» برای دفاع از حریم اهل بیت(ع) راهی سوریه شد و درروز اربعين حضرت ابا عبد الله الحسين(ع) در دفاع از حريم اهل البيت(ع) در سومين دوره اعزام خود در سوریه توسط تروریست‌های تکفیری به درجه رفيع شهادت رسید.
حجت الاسلام شریف زاده با بیان اینکه این شهید از روحانيون حوزه علميه خراسان می باشد كه در مدارس علميه امام محمد باقر(ع)، سيادت و جعفريه(ع) مشهد تحصيل و سپس به حوزه علميه قم هجرت کرده است، گفت: وی عضو شوراي مركزي موسسه بلاغ مبين، از اعضاي اصلي تشكيل دهنده موسسه فرهنگي ورزشي عاليان و مسئول گروه جهادي طراوت ماندگار بود و به عنوان بسيجي در گردان 102 حضرت معصومه(س) و تيپ مستقل 83 امام جعفر صادق عضويت داشت.
مسئول اداره امور ايثارگران معاونت فرهنگي اجتماعي حوزه علميه خراسان از عموم علما، اساتيد، فضلا، روحانيون و طلاب این حوزه و اقشار مردم انقلابی و متدین مشهد الرضا(ع) دعوت کرد تا در راستاي تكريم مقام والاي شهيد و شهادت در مراسم معنوي تشییع پیکر این شهید والا مقام شركت کنند.
شایان ذکر است، در آخرين دست نوشته به جا مانده از اين شهيد عزيز مدافع حرم این چنین آمده است: خيلي زود يكديگر را ملاقات خواهيم كرد (مرگ در پيش است) يادتان نرود كه ان الله مع الصابرين. دوست ندارم در مرگ من لباس عزا بر تن کرده و گريه زاري كنيد؛ خصوصا اگر خداوند توفيق شهادت در راه خودش را عطا كرد. (سائل الزينب سلام الله عليه؛ ان شاءالله شهيد ميرزا محمود تقي پور)


منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین