عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۲۱۵۱
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۰
در مرکز قرانی «بهراه» اجرا می شود؛
مؤسسه ندای ملکوت در کنار دیگر فعالیت‌های تخصصی و عمومی خود در حیطه قرآن، طرحی را با عنوان «بهراه» در حال اجرا دارد.
عقیق:مؤسسه قرآنی ندای ملکوت در سال ۱۳۸۹ به منظور توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه در راستای عینیت بخشیدن به فرمایشات مقام معظم رهبری تأسیس شد و در سه بخش آموزش، پژوهش و تبلیغ و ترویج، فعالیت‌های مختلفی را برنامه ریزی و اجرا کرد. این  مؤسسه زیرمجموعه‌ای تحت عنوان مرکز هنرهای قرآنی «بهراه» را راه‌اندازی کرده است که برای آشنایی بیشتر با این مرکز به تشریح آن پرداخته می‌شود.

این مرکز پس از سه سال پژوهش در موضوع های میان رشته‌ای قرآن و انواع هنرها، با هدف تربیت نسل‌های ارزشی و پیرو قرآن در هنرهای گوناگون با رویکرد به ترویج فرهنگ قرآنی در میان هنرمندان و بهره‌برداری بهینه از ظرفیت‌های هنری قرآن مجید و نیز تولید آثار فاخر هنری مبتنی بر قرآن کریم دی‌ماه ۱۳۹۵ آغاز به کار کرده است.

در دوران امروز، هنر قوی‌ترین و بی‌رقیب‌ترین ابزار برای بیان مفاهیمِ عمیق و بنیادی در میان جوامع بشری است. ازسوی دیگر در شرایط کنونی دنیای امروز، راه نجات بشریت تنها و تنها فهم و عمل به قرآن است. جهت سوق دادن جوامع به سوی قرآن مجید که سرشار از مفاهیم ژرف در همه ابعاد زندگی بشر است، لازم است از بهترین ابزار بهره برد. هنر به عنوان قوی‌ترین و پرنفوذترین ابزار می‌تواند هر سلیقه با هر گرایش دینی و سیاسی را به خود جلب و جذب کند.  

ارائه مفاهیم ارزشمند و عمیق قرآنی به وسیله هنر نیازمند آموزش و شناخت است. به همین سبب مرکز هنرهای قرآنی «بهراه» با شیوه‌های نظام‌مند و علمی، اقدام به آموزش و ترویج هنرهای قرآنی کرده و هنرمند قرآنی تربیت می‌کند.

در این راستا دو هدف عمده سرلوحه این مرکز قرار گرفت که می‌توان به تربیت نسل‌های ارزشی و پیرو قرآن در هنرهای گوناگون با رویکرد به ترویج فرهنگ قرآنی در میان هنرمندان و بهره‌برداری بهینه از ظرفیت‌های هنری قرآن مجید و تولید آثار فاخر هنری مبتنی بر قرآن کریم است.

گروه‌های آموزشی این مرکز شامل: هنرهای تجسمی، هنرهای دراماتیک، هنرهای ادبی، هنرهای آوایی، صنایع دستی است که از طرف معاون آموزش و پژوهش به مدیر «بهراه» معرفی و پس از تایید از معاونت مربوطه ابلاغ رسمی دریافت می‌کنند.

ثبت‌ نام در رشته‌های مختلف در سه سطح مقدماتی، تکمیلی، پیشرفته با ارایه مدارک انجام می‌شود. نام‌نویسی در هر رشته از هر گروه هنری ـ قرآنی برای عموم آزاد است.مربیان و اعضاء فعال کانون‌های قرآنی، قاریان، حافظان و خدمتگزاران قرآنی در اولویت ثبت‌ نام بوده و از تخفیف‌های ویژه برخوردار خواهند شد.


منبع:مهر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین