عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۲۱۳۶
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۵
شبکه رادیویی قرآن در ایام رحلت پیامبر اکرم(ص)، شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) ویژه برنامه هایی را تدارک دیده که به سمع شنوندگان خواهد رساند.
عقیق:همزمان با سالروز رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) ویژه برنامه «صبح امید» به صورت زنده تقدیم مخاطبان رادیو قرآن خواهد شد.

بررسی تاریخی و قرآنی ۲۳ سال دوران بعثت پیامبر(ص)، بررسی شأن و مقام پیامبر(ص)، مفهوم تبعیت در قرآن واقتداء با توجه به نقش رسول اکرم(ص) از جمله محورهای این ویژه برنامه است.

برنامه «صبح امید» روز جمعه ۲۶ آبان ماه از ساعت ۹:۱۵ به مدت ۴۵ دقیقه به تهیه کنندگی فاطمه گنجی و کارشناسی محمد حسین رجبی دوانی (کارشناس علوم قرآنی) از رادیو قرآن موج fm  ردیف ۱۰۰ مگاهرتز پخش خواهد شد.

سخنرانی رفیعی در خصوص سلسله امامت بعد از پیامبر(ص) تا انتظار فرج، تبیین وضعیت سیاسی، اجتماعی ومذهبی دوران امامت امام رضا(ع) و امام حسن(ع) نیز در این روز به سمع شنوندگان می رسد.

ویژه برنامه «قرآن و زندگی» نیز روز یکشنبه ۲۸ آبان ماه با موضوع معرفی سیره قرآنی امام رضا(ع) در جلوه های رفتاری و گفتاری و همچنین بررسی شرایط اجتماعی و فرهنگی دوران امامت امام رضا(ع) به صورت زنده تقدیم شنوندگان می شود.

این برنامه کاری از گروه علوم قرآنی رادیو قرآن است که به تهیه کنندگی مونا توسلی و کارشناسی حجت الاسلام محمدرضا دهدست  از ساعت ۹:۱۵ به مدت ۴۵ دقیقه به صورت زنده از این شبکه  رادیویی پخش خواهد شد.

برنامه اشاره نیز به معرفی کتب چاپ شده متناسب با این ایام می پردازد که هر روز ساعت ۱۴:۴۰ تقدیم مخاطبان می شود.

این گزارش می افزاید: سیاه ترین هفته تاریخ نوشته علی محدث، «فرهنگ سخنان امام حسن مجتبی(ع)» نوشته ی استاد محمد دشتی، «از هجرت تا رحلت» نوشته علی اکبر فرشی، «سوگنامه آل محمد» نوشته محمد محمدی اشتهاردی، «غربت عشق»  نوشته محمد دولتی از جمله کتاب هایی است که در این برنامه معرفی خواهند شد.

پخش نمایش های قرآنی با موضوعات ۹ نشانه، مدعین دروغین، زندگی دوباره، اشک باران، پیامبر رحمت و پخش زیارت جامعه کبیره به مناسبت شب رحلت رسول اکرم (ص) و امام حسن مجتبی (ع) از دیگر برنامه های رادیو قرآن در این ایام است.

ویژه برنامه ی اشراق نیز از ۲۳ تا ۲۷ آبان ماه ساعت ۲۱:۱۰ به کارشناسی دکتر ایزدی(کارشناس علوم قرآنی) و حجت الاسلام سید احمد روحانی(کارشناس علوم قرآنی) پخش می شود که در این برنامه به بیان خصوصیات و ویژگی های پیامبر اکرم(ص) (رحمه للعالمین، سخت گرفتن برخود یا باخع نفسه) و بررسی زندگینامه و شهادت امام رضا(ع) پرداخته می شود.

برنامه صبحگاهی مهرتابان نیز به همین مناسبت به صورت ویژه و با موضوع صبر و حلم به روی آنتن رادیو قرآن می رود.

در این برنامه صبحگاهی آیتم های امن و امان، چهارصد کلمه، سخنان حجت الاسلام راستگو برای نوجوانان و ... پیرامون این موضوع است و مرثیه سرایی و همچنین فواصل متناسب با ایام تقدیم شنوندگان می شود.

سخنرانی آیت الله جوادی آملی در خصوص دهه آخر صفر نیز در برنامه سروش هدایت تا ۲۸ آبان ماه به سمع شنوندگان می رسد. این برنامه کاری از گروه علوم قرآنی رادیو قرآن است که از ساعت ۲۲:۱۰ به مدت ۳۵ دقیقه تقدیم حضور شنوندگان می شود.


منبع:مهر


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین