عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۲۰۹۳
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۴
محسن نظافتی:
مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت گفت: صدور ویزای انفرادی با همکاری کشور عراق یکی از دستاوردهای مراسم اربعین امسال محسوب می‌شود.
عقیق:محسن نظافتی شامگاه شنبه در سخنانی با اشاره به مدت زمان عملیات اربعین اظهار داشت: از اول شهریورماه که ثبت‌نام را شروع کردیم تا بیستم آبان ماه، نزدیک به ۸۰ روز عملیاتی پر از تلاش بی‌وقفه و بدون تعطیلی و شبانه‌روزی کار انجام دادیم.
وی با اشاره به آسیب‌شناسی که در سال گذشته بعد از اربعین شروع شد، یادآور شد: با حضور تمام مسئولین و دست‌اندرکاران آسیب‌شناسی را انجام دادیم و اشکالاتی مشخص شد و از آن جمله بحثی که به ما مرتبط بود ویزا بود.

صدور ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار ویزا

نظافتی ادامه داد: بحث این بود که ویزای مانیفستی علیرغم سرعت خوبی که در صدور دارد ولی در هنگام رفت‌وبرگشت خیلی اثر نامطلوبی را روی نامنظمی مرز و همچنین در گیت‌های خروجی و ورودی دارد. جدایی‌های افراد که در یک مانیفست هستند نگران‌کننده بود.

مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت ادامه داد: با مسئولین در عراق چندین جلسه مذاکرات از طریق وزارت کشور، وزارت امور خارجه و دیگر دوستان برگزار شد و خوشبختانه پذیرفتند و ما هم باورمان نمی‌شد که این کار را انجام می‌دهند چون واقعاً صدور ۲میلیون و ۳۵۰ هزار روادید انفرادی کار سختی بود ولی با تمام افت‌وخیزهایی که داشت این کار جزو برگ‌های برنده امسال و یکی از عوامل بزرگ نظم دهی بود و کار خیلی خوبی بود که انجام شد و به‌عنوان یکی از دستاوردها محسوب می‌شود.
وی کارهای زیرساختی که در مرزها انجام‌شده را به‌عنوان دستاورد دیگر برشمرد و گفت: جاده‌ها عریض شد، برق‌کشی صورت گرفت و آب‌رسانی کردند و امسال واقعاً در ایران هم به‌خوبی می‌توانستید موکب‌های مردمی را ببینید.

مردم امتیاز بالاتری را نسبت به مسئولین آوردند

نظافتی ادامه داد: حتی در پیاده‌روی جاماندگان از اربعین هم مردم درهای خانه خود را باز گذاشته بودند عین ایلام و عراق و دقیقاً فضای لب مرز را ما در مسیر راهپیمایی ۱۴ کیلومتری داشتیم، یعنی اربعین دارد خودش را کم‌کم به‌عنوان یک حرکت بزرگ در مقابل اسلامی که تابه‌حال با دسیسه‌های غرب و صهیونیست‌ها و تکفیری‌ها نشان داده می‌شود، رخ می‌نماید.
نظافتی تأکید کرد: اگر روی این مسئله کار رسانه‌ای برون‌مرزی شود، واقعاً آثار تخریبی آنچه دشمن از اسلام به نمایش گذاشت را ان‌شاءالله در اذهان مردم زایل خواهد کرد.
وی با اظهار به اینکه امسال در جمع‌بندی، مردم امتیاز بالاتری را نسبت به مسئولین آوردند، تصریح کرد: مردم واقعاً مدیریت کردند و مسئولان را قبول داشتند و به توصیه‌ها ازجمله مدیریت در زمان رفت‌وبرگشت، مرزهای خروجی و سایر موارد توجه کردند.

لزوم توجه به امور فرهنگی

مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت به یکی از اشکالاتی که باید در اربعین ۹۷ به آن توجه ویژه شود، اشاره و عنوان کرد: یکی از مسائل مورد تأکید زائران توجه به امور فرهنگی است و این یکی از نقاط ضعف همه ما است.

نظافتی ادامه داد: یعنی آن‌قدر توجه به اینکه ماشین، موکب ، غذا و امثالهم است باید در سال بعد بنا را بر این بگذاریم که همه این‌ها موجود است و برویم سراغ آنچه باید از اربعین برداشت کنیم و این نکته‌ای است که باید در همه کمیته‌ها در رأس خواسته‌ها قرار بگیرد و بعد به دیگر مسائل بپردازیم.


منبع: مهر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین