عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۲۰۷۲
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۹
مقدم فر در همایش دانشجویان مسلمان جهان:
حمیدرضا مقدم فر کارشناس مسائل سیاسی و فرهنگی با اشاره به برگزاری پرشور راهپیمایی اربعین تاکید کرد که راهپیمایی اربعین حسینی به اراده و خواست خداوند به یک نقطه عطف بزرگ در تاریخ جهان منتهی خواهد شد.
به گزارش عقیق به نقل از تسنیم, حمیدرضا مقدم فر کارشناس ارشد مسائل سیاسی و فرهنگی در همایش موسسه دانشجویان مسلمان جهان که در جوار حرم امام حسین(ع) برگزار شد با اشاره به برگزاری پرشور راهپیمایی اربعین تاکید کرد که به خواست خداوند راهپیمایی اربعین حسینی هر سال پر رونق تر و پرشور تر از سال های قبل خواهد بود و نهایتاً به یک نقطه عطف بزرگ در تاریخ جهان منتهی خواهد شد.

وی اربعین را مظهر و نماد تغییر و تحول در جهان امروز توصیف کرد و گفت که رسانه های بزرگ غربی, اجتماعات چند ده هزار نفری  را به طور گسترده پوشش می دهند اما تعمداً بزرگترین راهپیمایی تاریخ بشری یعنی راهپیمایی اربعین حسینی را بایکوت می کنند چرا که به خوبی می دانند این مراسم نماد و سمبلی است برای جریان حق که هر چه گسترده تر و نهادینه تر شدن آن اربابان ظلم و همدستانشان در جهان را با مشکلات فراوان مواجه خواهد کرد.

مشاور رسانه ای و فرهنگی فرمانده کل سپاه پاسداران به حضور اهل سنت و مسیحیان در راهپیمایی اربعین اشاره و تصریح کرد: آمریکایی ها و دشمنان اسلام بسیار تلاش کردند که از طرق های مختلف و متنوع که آخرین آن ها راه اندازی و پشتیبانی از داعش بود, چهره اسلام را مخدوش کنند اما به اراده خداوند همین اقدامات آنها به بهتر شناخته شدن اسلام واقعی منجر شد و نامه های رهبر معظم انقلاب به جوانان در غرب بسیار در این زمینه مؤثر بود.

مقدم فر با بیان اینکه نهضت حسینی کانون جوشان بیداری اسلامی است, گفت: عاشورا اکنون الهام بخش قیام های مردمی علیه ظلم و ستم طواغیت و ستمگران است  و آنچه در نهضت عاشورا مهم است شناخت واقعی جبهه باطل و شیوه های دشمنی آنان در برابر جبهه حق است.

وی ادامه داد: آغاز انحراف نهضت های رهایی بخش از اشتباه محاسباتی است که دشمن, دوست پنداشته شده است و دشمن او دیده شده و از آن غفلت شده است.

این کارشناس فرهنگی تصریح کرد: آنهایی که اهل مبارزه نیستند بزرگترین اشتباهشان غفلت از دشمن و از آن بدتر و خطرناک تر تغافل نسبت به دشمن و دشمنی های اوست.

مقدم فر افزود: آنها پنجه فولادین دشمن را در پس دستکش مخملین نمی بینند و هنگامی طعم زخم آن را خواهند چشید که بر اعماق جانشان فرود آمده باشد. این همان واقعیت جنگ نرم است که امروز دنیای اسلام باآن مواجه است.

مشاور رسانه ای و فرهنگی فرمانده کل سپاه اربعین را درس فراموش نکردن این واقعیات برشمرد و بیان کرد:اربعین درس گم نکردن جبهه حق و نقش آفرینی شایسته در جبهه حق است و مانور بزرگ اربعین نظام سلطه حهانی را پیش از پیش به قدرت بسیج کنندگی شیعه آگاه خواهد ساخت. امروز پاسداشت اربعین و استمرار حرکت حضرت زینب(س) بسیار مهم است.

مقدم فر ادامه داد: آمریکا و رژیم منحوس صهیونیستی تلاش خواهند کرد جهت اعتراض, این حرکت عظیم را منحرف سازند. مشغول شدن جهان اسلام به اختلافات داخلی و چند دستگی های قبیله ای و گروهی آمریکا و اسرائیل را از خشم انقلاب اربعینی ها نجات خواهد داد.

وی خاطرنشان کرد: باید تلاش کرد در هر اربعین مرز بندی دو جبهه حق و باطل را پر رنگ تر و انگیزه ها برای حضور در جبهه حق را در شیعیان و بلکه هر مسلمان افزون ساخت. اگرچه باید برای هر سطخی و هر نوعی از جنگ, استطاعت و استعداد داشت اما برای حضور مؤثر در جنگ نرم باید توانمندی های سخت افزاری و نرم افزاری خود را تقویت کنیم.

مسئول فرهنگی مجمع بیداری جهان اسلام با اشاره به آیه« وَ اَعِدّوا مَا استَطعم مِن قوه و من رِباط الخیل ترهبون به عدو الله و عدوهم» تصریح کرد: در این جنگ هم به عِده نیاز است و هم به عُده که اربعین نمایش توانمندی عِده ای ماست و در کنار آن باید توانمندی های عُده ای مان را نیز افزون سازیم.

مقدم فر در ادامه به این توانمندی ها اشاره کرد و گفت: بصیرت و دوری از غفلت و تغافل, مجاهدت و تلاشگری مؤمنانه در برابر پیشروی دشمن, صبر و مقاومت و پاسداری از مرزهای جغرافیایی عقیدتی و دفاع سلحشورانه از سرمایه های شناختی و ارزش های معنوی و آرمان ها و شعائر اسلامی,بی اعتمادی به دشمن و تکیه به توانمندی های داخلی و توسعه همکاری های درون دینی و طمع نکردن به وعده های پوچ دشمنان و افزایش توانمندی های علمی رای ایفای نقش مهم و موثر در پیشرفت های علمی و تغییر تصورات افکار عمومی دنیا از مسلمانان به عنوان پیروان آئینی که دعوت به توصیه در کنتر دعوت به علم آموزی مطرح شده است از جمله این توانمندی ها است.

وی افزود: نباید بگذاریم تصور جهانی از مسلمانان, شخصیتی توسعه نیافته و گرفتار بدبختی و جهالت و فقر بسازد و توجه کنیم که یکی از مهم ترین راهکارهای استکبار جهانی برای جلوگیری از گسترش موج اسلام گرایی در جوامع غربی این طور تصویر سازی از اسلام و مسلمانان در افکار عمومی غرب است.

این کارشناس سیاسی و فرهنگی به دیگر موارد این توانمندی ها اشاره و اظهار کرد: از دیگر این توانمندی ها عمل مومنانه به آیه شریفه «لا یجعل الله الکتفرین علی المومنین سبیلا» خصوصا در عرصه فرهنگ و سبک زندگی است. ملت های مسلمان باید خود را از سیطره فرهنگ و سبک زندگی غربی رها کنند و روش و سیره اولیای دینی را در زندگی خویش حاکم کنند.

وی ادامه داد: تلاش برای تعامل صحیح و شرافتمندانه با غیر مسلمانان خصوصا در کشورهای غربی برای نشان دادن چهره واقعی, جذاب و دوست داشتنی از اسلام به صورت عملی که باید این تعامل مبتی بر محبت و کرامت پایه گذاری شود تا شیرینی این دو عنصر مطلوب غیر مسلمانان را بدون واسطه به شناخت اسلام واقعی ترغیب کند. نباید اسلام واقعی را غیر مسلمانان فقط در لباس جهاد ببینند  بلکه باید وجه انسانی اسلام را در مناسبت با مردمان دیگر برجسته سازی کنیم.

مقدم فر تلاش برای درک و تحلیل صحیح از مسائل جهان اسلام و خصوصا جهات غرب را یکی دیگر از توانمندی های عُده ای عنوان و بیان کرد: بدون تحلیل صحیح نمی توان از حوادث و فتنه ها سالم بیرون آمد. از طرف دیگر با این تحلیل صحیح پی خواهیم برد امپراطوری غرب مانند امپراطوری شرق در حال فروپتشی است و آمریکا قدرت خود را روز به روز بیشتر از دست داده است و امروز ترامپ نماد افول سیاستمداری سیاستمداران غربی است که باید از این فرصت ها به خوبی استفاده کرد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین