عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۲۰۰۴
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۵
پیاده روی میلیونی جاماندگان اربعین حسینی؛
عاشورائیان و عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) همزمان با اربعین حسینی مسیر ۱۷ کیلومتری میدان امام حسین تا حرم حضرت عبدالعظیم را با پای پیاده طی کردند.
عقیق:مراسم پنجمین سال پیاده روی جاماندگان از کربلای حسینی در تهران از مسیرهای سه گانه به سمت حرم حضرت عبدالعظیم(ع) در شهرری از ساعت ۵.۳۰ صبح امروز با حضور صد درصدی ماموران پلیس در تهران آغاز شد و از ساعت ۷ صبح با حضور عاشقان حسینی در طول مسیرهای سه گانه تا نماز ظهر ادامه داشت.

بر اساس این گزارش همزمان با اربعین سیدالشهدا(ع) مردم مومن و خداجوی تهران با پای پیاده و در حالی که در عزای سیدالشهدا(ع) سوگوار بودند عازم حرم حضرت عبدالعظیم(ع) شدند که ثواب زیارت ایشان به فرموده امام هادی(ع) همردیف با زیارت سیدالشهدا(ع) است. برخی با اعضای خانواده، عزادارانی با دوستان خود و پیر و جوان مسیر ۱۷ کیلومتری میدان امام حسین تا حرم حضرت عبدالعظیم(ع) را طی کردند.

جابربن عبدالله انصاری نخستین زائر کربلای معلی در روز اربعین سال ۶۱ هجری، مسیر پیاده روی را از میدان امام حسین تا حرم حضرت عبدالعظیم(ع) طی می کند تا گوشه ای از ثواب زیارت عظیم امام حسین(ع) در کربلا در روز اربعین را نصیب خود کند.

امسال پنجمین سالی است که راهپیمایی جاماندگان اربعین با شکوه خاص در تهران برگزار می‌شود. همانند سال های گذشته علاوه بر ماموران پلیس، ستاد اربعین، سازمان تبلیغات اسلامی، بهزیستی و بسیج نیز پا به پای مسئولان امنیتی در هر چه باشکوه تر برگزار شدن این مراسم دخیل بودند. از سوی دیگر دستگاههای متولی در شهرستان ری نیز تمامی تمهیدات لازم مانند آمبولانس، آتش نشانی، اتوبوس و تاکسی را برای هر چه بهتر برگزار شدن این مراسم تدارک دیده بودند.

در طول برگزاری مراسم جاماندگان اربعین در تهران ۱۷ موکب جانمایی شده بود که در طول مسیر از میدان امام حسین، میدان شهدا، مسجد آشتیانی ها، دروازه دولاب، پل آهنگ، میدان خراسان، تیردوقلو، لب خط، میدان شوش، سازمان مدیریت پسماند، بوستان کودک، روبروی بانک ملی شعبه جنوب تهران، پمپ بنزین فدائیان اسلام، روبروی استخر قمر بنی هاشم، تقاطع فدائیان اسلام و بزرگراه شهید کریمی، تقاطع فدائیان اسلام و دیلمان و سه راه ورامین برای پذیرایی از عزاداران در نظر گرفته شده بود.

همچنین ۴۰ تیم درمانی اورژانس تهران در مراسم پیاده روی جاماندگان از اربعین به همراه ۱۰۰ تکنسین اورژانس، ۲۵ دستگاه آمبولانس، ۱۶ دستگاه موتور لانس و یک دستگاه اتوبوس – آمبولانس در مسیرهای مختلف مراسم پیاده روی راهپیمایان جامانده از اربعین را مشایعت می کند.

حمایت از کودکان بی سرپرست در مسیر راهپیمایی

چندین ایستگاه حمایت از کودکان بی سرپرست و بدسرپرست در مسیر راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی از میدان امام حسین تا حرم حضرت عبدالعظیم(ع) برپا شده بود که این امر مورد استقبال شهروندان مومن و نیکوکار تهرانی قرار گرفت.

این ایستگاههای نیکوکاری به همت کمیته امداد امام(ره) و بنیاد نیکوکاران شریف ایجاد شده و در داخل هر یک از این ایستگاهها مشخصات و تصاویر کودکان بی سرپرست و بدسرپرست در اختیار نیکوکاران قرار می گرفت و شهروندان می توانستند در حد توان خود یک یا چند کودک را برای یک یا چند سال تحت پوشش مالی خود قرار دهند.

همچنین غرفه های نقاشی و دلنوشته اربعین برای کودکان و نوجوانان در طول مسیر برپا شده که در این غرفه ها علاقه مندان می توانستند گوشه ای از صحنه های کربلا را نقاشی کرده و یا  دلنوشته خود را در وصف احساس خود نسبت به این واقعه عظیم ترسیم کنند.

 کاروان عظیم عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) جامانده از پیاده روی عظیم اربعین با حضور در مسیرهای سه گانه از ساعت ۷ صبح به سمت حرم حضرت عبدالعظیم(ع) در حرکت بودند و در طول مسیر ادارات مختلف و شهرداری با برپایی ایستگاههای صلواتی اقدام به پذیرایی از راهپیمایان کردند.

امسال پنجمین سالی است که راهپیمایی جاماندگان اربعین با نظم و ترتیب در تهران برگزار می‌شد و طبق آمار سال گذشته برای بیش از ۱.۵ میلیون زائر پیاده برنامه ریزی و تدارک پذیرایی صورت گرفته بود.

مجتبی خالدی سخنگوی اورژانس در گفتگویی گفت: در طول مراسم هیچ گونه مسمومیت گزارش نشد.

بر اساس این گزارش سال گذشته بیش از یک میلیون نفر در مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین شرکت کرده بودند و در روز اربعین از ساعت ۶ صبح در میدان امام حسین گردهم آمده و به سمت حرم حضرت عبدالعظیم(ع) حرکت کردند. آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) و در کنار آن بارگاه شریف حضرت حمزه و امامزاده طاهر از قرن سوم تاکنون به عنوان یکی از مشهورترین اماکن زیارتی و سیاحتی ایران مور توجه و عنایت دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت بوده است.

هیچ گونه مورد امنیتی نداشتیم

سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ نیز که به همراه سردار محمدرضا مهماندار فرمانده پلیس راهور تهران بزرگ در مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین در طول مسیر حضور داشت در گفتگویی با اشاره به اینکه مراسم امسال با نظم و شکوه خاصی برگزار شد، افزود: همانطور که قبلا اعلام شده بود ماموران پلیس با حداکثر توان و در آماده باش کامل از شب قبل برگزاری پیاده روی در مسیرهای منتهی به حرم حضرت عبدالعظیم(ع) حضور داشته و ماموران پلیس راهور اقدام به تخلیه مسیر از وجود خودروها و موتورسیکلت های پارک شده کرده بودند.

وی با اشاره به اینکه موکب های مردمی که به صورت خودجوش برای پذیرایی از راهپیمایان برگزار شده بود در نهایت نظم و امنیت اقدام به پذیرایی از راهپیمایان می کردند، گفت: ماموران پلیس های تخصصی تا پایان تخلیه بار ترافیکی در محل های تعیین شده حضور دارند و نسبت به برطرف کردن گره های ترافیکی و مشکلات امنیتی و انضباطی اقدام می کنند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک مراتب را بلافاصله با سامانه ۱۱۰ در میان بگذارند.

 راهپیمایی جاماندگان اربعین پس از ۶ ساعت راهپیمایی با اقامه نماز جماعت در حرم حضرت عبدالعظیم(ع) به پایان رسید.

اتوبوس های شرکت واحد، تاکسی ها و ون های سازمان تاکسیرانی و همچنین قطارهای مترو بلافاصله بعد از پایان مراسم اقدام به جابجایی مسافران کرده و به گفته سردار مهماندار رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ به محض تخلیه بار ترافیکی در مسیرهای منتهی به حرم حضرت عبدالعظیم(ع) محدودیت های ترافیکی این مسیرها برداشته خواهد شد.


منبع:مهر


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین