عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۱۹۸۳
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۳
راز سر به مهر احساس آرامش در اربعین:
در ایام اربعین رگه‌های کوچکی از زندگی به شیوه جامعه مهدویت دیده می‌شود که اگر ساری و جاری شود، زمین بهشت برین می شود.
عقیق:حسین(ع) جنس غمش فرق می‌کند، عاشقی و دلدادگی به ائمه اطهار را این روزها در مسیر‌های منتهی به کربلا به وضوح دیده می‌شود. 
صحنه‌های ارزشمندی که فقط در این مسیر و در این روزها یافت می‌شود. 
رگه‌های از زندگی مهدویت را می‌توان دید، اخلاق، احترام به همدیگر، گذشت، مودت، خلق و خوی آرام، رعایت حقوق دیگران، تکریم انسان‌ها، توجه به پیرمردان، مراقبت از کودکان حتی بیمار داری و درمان بیماران و کمک به یکدیگر و خدمت بی منت تنها در این مسیر و در این زمان دیده می‌شود. 
خادم عراقی همه داشته‌های مالی خویش را در اختیار زائران حسینی قرار می‌دهد، کارخانه دار ایرانی بدون توجه به اینکه صاحب مال دنیا است، با پای پیاده بدون هیچ تکبری در کنار دیگر زائران در موکب‌های پیش‌بینی شده حضور پیدا کرده و گاهی نسبت به کمک و دستگیری آنها اقدام می‌کند. 
پزشکان زیادی در طول مسیر بدون هیچ چشم داشتی این روزها در حال درمان مردم هستند. 
زائران ایرانی با وجود هزینه بسیار زیاد رومینگ تلفن، بدون توجه به قبض‌های که بعدا ممکن است درد ساز شود، نسبت به کمک به افراد گم شده اقدام می‌کنند. 
این روزها جنس زندگی مهدویت خودنمایی می‌کند، حضور 30 میلیون زائر با کمبود امکانات و بدون کمترین چالش نشان می‌دهد که اگر شیوه زندگی مهدویت در جامعه ساری و جاری شود، بسیاری از چالش‌های اجتماعی که در حال حاضر وجود دارد، دیده نمی‌شود. 
 مشکلات و کمبودها در مسیر زائران حسینی وجود دارد، اما گذشت و انسانیت، بذل و بخشش و احترام به حقوق دیگران این روزها بیشتر خودنمایی می‌کند. 
اربعین تلنگری است تا رگه‌های کوچکی از زندگی که در آن توصیه‌های مهدویتی وجود دارد، را ببینیم و لمس کنیم و شاید به همین دلیل است که کسانی که یک بار این سفر را تجربه کردند، با وجود سختی‌ها و مرارت‌های موجود، اربعین که از راه می‌رسد، بی‌تاب شوند و هنوز این سفر به اتمام نرسیده برای حضور در مراسم اربعین سال بعد درخواست اجازه کنند. 
البته برخی نارسائی‌ها هم دیده می‌شود ،علت آن هم به دلیل عدم دست‌یابی ما به چشمه‌های زیبای زندگی مهدوی است. 
برخی‌ فکر می‌کنند که آرامش زندگی در داشتن همه امکانات و نیازمندی‌های دنیوی است، ولی انسان‌ها و افرادی دیده شدند که با وجود تمکن مالی به آرامش نرسیدند و برخی بدون امکانات مادی تنها در مسیر و سبک زندگی به شیوه مهدوی به آرامش رسیدند.

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین