عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۱۹۵۷
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۷
رهبر معظم انقلاب می‌فرماید: شکر جریان اربعین به این است که آن روحیات را، آن حالات را ــ که در این دو سه روزی که مشغول راهپیمایی بودید، آنجا مشاهده یا احساس کردید ــ در خود حفظ کنید.
عقیق:در آستانه راهپیمایی اربعین حسینی(ع) قرار داریم، جریانی الهی که چند سالی است با حال و هوایی عجیب و متفاوت از گذشته همراه شده و از سراسر جهان بسیاری را به‌سوی سرزمین کربلا می‌کشاند.
به همین مناسبت، در این فرصت باقیمانده تا برگزاری بزرگ‌ترین اجتماع مسلمانان جهان در کربلا به گزیده‌‌ای از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در اهمیت این موضوع اشاره می‌کنیم.
راهپیمایی اربعین را شکر کنید
این حادثه راهپیمایی را شکر کنید، شکرش از جمله به این است که آن روحیّات را، آن حالات را ــ که در این دو سه روزی که مشغول راهپیمایی بودید، آنجا مشاهده یا احساس کردید ــ در خودتان نگه دارید؛ آن برادری را، آن مهربانی را، آن توجّه به ولایت را، آن آماده شدن بدن برای تَعَب کشیدن را، آن ترجیح دادن زحمت کشیدن و عرق ریختن و راه رفتن بر راحتی و تنبلی را، در همه امور زندگی باید این را دنبال کرد؛ این می‌شود شکر.
بیانات در دیدار بسیجیان 95/9/3
نمونه ارتباط دوستانه دو ملت ایران و عراق
راه‌پیمایی مراسم روز اربعین یک نمونه از این ارتباط دوستانه [دو ملت ایران و عراق] است به‌گونه‌ای که مردم عراق در پذیرایی از زائران ایرانی، از انفاق و محبت و ارادت چیزی کم نمی‌گذارند. مسئولان دو کشور ایران و عراق، باید از این فضا و فرصت برای منافع دو کشور بیشترین استفاده را بکنند.
دیدار رئیس‌جمهوری عراق با رهبر انقلاب 94/9/3
رعایت مقررات و ضوابط در سفر اربعین
البتّه این عرایض ما موجب نشود که بعضی‌ها خارج از مقرّرات بخواهند بلند شوند راه بیفتند و حرکت کنند؛ نه، طبق همان مقرّراتی که دولت اسلامی معیّن کرده است؛ خب، دوستان ما در دولت نشسته‌اند فکر کرده‌اند، مقرّراتی و ضوابطی برای این کار در نظر گرفته‌اند، این ضوابط حتماً مراعات بشود؛ جوری نباشد که کسانی خارج از این ضوابط بگویند «برویم همین‌طور حرکت کنیم، سر به بیابان بگذاریم ــ مثلاً ــ برویم»، این‌جوری مطلوب نیست؛ این ضوابط را حتماً بایستی رعایت کنند.
بیانات در ابتداى درس خارج فقه‌ درباره پیاده‌روی اربعین 94/9/9



منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین