عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۱۹۴۷
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۰
ائمه جمعه خراسان شمالی در گفتگویی عنوان کرد:
ائمه جمعه خراسان شمالی با تسلیت اربعین حسینی اعلام کردند: قیام امام حسین (ع) پیام‌های متعددی برای مردم جهان داشت و شعار «هیهات مناالذله» از دل قیام امام حسین (ع) بیرون آمده و
عقیق:بالاترین پیام اربعین حسینی است که تا قیام قیامت نیز ادامه دارد.
ضمن تسلیت اربعین حسینی اظهار داشتند: پیام اربعین همان پیام قیام امام حسین (ع) است؛ شعار «هیهات مناالذله» یکی از شعارهای ماندگار قیام عظیم عاشوراست، از جمله حق‌جویی، عدالت‌خواهی، ندای حُریّت، نترسیدن از دشمنان و درس‌های را از جمله مبارزه با ظالمان و ستمگران و دعوت به حق و حقیقت به دنبال دارد.



اربعین حسینی؛ بهترین روش مبارزه با ظلم و ستم
حجت‌الاسلام حسین کوثری، امام‌جمعه شیروان با تسلیت اربعین حسینی گفت: اربعین حسینی بهترین روش مبارزه با ظلم و ستم است.
وی با بیان اینکه  پیام اربعین این است که صدای امام حسین(ع) از بین رفتنی نیست، اظهار داشت: هدف از قیام عاشورا مبارزه با فساد در همه ابعاد آن بود و نظام اسلامی نیز که نشات گرفته از قیام امام حسین (ع) همین دغدغه را دنبال می‌کند.
حجت‌الاسلام کوثری با اشاره به اربعین حسینی افزود: اربعین یک دوره خاص برای عبور از مشکلات و رسیدن به کمال و اوج دلدادگی به ولایت و اوج تبلیغات دینی و اضمحلال حکومت جور و ستمی است که برای نابودی اسلام کمر بسته بودند.
وی با بیان اینکه اربعین فرهنگ عاشورا را زنده می‌کند گفت: اربعین را باید با عاشورا پیوند زد چرا که امام حسین(ع) برای رفع تبعیض نژادی و امربه‌معروف و نهی از منکر قیام کرد و مرکز ثقل مبارزه با قیامش را مبارزه فساد می‌داند که هدف تمام انبیای الهی مبارزه با فساد بوده است.
اربعین؛ راز ماندگاری قیام امام حسین
حجت‌الاسلام قدیر محمدیان، امام‌جمعه اسفراین نیز گفت: اربعین مهم‌ترین راز ماندگاری قیام حضرت امام حسین (ع) است که رشادت‌ها، دلاوری‌ها و ایثارگری‌های آن بزرگوار و یاران باوفایش را به ما یادآوری می‌کند.
وی تصریح کرد: تا زمانی که نام امام حسین (ع) بر زبان و قلب شیعیان جاری است حاکمیت استکبار در عالم تشیع جایگاهی ندارد.
حجت‌الاسلام محمدیان با بیان اینکه شیعیان جهان در اربعین حسینی عشق و ارادت خود به سالار شهیدان و اهل‌بیت(ع) را به نمایش می‌گذارند، گفت: به این مناسبت مردم با پای پیاده و حتی برخی با پای برهنه مسیرهای طولانی را برای زیارت حرم مطهر حضرت امام حسین(ع) طی می‌کنند و این نشانه عشق و ارادت آنان به مکتب اهل‌بیت (ع) است.



 مقابله با هجمه‌های دشمنان مهمترین دستاورد اربعین
حجت‌الاسلام ابوالقاسم تاتاری امام‌جمعه گرمه هم گفت: کنگره عظیم اربعین دستاوردهای بسیار زیادی دارد که از جمله آن‌ها مقابله با هجمه‌های فرهنگی، سیاسی و اخلاقی دشمنان است.
وی ادامه داد: اربعین یکی از مراسم‌های مورد تأکید اسلام و علمای مسلمین است، چراکه ملت‌ها بعد از گذشت قرن‌ها از این حادثه همچنان به‌صورت گسترده‌تر و با شکوه تر شرکت فعال دارند و عشق و ارادت خود را به اهل‌بیت محمد و آل محمد(ص) نشان می‌دهند .
امام‌جمعه گرمه خاطرنشان کرد: اجتماع عظیم اربعین بیعت با امام حسین (ع) در تکرار شعار «هیهات مناالذله» و پافشاری بر اصول دینی مورد تأکید اهل‌بیت(ع) است.
راهپیمایی اربعین پاسخ فطرت بشری به ایستادگی در برابر ظلم است
حجت‌الاسلام سید محمد موسوی، امام‌جمعه جاجرم هم با بیان اینکه راهپیمایی اربعین پاسخ فطرت بشری به ایستادگی در برابر ظلم است، گفت: اربعین حسینی فریاد دنیا در راستای نفرت از ظالمان و میل درونی به عدالت‌طلبی در گوش جهان است.
وی افزود: اربعین مانور عظیم مسلمانان و مردم حق‌جوی جهان است، چراکه شاهد هستیم در این اجتماع عظیم، گروه‌های مختلف از مردم دنیا از مسلمان اهل سنت، شیعیان، مسیحیان، زرتشتیان و دیگر ادیان شرکت دارند.
حضور جمعیت بیش از ۲۰ میلیون نفری مسلمانان در اجتماع اربعین
حجت‌الاسلام عباسعلی احمدزاده امام‌جمعه آشخانه نیز با بیان این که حرکت  میلیونی اربعین حسینی بهترین روش مبارزه با ظلم و ستم است، اربعین را فرصتی برای تقویت عظمت دین اسلام و تثبیت‌کننده مکتب اهل بیت(ع) دانست و اظهار داشت: حضور جمعیت بیش از ۲۰ میلیون نفری مسلمانان در اجتماع اربعین با وجود مشقت‌های فراوان، این همایش را به عرصه ابراز قدرت مسلمانان مبدل کرده است.


منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین