عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۱۹۳۱
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۴
با نزدیک شدن به اربعین شکل گرفت
با نزدیک شدن به روز اربعین حسینی در خیابان‌های کربلا ترافیک انسانی ایجاد شده‌است، ولی نکته جالب توجه این که کسی تشنه یا گرسنه نمی‌ماند.
به گزارش عقیق به نقل از فارس، با نزدیک‌تر شدن به روز اربعین 1439 حسینی، هر روز تعداد بیشتری از زائران پیاده رو اربعین با طی کردن 1437 عمود خود را به کربلا می‌رسانند و عمده آنها در کربلا می‌مانند تا صبح روز اربعین بعد از قرائت زیارت اربعین به کشور خود بازگردند، به همین دلیل جمعیت زائران حسینی در کربلا هر لحظه رو به افزایش است.

جمعیت به حدی است که همه هتل‌ها و مهمانسراها پر از زائر است و حتی برادران مسلمان عراقی خانه‌های خود را در اختیار زائران حضرت ابا‌عبدالله قرار داده‌اند.

نکته جالب این که کربلا از نظر زیرساخت شهری ضعیف است، مثلا شبکه برق‌اش ضعیف است ولی اکثر خانه‌ها موتور برق دارند و به گفته شهروندانش حداکثر یک میلیون نفر ساکن دارد، ولی الان در کربلا حداقل 3 میلیون زائر خارجی حضور دارند و کسی احساس کمبود آب، تشنگی و گرسنگی نمی‌کند، این هم به معجزه شبیه است که مهمانان امام حسین(ع) روی زمین نمی‌مانند و حتی جای خواب برایشان پیدا می‌شود.

زائران برای نماز جماعت در بین‌الحرمین و حرم امام حسین(ع) باید حداقل 2 ساعت قبل از اذان در حرم باشند تا جای کوچکی برای نماز جماعت بیابند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین