عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۱۹۱۶
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۴
سید زهرا بانوی اهل هلند است که در کشور خود برای معرفی مذهب شیعه و امام حسین(ع) ان جی او تشکیل داده و امسال اعضای گروهش را به راه‌پیمایی کربلا آورده است.

به گزارش عقیق به نقل از خبرفوری، در میانه راه پیاده روی بزرگ اربعین، نزدیک عمود ۸۲۸، در موکب حضرت صاحب الزمان عجل الله با خانمی از هلند آشنا شدم.

لهجه یک زبان دیگر در زبان انگلیسی‌اش میزد و همین باعث شده بود که به خوبی متوجه حرفهایش نشوم. اما وقتی بیشتر صحبت کردیم معلوم شد اصالتش از کشور آذربایجان است و زبان ترکی زبان واسطه ما قرار گرفت.

نامش سید زهرا بود و در هلند دانشجوی پزشکی است. فعالیت های بسیاری برای آشنا کردن مردم با دین مبین اسلام و مذهب شیعه داشته است. یکی از فعالیت های مهم او ایجاد و شرکت در ان جی او های معرفی کننده حضرت امام حسین علیه السلام است.

سید زهرا برای ما از فعالیت هایش در هلند تعریف کرد و گفت که چگونه با مردم رفتار میکند و سخن می گویند، او گفت در هلند مسلمانان بیشتر اهل تسنن هستند و شیعیان در اقلیت قرار دارند، اما شیعیان برای ترویج تفکرات و اعتقادات خود همواره می‌کوشند و با تشکیل کارگروه های مختلف مذهب خود را ترویج می‌دهند.

از او پرسیدم که چگونه و با چه کسی به کربلا سفر میکند در پاسخ گفت؛ با کاروان ان جی او که در هلند تشکیل داده‌اند و عضو آن است به همراه اعضا، به سمت کربلا راهی شده‌اند.

سید زهرا می گفت در بین راه نیز با اعضا بحث و گفتگو می کنند و ماجرای عاشورا را برای هم بیشتر توضیح می دهند، ضمن این او پزشک است و هر کجا نیاز باشد از تخصص خود استفاده میکنند.

وی درمورد اهمت این سفر و بازخوردی که برای مردم کشورش به همراه خواهد داشت گفت: شاید مردم هلند امام حسین را بشناسند اما زیاد درمورد مصائبی که ایشان و خاندان محترمشان کشیدند کسی خبر ندارد و این سفر فرصت خوبی است که آن‌ها را با سختی‌هایی که حضرت امام حسین علیه سلام تحمل کردند آشنا کنیم و هرکس که در این سفر با ما همراه باشد خودش به تنهایی یک مبلغ می‌شود و اطرافیان خود را با امام حسین علیه سلام آشنا خواهد کرد.

این عضو کاروان هلندی‌ها که سه روز بود در راه کربلا حرکت می‌کرد به خصوصیات اخلاقی ایرانیان اشاره کرد و گفت: من ایرانیان را دوست دارم چرا که بسیار مهربان و مهمان نواز هستند و هر کجا که باشند زندگی را برای مسلمانان آسان می کنند، زیارت گاه ها را برای شیعیان باز نگه می‌دارند، من ایرانیان را همواره تحسین می‌کنند و در مناجات‌هایم آنها را دعا می کنم و هر کجا که بتوانم از اخلاقیات خوب و فداکارانه ایرانیان تعریف خواهم کرد.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین