عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۱۸۸۸
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰
مدیر حوزه های علمیه:
آیت الله اعرافی گفت: اگر بخواهیم درخصوص ویژگی ها و خصوصیت های بارز مرحوم آیت الله عبدالوهاب روحی یزدی جمله ای گفته شود فقط همین بس که ایشان معتمد مراجع معظم تقلید و عامل به عمل بودند.
عقیق:مدیر حوزه های علمیه به منظور زنده نگه داشتن یاد و خاطرات علما و تجلیل از مرحوم آیت الله روحی با حضور در منزل فرزند ایشان در قم، ضمن عیادت از حجت الاسلام و المسلمین روحی یزدی برای علوّ درجات آیت الله روحی یزدی (ره) دعا کرد.
عضو شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به ویژگی های این عالم ربانی افزود: ایشان تهذیب را اصل و اساس ارزش ها و منشأ خدمت به دیگران می دانست و به همپایی دانش و اخلاق معتقد بود.
آیت الله اعرافی ادامه داد: ایشان مردی خودساخته و از دام های ابلیسی و هواهای نفسانی رسته بود، و در مرتبه والایی از توحید و ایمان، زهد و تقوا و عرفان قرار داشت، به اذعان دوستان و آشنایان، چهره نورانی اش، انسان را به یاد خدا می انداخت.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان داشت: آیت الله روحی (ره) از حرّیت و صراحت کلام برخوردار بودند و اگر عمل یا سخنی نادرست از کسی مشاهده می کرد، با حفظ احترام مخاطب، آن را تذکر می داد.
مدیر حوزه های علمیه به دیگر ویژگی های اخلاقی این اسوه تقوا و تهذیب اشاره کرد و افزود: تواضع و فروتنی در ایشان خیلی محسوس و نمودار بود، به گونه ای که به همگان سلام می کرد و مقید به سبقت در سلام کردن بودند. هنگام ورود به مجالس، برخلاف کسانی که صدر و ذیل مجلس را برانداز می کنند و مقید به نشستن در صدر مجلس هستند، ایشان با تأسی از سنت نبوی صلی اللّه علیه وآله هر کجا که خالی بود همانجا می نشست.
آیت الله اعرافی با بیان اینکه ایشان از شاگردان حضرات آیات عظام بروجردی (ره) و کوه کمره ای(ره) بودند، اظهارداشت: حضرات مراجع ثلاث قم (آیات عظام صدر، حجت و خوانساری رضوان اللّه علیهم) هر کدام عنایت خاصی به آیت الله روحی یزدی داشتند و رابطه ای فراتر از استاد و شاگردی بینشان برقرار بود.
مدیر حوزه های علمیه ادامه داد: امروز باید سنت ارزشمند حوزه های علمیه را پاسداشت و نسبت به تببن و ترویج میراث کهنی که حوزه علمیه در خود داشته است، همت فراوانی داشت.
عضو شورای عالی حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: در عصر زعامت مرحوم آیت اللّه العظمی بروجردی نیز، آیت اللّه روحی به عضویت هیأت استفتاء ایشان در آمد و از طرف ایشان به عنوان ممتحن رسمی حوزه علمیه قم در سالیان متمادی تعیین گردید.
لازم به ذکر است، این عالم مجاهد عمرش را برای تبلیغ معارف الهی و تربیت شاگردان در حوزه علمیه صرف کرد و سرانجام مانند چنین روزی در سن 87 سالگی و در دهم خرداد ماه 1368، پس از دو سال تحمل درد، رنج و بیماری و چند روز پیش از ارتحال ملکوتی امام خمینی، دعوت حق را لبیک گفت و به دیدار معبود شتافت.
پیکر پاک آن عالم ربانی بر دوش شاگردان، ارادتمندان و مردم قم، از مسجد «حاج غضنفر»، در خیابان خاکفرج قم  - که بیش از 40 سال در آنجا به اقامه نماز، بیان معارف الهی و ارشاد مردم پرداخته بود - به سمت حرم مطهر تشییع و پس از ادای نماز توسط آیت‌اللّه العظمی سید محمدرضا گلپایگانی، در حجره 30 صحن اصلی حرم مطهر کریمه اهل بیت علیهم السلام به خاک سپرده شد.

منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین