عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۱۸۳۰
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۴
رائفی‌پور در موکب مسجد مقدس جمکران عنوان کرد:
امروزه به‌جایی رسیده‌ایم که هیچ تئوری جزء آنچه اهل‌بیت(علیهم السلام) به آن فرا میخوانند جوابگوی بشریت نیست و تمام زوایای دیگر ایدئولوژی ها امتحان شده است.
گزارش تصویری


عقیق: دکتر علی‌اکبر رائفی‌پور در نخستین شب از سلسله سخنرانی خود در موکب مسجد مقدس جمکران، با اشاره به حماسه بزرگ اربعین اظهار داشت: داستان اربعین ساده و اتفاقی نبوده و حضور انسان‌ها در این مراسم به‌هیچ‌وجه طبیعی نیست و اراده الهی در آن مشهود است ، داستان اربعین فورانی برای پایین کشیدن تمدن شیطان و زمینه‌سازی ظهور است.

وی افزود شیطان برای پس زدن حکومت خدا در سر مرحله وارد عمل می شود ، نخست امام عادل را وهن می کند در مرحله بعد جایگزین سازی می نماید و درمرحله سوم سبک زندگی و نسخه کل عمر آدم را می دهد مثلا در جریان متارکه جنگ امام حسن(علیه السلام) با معاویه، یکی از شروط امام حسن(علیه السلام) عدم لعن امام علی(علیه السلام) بود که تنها بندی بود که معاویه نپذیرفت .


وی با بیان اینکه قرآن دو مدل امام معرفی می‌کند، تصریح کرد: در سوره نور خداوند اشاراتی به ویژگی‌های امام دارد ولی مثلت زور، تزویر و زر به‌عنوان ابزارهای شیطان از دوران سقیفه شروع به ایجاد دوره تاریکی از اسلام کردند که حکمرانانی با خواندن نماز رو به مسائل غیرشرعی و عرفی می‌آورند(تزویر) با شمشیر از مردم بیعت میگرفتند (زور) و با پول انسانها را میخریدند(زر) که همان فرهنگ و مدل کاری هنوز هم درجهان ساری و جاری است.
رائفی پور با تأکید بر اینکه دنیا هم‌اکنون درگیر دوره زر و پول بوده و سبک زندگی شیطانی ترویج پیداکرده است، ابراز کرد: در سبک زندگی غربی پیش از به دنیا آمدن، تولد، مدرسه رفتن، اشتغال، ازدواج و به‌نوعی تمام ابعاد زندگی انسان‌ها حتی چگونگی مرگ آن‌ها تعریف‌شده است و با جملاتی مانند دلم می‌خواهد، هوس کردم، دوست دارم محلی برای جولان هوسرانی شده است.
وی با اشاره به اینکه در فرهنگ اسلامی مبنا خداوند است، عنوان کرد: ایثار در اسلام چیز عجیبی نیست و مالکیت از آن خداوند است پس عجیب نیست این بدنمان و جانمان را که برای خداست در راه خودش بدهیم ، ولی در فرهنگ غربی ملاک شخص بوده و حتی استدلال‌های اخلاقی آن‌هم قطعاً پشت پرده‌ای فرد گرایانه دارد.



استاد دانشگاه با بیان اینکه شیطان بر کنار گذاشتن خداوند و توجه به منافع شخصی تأکید دارد، تصریح کرد: اخیراً برای رفتن به کلیسا در غرب یارانه می‌دهند، چراکه حضور در کلیسا کمتر مشکلاتی را در جامعه ایجاد می‌کند و این در شرایطی است که تحرکات فضای مجازی، بی‌بندوباری و خودخواهی برای جوامع آن‌ها مشکلاتی را ایجاد کرده است.
وی با تأکید بر اینکه بشر برای دیده شدن، همه کار می‌کند و بیش از ۵۰ درصد رکوردهای گینس به‌دوراز انسانیت و به‌نوعی جهل محض است، یادآور شد: این همان خود محوری است و مبنایش دیده شدن است این جاهلیت‌ها با زرق‌وبرق‌های رسانه‌ای به افتخاری برای افراد تبدیل‌شده و متأسفانه تلویزیون ما هم منعی در انعکاس آن ندارد.
رائفی پور خودپرستی را جاهلانه‌ترین فرهنگ انسانی برشمرد و گفت: اگر در این شرایط پیامبری هم در مقابل این فرهنگ به رسالت برسد، خودمان در مقابل آن گارد خواهیم گرفت.
پژوهشگر حوزه مهدویت، امام حسین(علیه السلام) را سفینه نجات آخر زمان برشمرد و افزود: امروزه به‌جایی رسیده‌ایم که هیچ تئوری جزء اهل‌بیت(علیهم السلام) جوابگو نیست و تمام زوایای فرهنگ شیطان امتحان شده و همه به اجماع رسیده‌اند که این راهپیمایی اربعین برای پایین کشیدن صدر تا ذیل تمدن شیطان احیاشده است.
وی با بیان اینکه پیاده‌روی اربعین برای به هم ریختن سبک زندگی غربی احیاشده است، تصریح کرد: همه ما در این راهپیمایی مأموریم به‌واسطه امام حسین(علیه السلام) ساختار شیطان را تخریب کنیم و اربعین حسینی شروع‌کننده نزدیک شدن ظهور امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) است.
رائفی پور اوج داشته‌های غرب را تکنولوژی دانست و اظهار داشت: غرب با تکنولوژی(سوای استفاده های صحیح آن) در حال سحر کردن مردم است و در شرایطی که همه‌چیز حول محور پول و پازل شیطان می‌چرخد، حضور پرشور در اربعین اتفاقات عجیبی را در حال رقم زدن است. مردمی که نه تنها دنبال عیش و نوش های رایج نیستند بلکه به دنبال این هستند که از قضا به ایشان سخت بگذرد
وی خاطرنشان کرد: یکی از تهدیدات اربعین رقابتهای نامناسب و چشم و هم‌چشمی‌هاست، ولی باید به این نکته تأکید شود که میزبانی باید برای عراقی‌ها بماند و زائران ایرانی با حضور در مواکب اعراب سبب ایجاد الفت بین مسلمانان شوند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین