عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۱۷۵۵
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۳
خطبای جمعه لبنان:
خطبای جمعه لبنان این هفته به صدمین سالگرد بیانیه بالفور پرداختند و خواستار مقاومت ملت های عربی و اسلامی در برابر رژیم صهیونیستی شدند و تاکید کردند: آل خلیفه باید با دادن حقوق مشروع مردم بحرین و آزادی زندانیان، مسئله سیاسی را حل کند.
 عقیق:خطبای جمعه لبنان این هفته به صدمین سالگرد بیانیه بالفور پرداختند و خواستار مقاومت ملت های عربی و اسلامی در برابر رژیم صهیونیستی شدند و تاکید کردند: آل خلیفه باید با دادن حقوق مشروع مردم بحرین و آزادی زندانیان، مسئله سیاسی را حل کند.
سید فضل الله: ملت عربی و اسلامی همراه با روح مقاومت در برابر اسرائیل بایستند
سید علی فضل الله خطبه های نماز جمعه را در مسجد امامین حسنین (علیهما السلام) در منطقه حاره حریک در حضور شخصیت های علمایی، سیاسی، اجتماعی و جمعی از مؤمنین بیان کرد.
سید فضل الله اشاره کرد: جهان عرب نقشی که لبنانی ها در مسائل عربی و اسلامی داشته اند فراموش نمی کنند که یکی از آن ها کوتاه کردن دست دشمن صهیونیستی و از تجاوزات آن جلوگیری کرد و در مقابل تروریسم که کشور عربی را تهدید می کند ایستاد و صد ها هزار آواره را در خود جای داد، لذا اکنون در برابر تهدیدهای پیش روی خود از جهان عرب انتظار یاری دارد.
وی با اشاره به صدمین سالگرد بیانیه بالفور گفت: در این روز منفور وزیر خارجه بریتانیا در سال 1917 میلادی به رژیم صهیونیستی وعده داد که فلسطین کشوری ملی برای یهودی باشد و هدف آن تأسیس رژیمی در این منطقه برای جلوگیری از رشد و توسعه آن و حافظ سلطه غرب بر منطقه بود.
وی ادامه داد: امیدوار بودیم که بریتانیا نسبت به اصول و ارزش هایی که از آن صحبت می کند مثل حفوق بشر و حقوق ملت ها در زندگی کریمانه، پایبند باشد، نه این که در این مناسبت جشن بگیرد. ما از فریاد هایی که از داخل و خارج بریتانیا برخواست تشکر می کنیم این در حالی است که بسیاری از کشور های عربی و اسلامی در این خصوص سکوت کردند.
سید فضل الله تصریح کرد: بیانیه بالفور از اوضاع اسفبار امت عربی و اسلامی و عدم توجه حاکمان آن پرده برداشت، این مسئله به بیانیه بالفور فرصت داد تا به نتیجه برسد و در طول این سال ها ادامه داشته باشد به گونه ای که در نزد برخی به یک حقیقت و واقعیتی تبدیل شده که باید با آن تعامل کنند.
وی افزود: امروز می ترسیم که ضعف و سستی کشور های عربی و اسلامی و فتنه هایی که در آن است، راه را برای رژیم صهیونیستی برای تثبیت وجودش و تقویت موقعیت خود و از بین بردن آرزوی فلسطینی برای بازگشت به وطن و تعیین سرنوشت باشد.
شیخ خطیب: آل خلیفه باید ملت را از حقوق قانونی آنان بهره مند کند
شیخ علی خطیب نایب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در خصوص حوادث بحرین گفت: آنچه در بحرین از ظلم و ستمی که به ملت مظلوم و صبور مرتکب می شود، بزرگترین محکومیت را برای سازمان های بین المللی که مدعی دفاع از حقوق بشر هستند و کشور هایی که مدعی یاری ملت های منطقه، دموکراسی و حقوق بشر هستند و سپس در برابر این جنایت ها ساکت می ایستند، در پی دارد.
وی از سازمان های بین المللی ذیربط و سازمان ملل متحد خواست به مقامات آل خلیفه فشار بیاورند تا عاقلانه رفتار کند و مسئله سیاسی را با گفت‌وگو و دادن حقوق مشروع ملت بحرین به آنان و آزادی زندانیان انقلابی، حل کند.
شیخ خطیب از تعامل کشور های عربی در مقابله بیانیه بالفور انتقاد کرد و گفت: صد سال است که از زمان بیانیه بالفور می گذرد و این بیانیه بیانگر خواری و خفتی است که کشور های عربی به وجود آورنده آن هستند و همچنین بیانگر عقب ماندگی در عمق بنیاد فکری، فرهنگی و اجتماعی است.
وی افزود: صد سال است که اعراب با ایجاد مشکلات داخلی بین ملت ها و حکومت هایشان، شکست هایشان را مخفی می کنند و با این کار قهرمانی‌هایی را که ندارند به رخ دشمن می کشند، اما در ساخت کشور، سازمان ها و اقتصادشان موفق نبودند و رهبر ملت ها و سازمان هایشان را به دشمن دادند و شدند بنده حلقه به گوش او.
شیخ خطیب ادامه داد: این دشمن به وسیله اعراب در کشور هایشان ویرانی و کشتار به بار می آورد. اینان میدان را برای دشمن خالی کردند و با دست خود برنامه های دشمن را در مقابله با مقاومت اجرا کردند تا دشمن در امنیت و آسایش باشد و در این راه از تمامی اموال و امکانات استفاده کردند.
شیخ قبیسی: زوّار اربعین به شریفترین مکان بر روی زمین می روند
شیخ قاسم قبیسی عضو هیئت شرعی مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در خطبه نماز جمعه در مسجد امام حسین (ع) گفت: مسئولین و افراد زیربط باید به صدای فقرا و بیچارگان که بر در بیمارستان هایی که برایشان ساخته شده می میرند و اخراج فرزندشان از مدارسی که برای آنان ساخته شده، گوش فرا دهند.
شیخ قبیسی اشاره کرد: عزیزان و زائران این روز ها به زیارت اربعین امام حسین (ع) می روند. ما باید بدانیم که آنان به شریف ترین مکان بر روی زمین و برای انجام بهترین اعمال می روند و با این اقدام با خداوند و رسول اکرم (ص) تجدید پیمان می کنند و به ولایت ائمه اطهار (علیهم السلام) متمسک می شوند.
وی ادامه داد: این پیاده روی بزرگ یک عنوان بارزی است که جهانیان از طریق آن با پیروان امام حسین (ع) و شیعیان امام علی (ع) آشنا می شوند.
شیخ قبیسی افزود: همگی باید توصیه های آیت الله سیستانی را در خصوص زیارت اربعین و زائرین بخوانیم و در رفتار و کردار خود در بالاترین درجه اخلاق باشیم و ادب و عفت را به همراه داشته باشیم.
شیخ حبلی: مقاومت تنها گزینه برای پاسخ به اسرائیل است
شیخ صهیب حبلی تعرض یک رائیلی به مقام حضرت ابراهیم خلیل (ع) در مزارع شبعا را محکوم کرد و گفت: این اقدام نشانگر طبیعت خصمانه آن است و مؤکد این است که مقاومت تنها گزینه برای بازداشتن دشمن از اجرای طرح های آن است.
شیخ حبلی تاکید کرد تعرض دشمن به حرمت مقام حضرت ابراهیم (ع) همزمان شده با آمادگی دشمن برای خاک برداری در اراضی اشغالی مزارع شبعا لبنان است.
وی اشاره کرد: این تجاوز که با صدمین سالگرد بیانیه بالفور همراه شده، نمونه ای از زورگویی رژیم صهیونیستی است که هیچ ارزشی برای مقدسات و قوانین بین المللی ندارد و تنها پاسخ آن زبان قدرت است که لبنان به فضل مقاومت و ارتش از آن بهره مند است.
شیخ حبلی در صدمین سالگرد بیانیه منفور بالفور که فلسطین را نابود و با کوتاهی و سستی کشور های عربی به مستعمره صهیونیست تبدیل کرد، فلسطینی ها را به اتخاذ موضع یکپارچه دعوت کرد و آشتی جنبش فتح و حماس را تبریک گفت.
وی خواستار تمسک به گزینه مقاومت و کنار گذاشتن سیاست مذاکره با دشمن که چیزی جز مصیبت و بدبختی برای فلسطینی ها نداشته است، شد.

منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین