عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۱۷۳۵
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۰
کربلا - ایرنا - مسئول کارگروه اطلاع رسانی و فضای مجازی اربعین حسینی در عراق گفت: مراسم اربعین به صورت زنده در ۳۲ کشور جهان پخش می شود.
 عقیق: «محمد علی انوشه» در گفت و گویی افزود: کارگروه اطلاع رسانی و فضای مجازی فعالیت خود را از سه ماه قبل در تهران و عراق آغاز کرد و جلساتی را با مسئولان رسانه های عراق، دستگاه ها و ارگانهای عراقی و دست اندکاران عتبه امام حسین ع و حضرت ابالفضل، امیرالمومنین، سامرا و کاظمین برگزار کردیم.
وی توضیح داد: در زمنیه حضور خبرنگاران و برنامه سازان هماهنگی لازم انجام و پیش بینی ما این است که امسال نزدیک به 650 برنامه ساز و خبرنگار از کشورهای مختلف برای پوشش این کنگره عظیم حسینی در کربلا حضور پیدا خواهند کرد.
انوشه ادامه داد: از 28 محرم فعالیت کمیته اطلاع رسانی در عراق از شهر بصره آغاز شد و به صورت زنده اخرین اخبار و اطلاعات راهپیمایی کنندگان از راس بیشه در شمال عراق تهیه و ارسال شد و همانطور که اکنون بینندگان تلویزیون تصاویری که زنده پخش می شود را مشاهده میکنند توسط رسانه ها و خبرنگارانی تهیه شده که با کوله باری که بستند با راهپیمایی کنندگان به سمت شهر نجف و کربلا خواهند رسید و تحولات و پذیرایی خوب عراقی ها را به تصویر می کشند و برای کشورهای خود مخابره خواهند کرد.
عضو اتحادیه رادیو و تلویزیون های کشورهای اسلامی ادامه داد: با توجه به حضور نزدیک به 100نفراز همکاران رسانه ای در شهر کربلا ، ۱۳ واحد سیار و sng (واحد سیار ارسال تصاویر) برای ارسال تصاویر به کشورهای مختلف راه اندازی شده و از سه شب قبل پخش زنده توسط استودیوهای امیرالمومنین در نجف، امام حسین و حضرت ابالفضل در کربلا شروع شده و شبکه های مختلف جهانی از این استودیوها استفاده می کنند که برنامه سازانی از کشورهای لبنان کویت ایران سوریه و ترکیه حضور دارند که با توجه به افیش هایی که انجام می دهند از امکانات موجود استفاده کنند.
وی ادامه داد: سه پرس سنتر در کربلا راه اندازی شده که خبرنگاران و تصویربرداران می توانند از این پرس سنترها برای تهیه خبر و گزارش استفاده کنند و برای برخی از خبرنگاران خارجی ایرانی و حتی عراقی برای استراحت و در شهر نجف و مسیر تا کربلا مکان هایی برای استراحت نیز پیش بینی شده است.
انوشه گفت که تعدادی برنامه کلیپ سرود و حتی برنامه های مستند و داستانی توسط کمیته اطلاع رسانی و فضای مجازی تهیه شده که در اختیار خبرنگاران و برنامه سازان خارجی قرار می گیرد تا بتوانند در این دهه از شبکه های خودشان پخش کننند.
وی همچنین گفت: اتحادیه رادیو و تلویزیون کشورهای اسلامی برای حضور خبرنگاران و برنامه سازان ۳۰ کشور جهان پیش بینی لازم را انجام داده که تاکنون خبرنگران و برنامه سازان ۲۰ کشور جهان در عراق حضور پیدا کرده اند. برای پخش تلویزیونی با ۳۲ کشور ارتباط داریم که عضو اتحادیه هستند و از تصاویر ارسالی استفاده می کنند.
مسئول کارگروه اطلاع رسانی و فضای مجازی اربعین حسینی در عراق گفت: به دلیل ازدحام جمعیتی که در کربلا و در شهرهای نزدیک به آن است است امکاناتی را در سامرا و کاظمین برای نخستین بار پیش بینی کردیم که بتوانند از آنجا تصاویر را ارسال کنند و آخرین وضعیت شهر را در اختیار زایرین قرار دهند. جمعیت خوبی امسال در کاظمین و سامرا حضور پیدا کرده اند که دلیل آن ارسال اخبار و پوشش رسانه ای است و سبب شده تا حدودی از ازدحام جمعیت در کربلا کاسته شود.
وی ادامه داد: برای نخستین بار استودیو امیر المومنین مشرف به حرم امام حسین و بین الحرمین راه اندازی کردیم که شبکه های مختلف جهانی از این استودیوها استفاده می کنند. از رسانه های برخی کشورها همچون آسیای جنوب شرق که عضو اتحادیه نبودند برای پوشش این مراسم میلیونی و بین المللی دعوت بعمل آمد و امسال از نظر کمی تعداد خبرنگاران 20 تا 15 درصد افزایش یافته است.
انوشه یادآورشد: برای ارسال تصاویر ماهواره ای سال گذشته با حدود 37 اس ان جی و واحد سیار کار را ادامه دادیم و الان با توجه به پیش بینی انجام شده در پیک کاری ما 45 واحد سیار و اس ان جی تصاویر راهپیمایی کنندگان را به کشورهای مختلف مخابره می کنند.

منبع:ایرنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین