عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۱۶۸۷
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۳
همراه با شهدا؛
گوشه‌ای از زندگی‌نامه شهید فرخی از شهدای هشت سال دفاع مقدس را در اینجا بخوانید.
عقیق:شهید حمید فرخی در اول فروردین سال1342 در روستای گلمرز از توابع ارومیه چشم به دنیا آمد. دوران ابتدایی را در دبستان ابتدایی روستای خویش سپری می كند و در سال 53 برای ادامه تحصیل راهی شهر ارومیه می شود و در یكی از مدارس راهنمایی (كورش) شهر مشغول تحصیل می شود.

در ضمن تحصیل در امورات كشاورزی به پدر كمك می كرد و با شروع انقلاب در راهپیمایی های ضد طاغوت شركت نمود و بعد از سرنگونی رژیم پهلوی، تحصیل را در اول دبیرستان ناتمام گذاشت و در سال 60 برای خدمت به نظام جمهوری اسلامی وارد سپاه ارومیه شد و بعد از گذراندن یك دوره عمومی دو ماهه در مركز آموزشی حُر در شهر خوی به منطقه كردستان آذربایحان غربی اعزام شد .مسؤولیت یكی از دوشكاهای ادوات گردان را بر عهده گرفت و بعد از آن پُست فرمانده گروهان یك گردان جندالله را به دست آورد و در سال65/8/15 به جانشینی گردان منصوب شد و در سال1369/10/27 مسؤولیت گردان را به عهده گرفت و در حین خدمت چندین بار مجروح شد.

شهید از اول نوجوانی خود را وقف سپاه اسلام و انقلاب كرده بود. بالاخره در تاریخ74/5/5 در مأموریتی كه به كوه شهیدان (مرز ایران و تركیه) داشتند،‌با اشرار درگیر و به شدت مجروح شد و بعد از دو روز بستری شدن در بیمارستان در تاریخ1374/5/7 به آرزوی دیرینه اش كه دیدار معشوق بود، ‌رسید.


منبع:باشگاه خبرنگاران



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین