عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۱۶۶۵
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۷
مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین:
مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین حسینی با بیان اینکه موسیقی، هنر، نوحه و سرود در جهت ترویج نشاط معنوی اربعین حسینی کمک زیادی می‌کند، گفت: به همین دلیل می‌کوشیم در چارچوب شرع، ذائقه جوانان را در این راستا تأمین کنیم.
عقیق:حجت الاسلام والمسلمین حمید احمدی عصر امروز در مراسم رونمایی از آثار مرتبط با  موضوع اربعین توسط کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین حسینی اظهار کرد: اربعین حسینی به عنوان یکی از وقایع فرهنگی و اجتماعی دارای جاذبه‌های مختلفی است که باید حمایت لازم از آثار این کنگره بزرگ به عمل آید.

وی توضیح داد: ما نیز در سالهای اخیر توجه به آثار فرهنگی و هنری در حوزه اربعین را مورد توجه قرار داده‌ایم که از آن جمله شعر، سفرنامه نویسی و ... بوده است.

مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین حسینی تصریح کرد: تلاش داریم تا از نویسندگان و علاقمندان آثار فرهنگی اجتماعی اربعین به ویژه مسائل مکتوب و هنری حمایت لازم را به عمل آوریم تا این آثار برای انتقال به آینده ماندگار باقی بماند.

حجت الاسلام احمدی اظهار کرد: بخشی از آثار فرهنگی و اجتماعی اربعین در سال گذشته به زبان‌های مختلف ترجمه و تعدادی از آثار با زوایای مختلف اربعین تبیین و مورد توجه قرار گرفت.

وی با بیان اینکه موسیقی، هنر، نوحه و سرود در جهت ترویج نشاط اربعین کمک زیادی می‌کند، گفت: به همین دلیل می‌کوشیم در چارچوب شرع، ذائقه جوانان را در این راستا تأمین کنیم.

مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین حسینی افزود: کمیته فرهنگی آموزشی ستاد مرکزی اربعین از چندین کلیپ و آلبوم موسیقی ویژه اربعین حمایت کرده است؛ ضمن اینکه سال گذشته 18 قطعه عربی در این زمینه منتشر شده است و امسال هم چندین قطعه موسیقی بسیار اثرگذار رونمایی می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین احمدی خاطرنشان کرد: امروز از چهار اثر با موضوع اربعین توسط کمیته فرهنگی ـ آموزشی اربعین رونمایی می‌شود که یکی از این آثار، دانش‌نامه اینترنتی اربعین یا ویکی‌الاربعین است که به صورت تخصصی به موضوع اربعین پرداخته است.

وی توضیح داد: برای ویکی الاربعین بروز رسانی در طول سال انجام می‌شود و مقالات و مسائل جدید اربعین در این حوزه با حضور اعضای علمی متبحر بارگذاری خواهد شد.

مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین گفت: بعد از اربعین سال جاری قرار است ویکی‌الاربعین به چهار زبان دیگر مطالبی را منتشر کند تا در نهایت با کامل شدن آن، منبع متقنی برای صاحب‌نظران و کارشناسان به حساب آید.

حجت الاسلام والمسلمین احمدی با بیان اینکه مجموعه شعر اربعین یکی دیگر از آثاری است که امروز رونمایی می‌شود، اظهار کرد: این مجموعه می‌تواند منبع خوبی برای اهالی منبر و شعر و آئین باشد، همچنین نرم‌افزار موبایلی و اپلیکیشن اربعین رونمایی سوم از این آثار فرهنگی ـ اجتماعی در کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین محسوب می‌شود.

وی گفت: کتاب و سفرنامه پیاده تا بهشت و همچنین کتاب و سفرنامه جای پای زینب در اربعین رونمایی چهارم آثار کمیته فرهنگی و آموزشی محسوب می‌شود که امیدواریم در این راستا اثربخش باشیم.


منبع:تسنیم


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین