عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۱۶۶۳
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۲
قائم مقام سازمان صدا و سیما:
سید رمضان موسوی مقدم در نشست خبری خبرنگاران و برنامه سازان اربعین حسینی، این مراسم را فرصتی برای آشنا کردن مخاطبان با معارف دینی دانست.
عقیق:نشست خبری خبرنگاران و برنامه سازان اربعین حسینی ظهر امروز در ساختمان بسیج صدا و سیما برگزار شد. مجید آقابابایی دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی در این جلسه با بیان آسیب هایی که ممکن است به نمایش روح حاکم بر مراسم عظیم اربعین لطمه بزند، انتشار صحیح شور و اشتیاق زائران را یکی از مهمترین وظایف خبرنگاران و اهالی رسانه عنوان کرد و گفت: یکی از مشکلات این است که نتوانستیم ابعاد این مراسم عظیم را به خوبی در سطح جهان به نمایش بگذاریم. رسانه های خارجی عمدتاً این مراسم را پوشش نمی دهند و اگر هم به آن بپردازند با جهت گیری منفی است.

وی با اشاره به نگاه امسال برنامه سازان اربعین حسینی که باید جهانی و فرا داخلی باشد گفت: باید با کار مناسب رسانه ای فرهنگی شیوه ای که در مراسم اربعین حاکم اسنت را  در مرحله اول هموطنان خارج از کشور و در مرحله دوم به شیعیان دیگر کشورها منتقل کنیم. 

آقابابایی در بخش دیگر سخنان خود از اهالی رسانه خواست تا ضمن برجسته کردن میزبانی ملت عراق در آثار خود، بیشترین همکاری را با نیروهای امنیتی و نظامی عراق داشته باشند. 

رضا کوچک‌زاده تهمتن مدیر رادیو اربعین نیز در این نشست با اشاره به سومین سال کاری این رادیو گفت: رادیو اربعین امسال در ردیف 95/5 مگاهرتز موج اف ام قابل دریافت است و برای اولین بار پوشش سراسری دارد. حتی در طول مسیر نجف تا کربلا نیز هموطنان می توانند این موج را دریافت کنند. هم اکنون روزانه بالای 50 هزار پیامک برای ما از سوی مخاطبان ارسال می شود که مردم پرسشهای خود را در آنها راجع به مراسم اربعین مطرح می کنند. در ایام اربعین نیز 14 خبرنگار کار پوشش رسانه ای این اتفاق بزرگ را بر عهده خواهند داشت.

 سید رمضان موسوی مقدم  قائم مقام رسانه ملی در پایان این نشست از اهالی رسانه خواست تا ضمن درک فرازهای عمیق زیارتنامه اربعین، آنها را در برنامه سازی خود لخاظ کنند و این فرصت را برای آشنا کردن مخاطبان با معارف دینی غنیمت بشمارند. 

در این نشست برخی دیگر از مدیران دخیل در امر پوشش مراسم اربعین و همچنین خبرنگارانی که در این مراسم حضور دارند به بیان دغدغه های خود در این زمینه پرداختند.


منبع:تسنیم


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین