عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۱۵۶۶
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۳
آیت الله نوری همدانی:
نقش خواص امت در حمایت از ولی خدا بسیار مهم است، اگر این دسته از افراد در حمایت از دین در صحنه باشند مردم هم خواهند بود و اگر در میدان و حمایت از دین نباشند اسلام خسارتهای زیادی خواهد دید.
 عقیق:حضرت آیت الله نوری همدانی در دیدار جمعی از پاسداران با بیان اینکه جامعه اسلامی نباید در برابر دشمنان ساکت باشد، بر حفظ  و آمادگی و جهاد دربرابر دشمنان تاکید کردند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه قرآن، مسلمانان را به مبارزه و جهاد علیه معاندین دعوت می کند اظهارداشتند: در شرایطی قرار داریم که دشمن برای نفوذ و توطئه علیه اسلام و انقلاب برنامه های وسیعی را درحال اجرا کردن دارد؛ برای همین لازم است شناخت درستی از برنامه های اشرار داشته باشیم تا بتوانیم در موقع مناسب موضع گیری لازم را انجام دهیم.

معظم له با تاکید بر اینکه نباید در مقابل اقدامات خبیثانه دشمنان ساکت بود و خنده برلب داشت، اظهارداشتند: درطول تاریخ اسلام، دشمنانه به صورت های مختلف به دنبال از بین بردن دین و ارزشهای اخلاقی بوده، ولی خدای متعال نخواست این برنامه های به ثمربنشیند.

ایشان با بیان اینکه بعضی افراد به بهانه های مختلف از مبارزه با دشمنان عقب نشینی کرده اند و در جهادی که پیامبر(ص) آنها را دعوت کرده بود شرکت نکرده بودند، افزودند: قطعا عدم شرکت در جهاد عواقب بدی را برای آنها به همراه داشته و از جمله عقوبت این بود، صف آنها از صف مسلمانان جدا شده و راه گمراهی را در پیش گرفتند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه در زمان صدراسلام خواصی چون طلحه و زبیر به دلیل وابستگی به دنیا از ولیّ خدا جدا شدند و جنگ جمل را به راه انداختند، گفتند: نقش خواص امت در حمایت از ولیّ خدا بسیار مهم است، اگر این دسته از افراد در حمایت از دین درصحنه باشند مردم هم خواهند بود و اگر در میدان و حمایت از دین نباشند اسلام خسارتهای زیادی خواهد دید.

 معظم له با بیان اینکه در شرایط فعلی هم دین از این دست خواص امت خسارتهای زیادی دیده و حتی معتقدند، نباید مرگ بر آمریکا گفت، اظهار داشتند: دین همیشه از دست این تیپ آدمها، یعنی خشک مقدس ها ، ضربات جبران ناپذیری دیده است.


منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین