عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۱۵۴۸
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۲
معاون سازمان اوقاف خبر داد
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با تشریح خدمات سازمان اوقاف در حماسه اربعین حسینی در ۱۱ محور گفت: ۸ میلیون و ۲۷۰ هزار وعده غذایی در ایام اربعین توسط سازمان اوقاف بین زائران توزیع می‌شود.
 عقیق:حجت‌الاسلام احمد شرفخانی پیش از ظهر امروز در نشست اربعین سازمان اوقاف و امور خیریه درباره فعالیتهای ستاد اربعین این سازمان اظهار کرد: خدمت‌رسانی به زائران حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) در حماسه عظیم اربعین حسینی در 11 محور توسط سازمان اوقاف و امور خیریه انجام می‌شود.

وی افزود: خدمت‌رسانی در محورهای شلمچه، چزابه، مرز خسروی، مهران، میرجاوه (زاهدان)، نعمانیه، کربلا، نجف، کاظمین، سامرا و طریق‌الحسین یعنی مسیر پیاده‌روی زائران از نجف به کربلا انجام می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه 10 موکب در عراق و 5 موکب در ایران برای خدمت‌رسانی آماده شده‌اند، تصریح کرد: 50 بقعه متبرکه در کشور که در مسیر زائران قرار دارند، وظیفه خدمت‌رسانی به زائران را دارند و فعالیتهای فرهنگی و اسکان زائران در این 50 بقعه متبرکه انجام می‌شود.

برپایی 74 موکب برای خدمت‌رسانی به زائران

شرفخانی با بیان اینکه 9 امامزاده که توان برپایی موکب مستقل را دارند، قرار شد تا در کشور عراق موکب برپا کنند، گفت: در مجموع برپایی 74 موکب در کشور ایران و عراق برای زائران امام حسین (ع) پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه برای برپایی برخی موکبها از یک ماه قبل برنامه‌ریزی کرده‌ایم، تاکید کرد: خدمت‌رسانی به زائران به چند بخش تقسیم شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه بخش نخست خدمت‌رسانی، پذیرایی از زائران اباعبدالله‌الحسین (ع) است، تصریح کرد: جمع وعده‌های پذیرایی ما 8 میلیون و 270 هزار وعده غذایی است که بیش از 4 میلیون و 125 هزار غذای گرم و 4 میلیون و 145 وعده غذای سرد به زائران توزیع خواهد شد.

شرفخانی درباره مدت زمان خدمات موک‌های اوقاف به زائران اربعین حسینی گفت: خدمت‌رسانی برخی از موکبها 20 و برخی دیگر نیز حداقل 10 روز است.

وی خاطرنشان کرد: تمام موکبها تجهیز شده‌اند و سعی کرده‌ایم که برنامه‌ریزی دقیقی در این راستا انجام دهیم؛ هرچه به روزهای پایانی نزدیک می‌شویم و در روزهای خاص، وعده‌های غذایی افزایش پیدا می‌کند و در تمامی این موارد خدمات تبرعی مردم اعم از کمک‌های نقدی و کمکهایی از قبیل آشپزی و حمل و نقل افزایش پیدا کرده است.

اسکان بیش از 41 هزار زائر در هر شب

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه بخش دوم خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی را اسکان زائران دانست و گفت: زیرساخت‌ها برای اسکان 41 هزار و 200 زائر در هر شب فراهم شده است که 24 هزار و 200 نفر در خاک عراق و 17 هزار نفر در خاک ایران اسکان داده می‌شوند.

شرفخانی با اشاره به اینکه زائرسرای زاهدان هر شب 3 هزار نفر را اسکان می‌دهد، اذعان داشت: تا امروز 34 هزار نفر در این زائرسرا اسکان داده شده‌اند.

برپایی 20 خیمه معرفت در مسیر راه‌پیمایی اربعین

وی بخش سوم خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی را خدمات فرهنگی دانست و تصریح کرد: 20 خیمه معرفت با حضور روحانیون برای که پاسخگویی به سوالات، پرده‌خوانی نوین، برنامه‌های ویژه کودکان و نوجوان، نمایش آیینی، اهدای جوایز و زیارت مجازی برپا شده است.

اعزام 203 مُبلغ برای ارائه خدمات فرهنگی به زائران

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه 203 مُبلغ برای ارائه خدمات فرهنگی به زائران اعزام می‌شوند، تاکید کرد: توزیع محصولات فرهنگی در عمود 69 خروجی نجف برپا می‌شود که در آن 220 هزار محصول فرهنگی اعم از بروشور، کتابچه، پرچم، سربند و ... بین زائران توزیع می‌شود.

برگزاری برنامه‌های اربعین در 2900 بقعه متبرکه

شرفخانی درباره برنامه‌های ایام اربعین در امامزادگان و بقاع متبرکه کشور گفت: در 2 هزار و 900 بقعه در ایام اربعین در داخل کشور برنامه عزاداری اربعین حسینی با حضور 3 هزار نفر از مُبلغان اعزامی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه بیشترین کمک‌های مردمی در قالب وقف در ایام محرم و صفر است،‌ تاکید کرد: بهترین راهکار تبدیل نذورات و احسان‌های روزمره به یک مقوله ماندگار، وقف است‌ که ما باید در ترویج این امر بکوشیم.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه امروز در عراق افرادی هستند که زیر خط فقر هستند و به خاطر عشق امام حسین (ع) هرچه دارند در طبق اخلاص می‌گذارند، تصریح کرد: امروز همه مردم می‌خواهند سهمی در این کنگره عظیم داشته باشند.

شرفخانی یادآور شد: زمانی‌که به موقوفات رجوع می‌کنیم، شاهد این هستیم که برخی واقفان بیش از 100 سال قبل، اموالشان را برای اربعین وقف کرده‌اند‌؛ سازمان اوقاف با توجه به موضوعاتی که در این ایام مطرح بوده تمام اموال موقوفه را جمع‌آوری کرده تا بتواند به زائران پیاده‌روی کمک کند و در همین راستا حدود 5 ماه قبل ستاد مرکزی اربعین در سازمان اوقاف و امور خیریه تشکیل شد.

وی درباره اهمیت جایگاه اربعین حسینی تاکید کرد: حماسه اربعین بزرگترین کنگره وحدت اسلامی است که باعث شده دل‌های عاشقان به سمت کربلا کشیده شود بطوریکه از 190 کشور در این قرار عاشقانه حضور دارند.

اربعین حسینی زمینه‌ساز ظهور امام زمان (عج)

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه شروع جاذبه مغناطیس حسینی در روز اربعین است، تصریح کرد: حماسه اربعین حسینی زمینه‌ساز ظهور امام زمان (عج) خواهد بود.



منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین