عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۱۳۷۷
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۸
تندیس آیت‌الله مهدوی کنی با حضور هنرمندان و همزمان با سومین سالگرد رحلت آن مرحوم در موزه عبرت رونمایی می‌شود.
عقیق:به نقل از روابط عمومی موزه عبرت ایران، قاسم حسن‌پور،مدیر موزه عبرت ایران طی گفت‌وگویی برنامه سومین بزرگداشت عالمان مجاهد را تشریح کرد.

وی در این باره عنوان داشت: موزه عبرت ایران همزمان با سومین سالگرد ارتحال حضرت آیت‌الله مهدوی کنی و به یاد مجاهدت‌های آن عالم مبارز در نظر دارد طی مراسمی از تندیس ایشان که توسط هنرمندان زبده کشور ساخته شده رونمایی کند.

این برنامه با حضور بیت شریف ایشان و جمعی از نخبگان و زندانیان سیاسی قبل از انقلاب، در روز چهارشنبه، سوم آبان ماه از ساعت 10 الی 12 در محل موزه برگزار خواهد شد.

حسن‌پور خاطرنشان کرد: از جمله کتب در دست تألیف موزه عبرت ایران، داستانی مستند بر اساس خاطرات آن فقید سعید است که امیدواریم در آینده نزدیک شاهد انتشار آن باشیم.

آیت‌الله محمدرضا مهدوی کنی از جمله روحانیونی بودند که از ابتدای نهضت امام خمینی (ره) به مبارزه علیه رژیم دست‌نشانده پهلوی پرداختند.

مبارزات مستمر ایشان علیه حکومت طاغوت، باعث دستگیری‌های متعدد، تبعید، شکنجه و زندانی شدن ایشان شد که از مهمترین آن می‌توان به تبعید به بوکان و مهاباد و چهار مرحله حبس در کمیته مشترک ضد خرابکاری ساواک و شهربانی اشاره کرد.

این مراسم در روز چهارشنبه، سوم آبان ماه از ساعت 10 تا 12 برگزار می‌شود.

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین