عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۱۲۲۶
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۵
تجربیات عملی نحوه حضور در حماسه عظیم پیاده روی با کودکان
این سفر میزبان بسیار خوبی دارد، بنابراین بر خلاف قرائن ظاهری به واسطه نوع سفر، امکان انجام این سفر مقدس با کودکان کاملاً ممکن است.
عقیق:بخش اول 1⃣: مقدمات سفر و برنامه ریزی اولیه

این سفر میزبان بسیار خوبی دارد، بنابراین بر خلاف قرائن ظاهری به واسطه نوع سفر، امکان انجام این سفر مقدس با کودکان کاملاً ممکن است. این توصیه های نتیجه تجربه چندین حضور در پیاده روی اربعین با کودکانم هست.یکبار کودک 6 ماهه و یکبار کودک 1 ساله و 3 ساله و همچنین تجربیات همسفری با سایر دوستان با کودکان در سنین مختلف می باشد.


1⃣ اولین و مهمترین الزام سفر با کودکان داشتن صبر و حوصله است.
از ابتدا با خود تکرار کنید که من در این سفر به نیت خدمت به کودکان امام حسین(ع) قرار است خادم زائر کوچک و معصوم امام حسین(ع) باشم.
این شاه کلید حل تمام مسائل سفر با کودکان در اربعین است.

2⃣یکی از مواردی که می تواند موجب تلخی سفر و آزار و اذیت کودک و پدر و مادر شود این است که ملاحظه شرایط کودک را نکنیم.مثل:
1-زودتر از موعد خسته یا گرسنه شود
2-نیاز به چیزی پیدا کند که مستلزم توقف شماست و...

توصیه هایی برای مدیریت صحیح سفر:
1-اصلا به عقب ماندن و طولانی شدن پیاده روی فکر نکنید
2-اگر با گروه یا کاروانی هستید سعی کنید با گروهی باشید که اعضا مثل شما کودک داشته باشد و اگر نبود آدرس و نقشه دقیق محل اسکان در کربلا را بگیرید و از آنها جدا شوید تا دغدغه عقب ماندن شما را آزار ندهد.
3-حال و هوای و نورانیت  موجود در مسیر مثل زیارت در حرم هست، پس سعی نکنید با حرکت با سرعت به رسیدن حرم از این حال و هوای نورانی را از دست بدهید.
4-اگر با کاروانی هستید که باید در روز خاصی در کربلا باشید سفر خودتان را به نحوی مدیریت کنید تا در آن تاریخ به کربلا برسید.به این نحو که در ابتدا با سوار شدن ماشین خودتان را تا یک عمودی که محاسبه کردید بروید و از آنجا پیاده روی خودتان را آغاز کنید(البته در طول مسیر هم می توانید سوار ماشین شوید ولی در اواسط و انتهای مسیر یافتن ماشین یک مقدار سخت تر است)

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین