عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۱۲۰۳
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۷
«شومن» محبوب سال های نه چندان دور رسانه ملی ایران که شب های مردم را با اجراهای دونفره همراه با آن یکی «سید»-کاظم احمدزاده- گرم و داغ می کرد، حالا تبدیل به چهره ای «منفور» شده است.
عقیق:«شومن» محبوب سال های نه چندان دور رسانه ملی ایران که شب های مردم را با اجراهای دونفره همراه با آن یکی «سید»-کاظم احمدزاده- گرم و داغ می کرد، حالا تبدیل به چهره ای «منفور» شده است. کسی که نه تنها خاطرات خوبش را فراموش کرده ایم که هرآن چه از او در ذهن مان نقش بسته است، به اجراهای «سبک»، «خالی از فکر» ، «کاملا جهت دار» و «مضحک» سال های اخیر وی در رسانه های آن ور آبی منحصر و محدود می شود. کسی که درعین محبوبیت، ناگهان تصمیم گرفت به عنوان «پناهنده سیاسی» راهی آن سوی مرزها شود و پشت پا بزند به آن همه محبوبیت و حمایت مردمی و هزینه ای که در نظام جمهوری اسلامی برای او شد تا تبدیل شود به «سیدمحمد حسینی». «حسینی» اما حالا پا را از تمامی مرزهای وقاحت و سبکسری و بی اعتقادی فراتر گذاشته است. هنوز ماجرای توهین او به شهدای مدافع حرم را فراموش نکرده بودیم که خبر رسید گروهی به نام «ری استارت» با رهبری این چهره تشکیل شده که خود را «حقیقت جو» و یا افرادی در جست و جوی حقیقت می نامند (و گویا برای رسیدن به این حقیقت، کار خود را با آتش زدن اماکن مقدس و مذهبی همچون مساجد آغاز کرده اند!) به رهبری حسینی سربرآورده اند که در برخی کانال های تلگرامی هویت این گروه هم «شیطان پرستی» عنوان شد اما ری استارتی ها و رهبرشان(!) خود را «عارف» می نامند! به آتش کشیدن مسجد جوادالائمه در بلوار استقلال در شرق تهران اقدامی از سوی همین گروه عارف مسلک(!) بود که در رسانه های مجازی بازتاب زیادی هم پیدا کرد.

جماعتی که «حسینی» رهبرشان شده است، شاید «تاریخ» نخوانده اند و از سرنوشت بسیاری از «از راه برگشته ها» و «متحول شده ها» خبر ندارند و نمی دانند در طول تاریخ، انقلاب های بسیای شکل گرفت اما بسیاری شکست خوردند یا به راه ناکجا آباد رفتند و چه مصیبت هایی به بار آورده اند و حالا کسی آمده که با بینش پایین نسبت به موضوع مورد بحث خود یعنی عرفان و تصوف مطالبی را می گوید و با توجه به مهارت مجری گری و گویندگی خود عده ای را جذب می کند و شعارشان می شود «زنده باد ری استارت»! البته اقدامات این گروه تنها به آتش زدن مساجد محدود نمی شود. شكستن شیشه‌های بانك‌ها، قطار‌های مترو و برخی ادارات نیز از جمله کارهایی بود که در روزهای اخیر انجام داده اند. پلیس «شیطان پرست» بودن این گروه را تکذیب کرده و گفته عده ای جوان هستند که تحت تاثیر یک شبکه ماهواره ای دست به این اقدامات زده اند و تمامی عوامل آتش زدن مساجد و شکستن شیشه های ادارات هم بازداشت شده اند.

منظور از برنامه ماهواره ای هم همان «ری‌ استارت» است که درواقع یک برنامه رادیویی اینترنتی است که توسط محمد حسینی تولید و اجرا می شود و مدعی است بزرگترین ، قدرتمندترین و مردمی ترین اپوزیسیون ضدجمهوری اسلامی است! از شاهکارهای این گروه همین بس که از ترامپ تقدیر و حمایت می کنند! هدف خودشان را هم ساختن بزرگترین امپراتوری تصوف اعلام کرده اند.  شکل و فرم ارائه مباحث ری استارت هم به این شکل است که مطالب به صورت مینیمالیستی با دستمایه‌ ای از طنز و کمدی ارائه می‌شود.

محمد حسینی بارها در برنامه استارت اعلام کرده که از خود چیزی نمی‌گوید بلکه فقط از متون کهن و نو اهل تصوف و عرفان و بیش تر از مولوی و عطار و حافظ و… سخن می‌گوید. این گروه که ادعای عرفان و تصوف دارد، اعتقادات عجیب و غریبی هم دارد و ادعاهای عجیبی هم مطرح می کند. مثلا اینکه «پیامبر ایرانی است» ، یا اینکه «کعبه به ایران تعلق دارد نه عربستان و تمام حجاج حجشان باطل است جز تعداد اندکی!» و ... عده ای معتقدند این برنامه رادیویی اینترنتی توسط «ماسون ها» اداره می شود. و خلاصه حالا هم «چالش سنگ» و یا «چالش آتش» را به راه انداخته اند.

 روز گذشته نیز یک کانال تلگرامی وابسته به جریانات ضد انقلاب با انتشار فیلمی مدعی شد درب مسجد على‌ابن‌ ابیطالب (ع) توسط یک جوان به آتش کشیده شده است .در این گزارش اعلام شد که این اقدام از سوی یک عضو گروه انحرافی موسوم به «رى‌استارت» انجام شده است. در فیلم منتشر شده این فرد شبانه با اسپری نام این گروه را بر روی زمین نوشته و با مواد آتش زا، درب مسجد را به آتش کشید.

این سوژه هم پس از مدتی به زباله دان تاریخ سپرده می شود و قطعا پلیس و نیروهای امنیتی کشورمان اجازه نمی دهند عده ای عامدانه و یا ناآگاهانه دست به تخریب زده و هرج و مرج و نگرانی در سطح کشور به راه بیندازند(آن هم گروهی که هیچ هویت و بنیان و پایه ای ندارد) اما شاید بازهم باید نگران شد برای مردمی که تحت تاثیر یک فرد شومن، دست به چنین اقداماتی می زنند ! سردرگمی جوان ایرانی و انجام عمل بدون فکر و تحقیق، دردی است که جامعه ما با آن دست به گریبان است و کاش مسئولان در این باره کمی و قدری جدی تر به فکر باشند. امروز «ری استارت» ، فردا کدام چالش از کدام سوی دنیا رخ عیان می کند و جوان ایرانی را به ناکجاآباد و مسلخ قربانی کردن اعتقاداتش می برد؟!



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین