عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۱۱۹۹
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۸
دبیر اجرایی سومین همایش طریق‌الحسین(ع)
دبیر اجرایی سومین همایش طریق‌الحسین(ع): در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه ۱۵ و ۱۶ آبان‌ماه این همایش در موکب مسجد مقدس جمکران برگزار خواهد شد تا این حرکت حسینی در عینیت ماجرای اربعین رخ دهد.
عقیق:نشست خبری سومین همایش طریق‌الحسین(ع) برگزار شد.

در این نشست سیدمجید امامی دبیر اجرایی سومین همایش طریق‌الحسین(ع) گفت: فراخوان ارسال مقالات برای این همایش از ابتدای محرم آغاز شد و با تمدید مهلت صورت‌گرفته تا دوازدهم صفر ادامه دارد. انشاالله در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه 15 و 16 آبان‌ماه این همایش در موکب مسجد مقدس جمکران برگزار خواهد شد تا این حرکت حسینی در عینیت ماجرای اربعین رخ دهد.

وی ادامه داد: امیدواریم با حضور مهمانهای داخلی و خارجی و کسانی که علاقه‌مند فهم موضوع اربعین هستند مراسم امسال با شور هرچه بیشتر برگزار شود. اندیشمندان بسیاری در اروپا وجود دارند که تمایل دارند در مراسم اربعین شرکت کنند اما به دلیل وجود فوبیا یا ترس از ناامنی از شرکت در این مراسم امتناع می‌کنند.

امامی بیان کرد: اجلاسیه همایش از ساعت 8 صبح روز پانزدهم آبان‌ماه در عمود 1070 موکب مسجد جمکران آغاز و توسط نهادهای خبری و رسانه‌ای پوشش داده خواهد شد. زبان مقالات برای فارسی‌زبانان فارسی و برای سایرین عربی و انگلیسی است. 

وی با بیان این که جلد چهارم کتاب «والله متم نوره» در جریان این همایش رونمایی و عرضه می‌شود گفت: این کتاب علامتی برای مراسم اربعین و منبع بسیارخوبی برای مطالعات اربعین است که جلد اول تا سوم آن در همایش سال گذشته توزیع شد.

دبیر اجرایی سومین همایش طریق‌الحسین(ع) تصریح کرد: با همکاری دانشگاه‌های داخلی و خارجی و نهادهایی که نیازمند راهبرد و تصمیم‌گیری درباره آینده جهان اسلام هستند دبیرخانه همایش را تشکیل دادیم و به نحوی دقیق‌تر حوزه مطالعات اربعین را ادامه می‌دهیم؛ مطالعاتی در سطوح راهبردی، کاربردی و بنیادین. مطالعات اربعین به صورت سفارشی و فرمایشی نیست و مدیریت این برنامه نیز به صورت تشریفاتی نیست.

وی افزود: اندیشمندان خارجی می‌توانند نگاه‌های نوینی به پدیده‌ اربعین داشته باشند؛ اندیشمندانی از صوفیه، اهل سنت و مسیحیت.


منبع:تسنیم


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین