عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۱۱۶۸
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۷
حجت‌الاسلام شهاب مرادی عنوان کرد:
حجت‌الاسلام شهاب مرادی در واكنش به اظهارات سخيف ترامپ گفت: او می‌خواهد با تروریست خواندن ایران، مردم ما را عصبانی کند.
عقیق:حجت‌الاسلام شهاب مرادی سخنران و کارشناس امور دینی، در واکنش به صحبت‌های دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا درباره خلیج فارس و تروریست خواندن کشور ایران در گفتگویی اظهار داشت: من این ناراحتی را ناراحتی شخص رئیس جمهور آمریکا نمی‌دانم؛ این ناراحتی دولت آمریکاست نه رئیس‌جمهور آن. احساس عصبانیت آمریکا نسبت به ایران همیشه بوده و خواهد بود؛ مگر اینکه تغییر و تحولی جدی بین این دو کشور رقم بخورد. وگرنه این خشم و ناراحتی نظام آمریکاست نه ناراحتی شخص ترامپ.

مرادی ادامه داد: شاید بپرسید چرا آمریکا از دست ما عصبانی و ناراحت است؟ این‌ها سال‌هاست به دنبال ایجاد نظم و نظام نوین در منطقه هستند. می‌خواهند نقشه‌ها را عوض کنند و کشورها را تغییر بدهند. آخرین پروژه و هدفشان ایجاد داعش و حکومت به اصطلاح اسلامی عراق و شام بود که برای بزرگ کردن آن هزینه و دلارهای بسیاری را خرج کرده‌اند. این اتهامی به آمریکا نیست؛ بلکه سخنانی است که در مبارزات انتخاباتی آمریکا بيان شده است.  ترامپ گفت که خانم کلینتون و دولت آمریکا داعش را ایجاد کرده اند. در واقع داعش یعنی کارخانه تولید انبوه ترور و خشونت. بعد ترامپ با وقاحت تمام ایران را تروریست خطاب می‌کند!

وی تصریح کرد: اما اگر دقت کنید، اهداف آنها برای ایجاد داعش با تمام هزینه‌های بالا و آبرویی که صرف کردند، به نتیجه نرسید و ایران پیروز مطلق میدان است. این پیروزی آنها را خیلی عصبانی کرده و این احساس شکست برای عصبانیت آمریکا کافی است. با یک رصد دقیق مشاهده می‌کنیم که روز به روز جایگاه عربستان و اسرائیل در منطقه منفورتر می‌شود و در مقابل آن، آرام آرام ایران در بین مردم منطقه -با هر دین و مذهبی- به عنوان یک ناجی، قدرتمند و محبوب‌تر می‌شود. این خشم و سرخوردگی آمریکا، اسرائیل و عربستان را به همراه دارد و ترامپ به عنوان سخنگوی همین خشم و نفرت است.

مرادی با تأکید بر لزوم نگاه روانشناختی به اظهارات ترامپ گفت: او مثل کودکی است که نسبت به خشم و سرخوردگی خود یک واکنش هیجانی نشان می‌دهد؛ او می‌خواهد با تروریست خواندن  ایران و همچنین به کاربردن واژه جعلی برای خلیج فارس عزیز، مردم ما را عصبانی کند. می‌داند که مردم ما نسبت به خلیج فارس و تمام زوایای ایران غیرت دارند. می‌داند مردم ما هم سردار سلیمانی و هم ظریف را دوست دارند. او می‌خواهد مردم ایران را عصبی کند و تفرقه بیفکند،  وگرنه خود ترامپ هم اذعان دارد این واژه‌ای که برای خلیج فارس درست کرده‌اند، جعلی است اما مانند یک بچه می‌خواهد لَج مردم ایران را در بیاورد.

وی با اشاره به لزوم وحدت مردم در برابر هجمه دشمن و تبعیت از اشارات مقام معظم رهبری گفت: همه ما بارها تجربه کردیم که آمریکا اولین مشکلش با مردم ایران است نه دولت و یا نظام. اگر در کارنامه ترامپ نگاه کنیم، خواهیم دید که مشکل اساسی او با مردم ایران چه انقلابی و چه پناهنده آمریکاست. احساس می‌کنم صحبت‌های ترامپ وحدت بین مردم را بیشتر می‌کند. ما باید مراقب این همبستگی و وحدت خود باشیم. خدای ناکرده دوست را جای دشمن سرزنش نکنیم. گوش به فرمان رهبرمان باشیم و نگاهمان به اشاره ایشان باشد و به گفته امام خمینی (ره) تمام فریادمان را بر سر آمریکا بزنیم. ما باید قدر خون شهدا را بدانیم؛ چرا که این خون‌ها باعث شده دشمنان جرأت تهدید ایران را نداشته باشند. اینکه امروز رئیس جمهور آمریکا فقط می‌تواند عین یک بچه بد دهانی کند، به برکت خون شهداست.

حجت الاسلام مرادی در پایان گفت: من فکر می‌کنم همه مردم به خصوص اهالی رسانه و فرهنگ، اهل منبر، تریبون‌دارها، اساتید دانشگاه و کسانی که در فضاهای مجازی مطلب می نویسند، باید درباره اظهارات اهانت‌آمیز و نابخردانه رئیس جمهور آمریکا واکنش نشان دهند.

منبع:باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین