عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۱۰۷۱
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۹
حجت‌الاسلام والمسلمین عالی مطرح کرد:
کارشناس دینی گفت: دوران قبل از ظهور امام زمان (عج) دوره حیرت و سرگردانی است که مردم نسبت به اعتقادات خود دچار شک و تردید می‌شوند، یعنی شیطان و ابزارهای شیطانی به حدی فضا را تیره‌وتار می‌کند که مردم قدرت تشخیص را از دست می‌دهند.
عقیق:حجت‌الاسلام والمسلمین مسعود عالی، پیش از ظهر امروز در مکتب الصادق(ع) اصفهان اظهار کرد: محبوب‌ترین بنا، خانواده است و اگر بخواهیم این بنا حفظ شود باید پیوندها و رفاقت‌ها بیشتر حفظ شود.

این کارشناس دینی تأکید کرد: باید اخلاق را  در خانه ایجاد کنیم، گاهی اوقات در اثر همین بداخلاقی‌ها است که بسیاری از اعمال انسان می‌سوزد و اعمال گذشته انسان هبط می‌شود.

وی بیان کرد: یکی از راهکارهای درمان و مقابله با بداخلاقی یا هر صفت بدی این است که نذر شرعی کنیم، به این نحو که اگر مثلاً با زبانم غیبت کردم تا چند روز روزه‌بگیرم و هر نذری که اثرش بیشتر باشد را انجام دهم تا چهل روز مجازات رو برای خودم در نظر بگیرم که چهل روز یک ترم کامل تکامل نفس است‌(تنبیه از یک روز شروع شود تا به چهل روز برسد)

حجت‌الاسلام والمسلمین عالی افزود: تا در این دنیا هستیم باید صفات زشت را کنار بگذاریم، زیرا آن طرف برای از بین بردن یک صفت خیلی جان کندن می‌خواهد، بداخلاقی بد است مخصوصاً در خانه و متقابلاً خوش اخلاقی خصوصاً در محیط خانه خیلی خوب است.

وی عنوان کرد: اگر در خانه بداخلاق هستید، بقیه افراد را در فشار قرار می‌دهید و این تبدیل به فشار قبر می‌شود، یکی دیگر از ارزش‌هایی که مورد هجوم و حمله سنگین دستگاه ابلیس و رسانه‌های خارجی است، مسئله مرجعیت و رهبری است.

سرپرست مرکز جامع علوم اسلامی ادامه داد: ستون خیمه شیعه، مرجعیت و نیابت امام زمان (عج)، ولایت است که دشمنان اسلام دست روی این دو گزینه گذاشته‌اند. دوران قبل از ظهور امام زمان (عج) دوره حیرت و سرگردانی است که مردم نسبت به اعتقادات خود دچار شک و تردید می‌شوند، یعنی شیطان به حدی فضا را تیره‌وتار می‌کند که مردم قدرت تشخیص را از دست می‌دهند.

وی اضافه کرد بسیاری از تبلیغاتی که در وهابیت هست، این بوده که می‌گویند مرجعیت در دوران صفوی به وجود آمده، در حالی که به دست مبارک خود اهل‌بیت(ع) مرجعیت ایجاد شد و خود اهل‌بیت افرادی را تربیت می‌کردند و در سرتاسر مناطق و مساجد می‌فرستادند که فتوا بدهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عالی اذعان کرد: مرجعیت، نمایندگی اهل‌بیت(ع) است و فقها و مراجع، به عنوان نایب امام زمان (عج) هستند، البته فقهایی که می توانند جلوی نفس خود را بگیرند، مردم باید از آنها تقلید داشته باشند.

سرپرست مرکز جامع علوم اسلامی تأکید کرد: فقها و مراجع در سه چیز نخست بیان احکام دین، دوم قضاوت و در آخر رهبری جامعه نایب امام زمان (عج) هستند. در مسئله احکام و قضاوت تعدد مرجعیت و قضاوت وجود دارد، اما در مسئله‌ رهبری سیاسی و حاکمیت جامعه فقط یکی باید امام جامعه باشد.


منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین