عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۱۰۵۶
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۵
آیت‌الله اراکی:
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بزرگترین چالش جهان اسلام را تفرقه و پراکندگی دانست و افزود: دست‌یابی به امت واحده اسلامی مهمترین اهداف این مجمع جهانی است.
عقیق:آیت‌الله اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، طی سخنانی در اولین اجلاس بین‌المللی هم‌اندیشی نقش اتحادیه‌های جهانی تقریب،مسئله وحدت جهان اسلام و پیمودن برای دست‌یابی به امت واحده اسلامی را از مهمترین اهداف مجمع تقریب مذاهب دانست و افزود: در این راستا اجرای استراتژی دیپلماسی وحدت یکی از مهمترین ضروریات است.

وی با تاکید بر اینکه امروز بزرگترین چالش جامعه اسلامی تفرقه و پراکندگی است،‌ خاطر نشان کرد: در این اجلاس راهی را فراتر از اجلاس‌های گذشته می‌پیماییم و هدف از این اجتماع دستیابی به راهبردهای عملی و میدانی برای ایجاد انسجام بین‌المللی فعالان وحدت اسلامی جهان اسلام است.

وی با اشاره به اینکه در تمام مجموعه‌های اسلامی، شخصیت‌ها و نهادهای دغدغه‌مند در زمینه وحدت اسلامی حضور دارند، از فعالیت‌ها و خدمات اندیشمندان و مجموعه‌های تقریبی مذاهبی تقدیر کرد.

آیت‌الله اراکی ایجاد راهبرد بین اتحادیه‌ها، نهادها و مجموعه‌های تقریبی را از جمله انتظارات این اجلاسیه معرفی کرد و افزود: انتظار داریم در این اجلاسیه این مجموعه‌ها هماهنگ با یکدیگر فعالیتهای خود را ادامه دهند.

وی افزود: انتظار دیگر ما از این اجلاسیه ترغیب مجموعه‌ها و نهادهای تقریبی برای راه‌اندازی و پشتیبانی نهادهای تقریبی دیگر در کشورهای خود است.


منبع:تسنیم


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین