عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۱۰۳۹
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۶
آیت‌الله ناصری:
حضرت امیر (ع) فرمودند، مؤمنین و متقین کسانی هستند که شب‌ها بلند می شوند و راه خود را صاف می کنند، کارهایشان را اصلاح می کنند، پرونده های خود را بایگانی می کنند.
عقیق: از اصفهان، آیت‌الله محمد علی ناصری، پیش از ظهر امروز در جمع  مردم  اظهار کرد: مراد از اینکه حضرت علی (ع) در مورد متقین فرمودند، «اَجسَادُهُم نَحِیفَة» (بدنهای آنها لاغر است) یعنی مردان خدا و با تقوا کسانی هستند که هَمّ آن‌ها شکم آن‌ها نیست.

استاد برجسته اخلاق حوزه تصریح کرد: غذای خوب را اصلاً خدا برای بنده های خوب خود خلق کرده است، آیه صریح شریفه قرآن است كه «الطَّيِّباتُ لِلطَّيِّبين»، غذای خوب، مال پاكان است. در این آیه شریفه هم هست که می فرماید: يا أَيُّهَا الرُّسُلُ كُلُوا مِنَ الطَّيِّباتِ وَ اعْمَلُوا صالِحاً إِنِّي بِما تَعْمَلُونَ عَليم؛ (مومنون:51.) ای پیغمبرهای من! از غذاهای خوب بخورید و عمل صالح انجام بدهید که من به عمل شما دانا هستم.

وی تأکید کرد: بر طبق روایات، خداوند می فرماید، نعمت‌هاي خوب من، متعلق به اولیای من است، اصلاً خدا این سفره وجود را برای اولیاي خود، پهن کرده است، من و امثال من به واسطه آنان، سر این سفره نشسته‌ايم و استفاده می‌کنیم.

آیت‌الله ناصری عنوان کرد: سلطان سفره ای که پهن می کند، برای چه کسي پهن می کند؟ سلطان که می خواهد سور بدهد اشخاصی را وعده می گیرد که در مملکت خود ممتاز و نمونه هستند و بقيه طفيلي هستند، خدا هم این سفره خلقت را برای اهل بیت عصمت و طهارت (ع) پهن کرده است، اولیای الهی سر این سفره آمده اند و استفاده کرده اند، بنده های خدا هم استفاده می کنند.

وی ابراز کرد: عده ای هستند که در روایات دارد «جِيفَةٌ بِاللَّيْلِ بَطَّالٌ بِالنَّهَارِ» (بحارالأنوار، ج 13، ص 354.) یعنی شب‌ها مثل مرده تا صبح می‌افتند و روزها را هم به تنبلی و بطالت می‌گذرانند، این طایفه قطعاً در قیامت و عالم برزخ، بیچاره‌اند، کسی که تابستان، کشت نکند و سپس برداشت نکند، در زمستان، وضعش درست نیست و بیچاره است، باید کشت و زرع بکنیم و بعد هم برداشت بکنیم.

استاد اخلاق حوزه ابراز کرد: انسان بايد یک فکری به حال خودش بکند تا کی انسان از این سفر غافل باشد، بعضی از مؤمنین و اولیاي الهی، شب که می‌شد، گریه ها می کردند و می گفتند: «آه مِنْ قِلَّةِ الزَّادِ وَ بُعْدِ السَّفَر» بحارالأنوار، ج 33، ص 275. اين عبارت، از فرمایشات امیرالمؤمنین هم هست؛ یعنی آه از این سفر طولانی و کمی زاد و توشه، حالا زاد و توشه هیچ، پرونده های قطوری را که هر روز برای خودمان درست کرده ایم چه کنيم؟

وی بیان کرد: حضرت امیر (ع) فرمودند، مؤمنین و متقین کسانی هستند که شب‌ها بلند می شوند و راه خود را صاف می کنند، کارهایشان را اصلاح می کنند، پرونده های خود را بایگانی می کنند.

آیت‌الله ناصری خطاب به مردم اذعان کرد: یک شب بلند شو درِ خانه خدا و بگو: خدایا! من آمدم و هیچ راهی هم ندارم، گرفتار و اسیر نفس و اسیر شیطان هستم، خدایا! کمکم کن، اشتباه کردم، نفهمیدم، گناه کردم.

وی افزود: خدا می بخشد «با کریمان کارها دشوار نیست»، مواظب باش حق‌الناس گردن تو نباشد آن را باید ادا کنی، از آن چاره‌ای نیست، حق‌الله هم با توبه حل می‌شود، اگر نمازی، چیزی از ما فوت شده، تصمیم می گیریم قضا کنم، خدا می بخشد، اما انسان بايد درِ خانه خدا برود، او خدای مهربانی است.


منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین