عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۱۰۱۳
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۴
کارشناس مذهبی برنامه پرسمان:
حجت‌الاسلام محمدی اظهار کرد: مجازات دنیایی نتیجه جرم است اما مجازات در آخرت خود گناه است که پرده از چهره انداخته و صورت حقیقی‌اش را در قالب عذاب جهنم نشان داده است.
عقیق:حجت‌الاسلام رضا محمدی کارشناس مسائل مذهبی در برنامه «پرسمان» شبکه قرآن و معارف سیما در پاسخ به سوال بیننده‌ای در رابطه با موضوع عذاب همیشگی جهنم، گفت: کسانی که به جهنم وارد می‌شوند، همه به صورت دائمی در دوزخ نمی‌مانند، بلکه بیشتر افراد ابتدا در دوزخ پاک و سپس از جهنم خارج می‌شوند.

حجت الاسلام محمدی با بیان این نکته که عذاب جهنم نتیجه مستقیم عمل انسان است گفت: آتش را خداوند روشن نمی‌کند بلکه آتش در درون فرد گناهکار است و این آتش در قیامت شعله ور و آشکار می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: بر اساس روایات مأثوره به نظر می‌رسد تنها کافر معاند برای ابد در جهنم باقی می‌ماند. یعنی کسی که راه را می‌داند اما به طور عمدی مخالفت می‌کند.

کارشناس برنامه «پرسمان» با تقسیم‌بندی انواع کیفر در دنیا و ضرورت تناسب داشتن کیفر با نوع گناه گفت: هرچند کیفر باید با نوع جرم تناسب داشته باشد اما کیفر در آخرت چیزی جدا از گناه نیست. در حقیقت مجازات دنیایی نتیجه جرم است اما مجازات در آخرت خود گناه است که پرده از چهره انداخته و صورت حقیقی‌اش را در قالب عذاب جهنم نشان داده است.

گفتنی است، برنامه «پرسمان» روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 20 به روی آنتن شبکه قرآن و معارف سیما می‌رود.


منبع:تسنیم


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین