عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۰۸۸۵
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۳
در گفتگو با یک پژوهشگر دینی مطرح شد؛
تنها امامی که سر مبارکشان را از بدن جدا کردند، امام حسین(ع) بود؛ همچنین امامی که در دعاها با عنوان «شهید» یاد می شود، امام حسین(ع) است.
عقیق:حجت الاسلام میرزا جواد بنابی استاد حوزه علمیه تبریز، در گفتگویی در تبریز، با اشاره به اینکه همه ائمه اطهار، دارای عصمت و واجب الاطاعه هستند، ابراز داشت: امام حسین(ع) فضیلت های منحصر به فردی نسبت به سایر ائمه دارد، حضرت سیدالشهدا ۶ ماهه به دنیا آمدند، وقتی پا به این دنیا گذاشتند، پیامبر اکرم(ص) و پدر و مادر ایشان به گریه افتادند و این در حالی است که برای سایر ائمه اتفاق نیفتاده است.

وی افزود: تنها امامی که در معرکه جنگ به شهادت رسید، حضرت سیدالشهدا بود؛ امام علی(ع) در محراب و سایر ائمه نیز مسموم شدند و به شهادت رسیدند.

حجت الاسلام بنابی تاکید کرد: تنها امامی که سر مبارکشان را از بدن جدا کردند، امام حسین(ع) بود؛ همچنین امامی که در دعاها با عنوان «شهید» یاد می شود، امام حسین(ع) است.

این پژوهشگر و کارشناس علوم دینی تصریح کرد: به پیکر مطهر امام حسین(ع) غسل و کفن داده نشد، برای این چنین شهیدی کفن نیازی نیست، شهیدی که در میدان معرکه جنگ به شهادت می رسد نیازی به غسل و کفن ندارد.

وی همچنین گفت: بعد از شهادت حضرت سیدالشهدا(ع) در میدان نبرد، دست های اهل بیت(ع) ایشان را بستند و چنین اتفاقی برای هیچ یک از ائمه نیفتاده است.

حجت الاسلام بنابی با اشاره به عصمت اهل بیت(ع) حضرت سیدالشهدا ابراز داشت: پدر و مادر و اولاد و پدربزرگ امام حسین(ع) و خود ایشان معصوم هستند.

این استاد حوزه علمیه در ادامه تصریح کرد: تنها امامی که تربت مقدسشان شفاست، هم تربت تسبیح و هم تربت مهر حضرت سیدالشهدا(ع) شفا و بالاترین درمان است.

پژوهشگر و کارشناس علوم دینی گفت: حضرت صاحب العصرعجل الله تعالی فرجه الشریف ، هر روز صبح و عصر به حضرت سیدالشهدا سلام می دهند و گریه می کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امام صادق(ع) فرمودند: ما اهل بیت(ع) کشتی نجات هستیم، اما کشتی جدم امام حسین(ع) سریع تر و وسیع تر است.
منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین