عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۰۸۷۵
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۳
آیت‌الله موحدی‌کرمانی:
امام جمعه موقت تهران امر به معروف را رمز حیات دین و انقلاب اسلامی دانست و گفت: آسیب‌های گسترده مانند فساد، طلاق، فضای مجازی و بدحجابی کمرشکن است و اگر از طریق نهی از منکر راه علاج تدارک نشود، بسیار مشکل آفرین خواهد بود.
عقیق:مراسم معارفه محمدرضا یزدی فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ به عنوان دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان تهران با حضور آیت‌الله موحدی کرمانی رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان تهران و جمعی از مسئولان لشکری و کشوری در سالن همایش آفتاب برگزار شد.
*موحدی‌کرمانی: «امر به معروف» رمز حیات دین، نظام و انقلاب اسلامی است/امثال شهید حججی‌ها از رویش‌های انقلاب هستند
آیت‌الله موحدی کرمانی امام جمعه موقت تهران با اشاره به جایگاه و عظمت امر به معروف و نهی از منکر، فلسفه قیام حسینی را اقامه این دو فریضه مهم دانست و گفت: تحمل این همه مصائب خصوصاً مصیبت شهادت و سخت‌تر از آن اسارت اهل بیت(ع) فقط به خاطر اقامه امر به معروف و نهی از منکر بود.
وی با بیان اینکه امام حسین(ع) در این مسیر موفق بود و توانست منکر را ریشه‌کن و معروف را احیا کند، افزود: تا امروز که این بار سنگین را بر دوش داشته‌ایم، چقدر در ادای این فریضه موفق بوده‌ایم و توانسته‌ایم منکرات را ریشه کن و یا کم کنیم؟ آیا محاسبه و ریشه‌یابی درستی در این زمینه داشته‌ایم، آیا در ادارات جلوی ارتشا و جلوگیری از هدر رفت بیت‌المال و یا عدالت در پرداخت دستمزدها کاری صورت داده‌ایم؟
رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان تهران بیان داشت: اگر فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه‌ای ترک شود و مورد توجه قرار نگیرد، بجای خوبان، بدان بر جامعه حاکم خواهند شد، در حالی که حضرت اباعبدالحسین(ع) تمام زندگی و داشته‌های خود و اهل بیتش را برای اقامه این فریضه خرج کرد.
وی امر به معروف و نهی از منکر را رمز حیات دین، نظام و انقلاب اسلامی دانست و ادامه داد: معضلات و آسیب‌های گسترده مانند فساد، طلاق، فضای مجازی و بدحجابی و دیگر معضلات بسیار کمرشکن است و اگر از طریق امر به معروف و نهی از منکر راه علاج و مقابله با آن تدارک نشود بسیار مشکل آفرین خواهد بود.
آیت‌الله موحدی کرمانی خاطرنشان کرد: تقاضای من از دست اندرکاران این است که بررسی کنند در راه این دو فریضه اساسی چقدر توفیق داشته‌ایم و آیا روی منکرات کار جدی کرده‌ایم یا نه؟ راهکار اساسی در این حوزه چیست؟ از عواطف انسانی و شور حسینی برای علاج گناه چقدر استفاده کرده‌ایم؟ امر به معروف امام حسین(ع) مبتنی بر همین عواطف انسانی بود؛ نه سلاح و نیروی رزم و طفل شیرخوار، حالا باید دید در جامعه خود چقدر از عواطف انسانی در این راستا بهره‌مند شده‌ایم؟
وی افزود: استفاده از عواطف انسانی پس از واقعه عاشورا و در محفل یزید هم با حماسه امام زین‌العابدین(ع) و زینب کبری(س) ادامه یافت و از یزید مقتدر و حکومتش یک چهره منفور و جنایتکار ساخت و این چهره برای مردم هم آشکار شد و این هنر حماسه حسینی بود.
امام جمعه موقت شهر تهران به شخصیت‌های برجسته‌ای مانند شهید حججی اشاره کرد و گفت: امثال این شهدا از رویش‌های انقلاب هستند و باید دید در جامعه اسلامی و انقلابی ما علیرغم این هم مظاهر انقلابی و اسلامی چرا تا این حد منکرات وجود دارد و راه مقابله با آن چیست؟
*یزدی:برخوردهای تردیدآمیز در عرصه امر به معروف درباره حجاب خطرناک است/نیازمند اصلاح نگاه جامعه هدف هستیم
در ادامه محمدرضا یزدی دبیر جدید ستاد امر به معروف و نهی از منکر بیان داشت: ما امر به معروف و نهی از منکر را از قیام سیدالشهدا(ع) آموخته‌ایم و باید در این مسیر مجاهدت کنیم و سختی‌ها را بر جان بخریم، نگاه مشفقانه در مسیر امر به معروف و نهی از منکر و تذکر لسانی و دوری از هرگونه اعمال سلیقه فرهنگی سیاسی و اجتماعی و نیز اصلاح نگاه جامعه هدف در این حوزه بسیار مهم است.
وی ترغیب و فراگیری همه مردم در همه زمینه‌ها برای اسلامی شدن و همصدایی در این عرصه را بسیار اساسی دانست و گفت: هم‌صدایی به معنای تک صدایی نیست، بلکه یه معنای ایجاد موجی خروشان در مقابل معضلات اجتماعی است، به طور مثال حقوق‌های نجومی یک منکر است، چون در این زمینه یک هم‌صدایی وجود نداشت، به سرعت فروکش کرد و به جاهای بدی کشیده شد و سیاسی تلقی شد، در صورتی که همه از این موضوع ناراحت بودند. در خصوص معضلات اداری هم نیاز به هم‌صدایی وجود دارد.
دبیر جدید ستاد امر به معروف و نهی از منکر به موضوع حجاب اشاره کرد و گفت: برخوردهای تردیدآمیز در این عرصه خطرناک است، در یک خیابان وقتی به یک خانم بدحجاب تذکری محترمانه از سوی یک جوان مؤمن و دغدغه‌مند داده می‌شود که حجاب خود را رعایت کنند متاسفانه برخورد زننده بعضاً انجام می‌شود و برخی به حمایت از آن خانم به تذکر دهنده اهانت می‌کنند و می گویند به تو چه ارتباطی دارد.
وی ادامه داد: ولی چند خیابان بالاتر وقتی چند جوان اراذل و اوباش مزاحم همان خانم می‌شوند و متعرض حریم خصوصی‌اش می‌شوند، همان جوانان مؤمن اگر با این اراذل و اوباش مقابله کنند ممکن است در معرض آسیب و یا حتی شهادت هم قرار گیرند و این دقتی را می‌طلبد و باید به مردم القا کرد که این جوانان مؤمن برای اصلاح جامعه و حفاظت از همان خانم به عنوان عضوی از جامعه نهی از منکر می‌کنند.
یزدی با اشاره به معضل طلاق اظهار داشت: اندیشمندان غربی هم اذعان دارند که رواج بی‌بندوباری در جامعه یکی از علت‌های مهم از هم‌گسیختگی نظام خانواده و طلاق است، کسی که زیر آتش تهاجم و شبیخون فرهنگی است باید کمکش کنیم و نباید با غیض و غضب و اعمال سلیقه شخصی و سیاسی با این قضیه روبرو شویم و حتماً با نگاه نجات او باید نهی از منکر کنیم و در این مسیر سخت نیازمند مساعدت و تشریک مساعی عمومی در این عرصه هستیم و با یک گروه و مجموعه به تنهایی نمی‌توانیم به این هدف دست یابیم.
به گزارش فارس، در انتهای این مراسم از خدمات احمد روزبهانی فرمانده اسبق پلیس امنیت اخلاقی کشور و دبیر اسبق ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان تهران تقدیر شد.
منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین