عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۰۸۵۶
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۶
مسئول هیئت «انصارالحسین(ع) » در گفت و گو با «عقیق»:
با توجه به خطراتی که همواره در کمین هیئت ها و مکان های مذهبی که در آن ها مراسمات مختلف برگزار می شود، هست ، تصمیم گرفتیم پیشگیری کنیم. به هرحال خطراتی مثل آتش سوزی هست که در ایام ویژه ای در سال مثل ماه محرم به خاطر پخت و پزها و نصب داربست هایی که با برزنت است، اوج می گیرد.

عقیق: «هیئات مذهبی به اشتباه تصور می کنند بیمه کردن هیئت شان هزینه است.» این را «سعید شیرزاد» مسئول هیئت انصارالحسین می گوید که هیئت خود را در طرح «بیمه فیروزه ای» بیمه کرده و از این اقدام راضی است و می گوید بهتر است سایر هیئات نیز اقدام به بیمه کردن هیئت خود کنند. در ادامه گفت و گوی ما با شیرزاد در این باره را می خوانید:

چه شد که تصمیم به بیمه کردن هیئت خود گرفتید؟

با توجه به خطراتی که همواره در کمین هیئت ها و مکان های مذهبی که در آن ها مراسمات مختلف برگزار می شود، هست ، تصمیم گرفتیم پیشگیری کنیم. به هرحال خطراتی مثل آتش سوزی هست که در ایام ویژه ای در سال مثل ماه محرم به خاطر پخت و پزها و نصب داربست هایی که با برزنت است، اوج می گیرد. ما هم امسال مکان هیئت مان را عوض کردیم و فضای بزرگتری در اختیار گرفته بودیم و داربست های برزنتی نصب کرده بودیم که خطر آتش سوزی احتمالی را به همراه داشت و تصمیم گرفتیم هیئت را بیمه کنیم تا اگر خدای ناکرده حادثه ای پیش آمد، حداقل از نظر مالی متضرر نشویم.

با پیشقدم شدن «بیمه معلم» در زمینه بیمه کردن اماکن مذهبی شما هم به فکر این کار افتادید؟

بله . فکر می کنم بیمه معلم امسال اعلام کرد که در این زمینه فعال خواهد بود و ما هم از همان زمان به فکرش افتادیم که اقدام به بیمه کردن هیئت مان کنیم.

هزینه چندانی هم که برایتان دربرنداشت

نه اصلا. 175 هزارتومان برای یک سال است که در قبال هزینه های زیاد دیگری که می شود، ناچیز است .

به نظرتان بیمه کردن هیئت چه ضرورتی دارد و اصلا جزء ضروریات به شمار می آید؟

قطعا جزء ضروریات است. به هرحال امکان رخ دادن هر اتفاقی وجود دارد. همان طور که دیدید در همین دهه اول محرم چندمورد حادثه در هیئت های مختلف در شهرها داشتیم که ناگوار بود . ما حداقل این اطمینان را خواهیم داشت که اگر خدای ناکرده اتفاقی افتاد، از نظر مالی متضرر نمی شویم یا اگر برای مستمعین حادثه ای پیش آمد یا خدای ناکرده مورد فوتی داشتیم، هزینه های درمان یا مستمری فردفوت شده برقرار خواهد بود و بیش از خسارت وارده ضربه نمی خوریم.

هیئت های دیگری که در شهر شما هستند هم از این طرح استقبال کرده اند؟

از هیئت های دیگر اطلاع چندانی ندارم اما تا آنجا که من سراغ دارم، خیلی این موضوع را جدی نگرفته اند و نسبت به این امر ضروری اقدامی نکرده اند

چرا؟

خب یکی به این دلیل که در این زمینه اطلاع رسانی و تبلیغ مناسب صورت نگرفته است و مورد بعدی این است که مسئولان هیئت ها فکر می کنند بیمه کردن هیئت شان یک نوع هزینه است ولی نمی دانند درواقع جلوی ضرر احتمالی را می گیرند . یک مقدار در این زمینه سهل انگاری می کنند و تصور می کنند حادثه همیشه فقط برای دیگران رخ می دهد و پیش بینی این را نمی کنند که ممکن است برای هیئت آنها هم حادثه ای پیش بیاید و بهتر است پیشگیری های لازم در این زمینه را بکنند.

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین