عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۰۸۰۶
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۴
کارگردان «مختارنامه»
داوود میرباقری کارگردان سریال‌ مختارنامه در برنامه تلویزیونی چهلچراغ با انتقاد از مدیرانی که تولید سریال «سلمان» را عقب می‌اندازند، گفت: ۱۵ سال از آماده شدن فیلمنامه این سریال می‌گذرد اما به تولید نرسیده است.
عقیق:داود میرباقری در شب عاشورا در برنامه «چهل چراغ» شرکت کرد و به سوالات محمدرضا شهیدی فرد پاسخ داد.

میرباقری درپاسخ به سوال  شهیدی فرد در مورد ساخت فیلم امام علی(ع) افزود: اولین کارجدی من سریال امام علی (ع) بود من در زمان ساخت فیلم 30 سال داشتم و بدون امکانات و شرایط آن زمان و بر اساس اعتقادم آن راساختم.

وی افزود: تاریخ هرچقدر هم محکم باشد، بایستی برای درک درست  بخشی از آن راتخیل کرد به طور مثال درشهادت مالک اشتر من تاریخ رو تخیل کردم تابیننده آن رابپذیرد.

وی درمورد ظرفیت‌های غنی درحوزه فرهنگی افزود: همایش اربعین که دارد یک سنت میشود باعث ایجاد یک حرکت جهانی است و دردنیا ما همچین مخاطب‌هایی داریم و جهان منتظر ماست چون موطن انقلاب و بچه شیعه‌ها، ایران است.

میرباقری گفت: من گله دارم از مسولین فرهنگی و بچه مسلمان ها، چرا در این حوزه کم کاریم؟

این نویسنده و کارگردان با انتقاد از بهانه برخی از مدیران که بودجه را عامل تولید نکردن آثاری همچون سلمان می دانند، اظهارکرد: «مختار به روایتی 25 میلیارد و به روایتی دیگر 30 میلیارد هزینه داشت. فارغ از پخش چندین باره از تلویزیون و عرضه در دیگر کشورهای مسلمان، به طور متوسط چند خانواده ایرانی یک مجموعه «مختار» را خریده و در خانه دارند؟ آن هم مجموعه ای که قیمتش 15 تا 16 هزار تومان است. بر این اساس مگر می شود هزینه تولید برنگشته باشد ما هر چه در اینجا هزینه کنیم به پپشتوانه این فرهنگ و مردم دغدغه برگشت هزینه آن را نخواهیم داشت برای یک عده از مدیران ما فهم اش مشکل است.

وی درباره ساخت فیلم سلمان افزود: چقدر باید به خاطر «سلمان» روح و زندگی‌ام زخم بخورد؟ این زخم ها زمانی اجر دارد که نتیجه داشته باشد. من 15 سال پیش «سلمان» را نوشته ام و آماده است، دیگر خسته شده ام از این نوع کار کردن، یعنی شما سال ها زحمت می کشی ولی آخر کار با آنچه که فکر می کردی تفاوت دارد و موضع گیری ها، کمبود امکانات و یک تغییر مدیریت این همه لطمه به کار وارد می کند. سلمان را اینگونه نخواهم ساخت، سلمان را همانطوری می سازم که فکر می کردم، همانطوری می سازم که نوشتم.» او با اشاره به وقتی که برای «سلمان فارسی» گذاشته خاطرنشان کرد: «می‌خواهم باقیمانده عمرم را با سلمان بگذرانم. سلمان همان کسی بود که به دنبال منجی می گشت و قبل از اسلام به مسیح به عنوان منجی فکر می کرد اما بعد از اسلام عشق به علی است که حالش را خوب می کند.»


منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین