عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۰۷۹۰
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۴
در مستند «آخرین مسیح» مطرح می‌شود
مستند «آخرین مسیح» به کارگردانی «سید سعید صدر زاده» در این مستند به بررسی موضوع آرای مشترک اهل سنت و شیعیان درباره ظهور پرداخته است.

عقیق:مستند «آخرین مسیح» به موضوع بررسی آرای مشترک میان اهل سنت و شیعیان درخصوص مسئله ظهور پرداخته است. تدوین مستند بلند «آخرین مسیح» با موضوع بررسی آراء مشترک میان اهل سنت و شیعیان درخصوص مسئله ظهور همچنان ادامه دارد. این اثر بلند در مدت ضبط میزبان بسیاری از چهره‌های اهل تسنن بوده است.

آخرین مسیح اثر مستندی به کارگردانی «سید سعید صدر زاده» است که با بررسی آراء مشترک میان اهل سنت و شیعیان درخصوص مسئله ظهور، روایتی تازه از این مسئله را مطرح می‌کند.

 

«سید سعید صدر زاده» نویسنده و کارگردان حوزه تئاتر و تلویزیون و سازنده این اثر مستند تحصیل کرده علوم دینی است. وی که پیش از این تجربه ساخت آثار مختلفی با موضوع علمای اهل سنت را داشته درباره این مستند بلند می‌گوید: «در ادیان الهی به ویژه ادیان ابراهیمی مسئله انتظار به شدت پر رنگ است. انتظار قائم در تشیع و انتظار مهدی آخر الزمان در مکتب اهل سنت یکی از ارزش‌های بی بدیل مشترک وحدت اسلامی است و فرقه‌های مختلف اسلامی، نگاه‌های مشترکی نسبت به این مسئله دارند. حالا در این مستند زوایای مشترک انتظار در نزد شیعه و سنی بررسی می‌شود. جالب است بدانید در نزد ما و برادران سنی مذهب همه چیز مشترک است و فقط یک یا دو قرائت متفاوت از آن وجود دارد.»

در این اثر مستند «مرحوم حاج محمد آخوند عابدی کُر» امام جمعه بندر ترکمن و محبوب‌ترین شخصیت مذهبی در میان ترکمن‌های ایران و کشور ترکمنستان نیز از جمله افرادی است که در این اثر مستند به اظهار نظر پرداخته است. نکته جالب توجه این است که مرحوم عابدی چند روز پس از حضور در مقابل دوربین این اثر مستند، دی ماه سال گذشته فوت کردند. به گفته کارگردان «آخرین مسیح»، مرحوم عابدی که در وقایع انقلاب اسلامی نقش موثری در دفاع از امام خمینی (ره) ایفاء کرده بودند، تلاش‌های فراوانی برای آشنا کردم مردم ترکمنستان با اسلام انجام دادند که از جمله آن‌ها می‌توان به راه اندازی رادیویی برای مردم کشور ترکمنستان و همچنین تربیت طلبه‌های دینی این کشور اشاره کرد.

 

این عالم دینی که مذهب حنفی داشته‌اند در مقابل دوربین آخرین مسیح، بیان کرده که اگر یک روز از دنیا مانده باشد، حتماً حضرت مهدی (عج) با حضرت مسیح ظهور خواهند کرد و یک نماز اسلامی در کنار کعبه خواهند خواند. تنها اختلاف نظر ایشان با روایت‌های شیعیان درخصوص حضرت مهدی این بوده که حضرت مهدی به دنیا نیامده اند اما ایشان از سلاله اهل بیت هستند.

پیش از این «مولانا سیدعبدالرحمن ملازهی بزرگ احناف ایران و امام جمعه چابهار» نیز در مقابل دوربین این اثر مستند دیدگاه‌های خود درباره «آخر الزمان» و «ظهور منجی» را مطرح نموده است.

این اثر مستند به صورت سفرنامه‌ای و در جغرافیایی به گستره ایران تولید می‌شود. شهرهای چابهار، زاهدان، ارومیه، سنندج، تربت جام، بندر ترکمن و بندر عباس برخی از مقصدهای سازندگان این اثر برای ملاقات با علمای اهل سنت و ضبط تصاویر هستند.

این فیلم مستند بر اساس پژوهش مشترک «سید سعید صدرزاده و مرجان اکبری» با حضور این عوامل تولید خواهد شد:

مشاور پروژه: دکتر عبدالحمید طالبی ـ تصویربردار: سینا اقبال نیک ـ صدا بردار: علیرضا توکلی ـ تدوین:

سیدسعید صدرزاده، سجاد محشون،شیرزاد احمدی ـ موسیقی: مجید رضازاده ـ خوانندگان: گروه همسرایی محراب ـ گرافیست: روح الله حسین زاده قالهری، مجتبی عابدینی (حرا) ـ دستیاران تصویر: مهرداد اقبالی محمد فارغ‌زاده ـ تولید: عرفان صفری ـ مجری طرح: «موسسه فرهنگی هنری تصویر آفتاب سرخ» و «موسسه فرهنگی سنت»


منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین