عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۰۶۱۲
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۴
مدیر فضای مجازی ستاد اقامه نماز به مناسبت هفته دفاع مقدس و ایام عزاداری امام حسین(ع) یادداشتی نوشت.
عقیق:مسعود دریس، مدیر فضای مجازی ستاد اقامه نماز کشور
این روز ها یادآور حماسه‌آفرینی دلیر مردانی از خاک و میهن اسلامی ماست که با الهام از قیام حسینی بر علیه طاغوت زمان خود برخاستند و با مجاهدت‌های خالصانه خود فصل زرینی از تاریخ پر افتخار این مرز و بوم را شکل دادند.
آن روز تمام استکبار جهانی برای خاموش کردن شعله انقلاب اسلامی و متوقف کردن این حماسه بزرگ کمر همت بسته بود و با تجاوز به خاک و حریم  وطن  عزیزمان وارد میدان نبرد شده بود و در آن زمان بودند دلیرمردان مجاهدی که با تمام وجود در مقابل تمام موجودیت شیاطین جن وانس، مردانه ایستادند و مبارزه کردند و در نهایت به اوج پیروزی و رستگاری در دنیا و آخرت رسیدند و اجازه ندادند یک وجب از خاک میهن  ما به دست اهریمنان بیفتد. روحشان شاد، یادشان گرامی،  راهشان پر رهرو باد
ولیکن امروز ما چطور؟ امروز تکرار تاریخ را نظاره‌گریم که همان دشمن با همان ماهیت و با همان اهداف و آمال و آرزو ها بار دیگر البته این بار به شکل دیگری و با استفاده از ابزار و شیوه‌های پیچیده‌تری قصد تعدی و تجاوز و چپاول‌گری کرده است. او در این سال‌ها با استفاده از سلاحی مدرن‌تر، برنده‌تر و مجهزتر از قبل یعنی سلاح نرم از جمله فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی برای نبرد و رویارویی با جوانان تازه‌نفس این کشور اسلامی وارد نبرد شده است و تجهیزات خود را آلوده به تمام  ابزار شیطان اعم از جهل و غفلت و شهوت و شبهه و شایعه و ... کرده است و به این ترتیب حتی نیازی به طی کردن مسافت‌های دور و صرف هزینه‌های سنگین برای نبردهای فیزیکی ندارد.
تجهیز دشمن به سلاح نرم در مقابل غفلت جبهه حق
متأسفانه اکنون به گونه‌ای شده است که در سایه عدم تحرک لازم جبهه حق در عرصه جنگ نرم، دشمن با حیله‌های شیطانی خود فقط از جبهه مقابل قربانی می‌گیرد و به طرف مقابل خود فقط تلفات وارد می‌سازد بدون اینکه خود تلفات دهد، قربانی دهد و یا زمان زیادی و هزینه هنگفتی بکند؛ این بار دشمن  غدار و حیال به دنبال فتح خاک نیست بلکه او به دنبال تصرف تمام داشته‌های ماست. جنگ او با ارزش‌هاست، با اعتقادات من و شماست با غیرت و حمیت و شهامت و شجاعت و تمام مفاهیم و ارزش‌های مقدس من و شما را هدف قرار داده است. علیه نماز ما، صیام ما و جهاد ما و به یک معنا تمام مقدسات ما، قیام کرده است او برای حاکمیت شیطان تمام توان خود را به میدان آورده است. و اما این بار نوبت ماست، من ،تو، ما، نوبت مایی که امروز بایستی حسینی‌وار وارد معرکه و نبرد شویم و اگر مجهز به سلاح ایمان، تقوا، عمل صالح، تزکیه نفس، مراقبه، محاسبه ، مجاهده و... نباشیم، در این رویارویی بزرگ نتیجه نخواهیم گرفت.
نقش نماز در تقویت نیروی جبهه حق در عرصه جنگ نرم
دشمن از ابزار فضای مجازی به جنگ سایبری علیه ما اقدام کرده است و مرتب در حال قربانی گرفتن از ماست، پس برای مواجه صحیح و عالمانه، ابتدا سواد رسانه‌ای و نیز سطح آگاهی، بصیرت و هوشیاری و خردمندی را خود را باید افزایش دهیم. امروزه بیش از هر وقت دیگری مدافعان حریم دین در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی نیازمند افزایش نورانیت و معنویت و پارسایی در خود هستند و نماز در این کارزا و رویارویی حق و باطل، نقش بسیار تعیین کننده‌ای می‌تواندداشته باشد. بزرگ الگوی مجاهدان عالم حسین ابن علی می‌فرماید من نماز را دوست دارم. او در اوج نبرد، نماز اول وقت و به جماعت را به تأخیر نمی‌اندازد و خود را کشته نماز می‌خواند.
اهمیت نماز در سیره اهل‌بیت(ع)
پدر مظلومش علی ابن ابی طالب علیه‌السلام در مقدس‌ترین ماه و در بهترین شب این ماه و در با فضیلت‌ترین مکان و در برترین حالت به شهادت می‌رسد. فرزند بزرگوار ایشان یعنی امام صادق علیه‌السلام می‌فرماید شیعیان ما را در وقت نماز امتحان کنید و فرمودند شفاعت ما به کسی که نماز را سبک می‌شمارد نمی‌رسد. همچنین اولین اقدام تربیتی امام عصر(عج) پس از تشکیل حکومت عدل جهانی، اقامه نماز خواهد بود. حال ماییم و یک نبرد سنگین و یک فریضه استثنایی و بی‌نظیر، اگر خود را درون این نبرد احساس کنیم و یقین بدانیم که مسئولیت امروز ما حفاظت و حراست و پاسداری از حریم دین است و اگر به این باور برسیم که مورد قضاوت آیندگان قرار خواهیم گرفت، آن وقت است که فشار سنگین مجاهده در این راه را با تمام وجود حس خواهیم کرد و آن وقت است که به دنبال یک پشتوانه قوی برای نیرو گرفتن خواهیم بود.
و در این زمان است که با تمام وجود پی خواهیم برد که نماز چه نقشی عظیمی در این رابطه دارد و چقدر می‌تواند ما را در این عرصه خطرناک، سرپا نگه دارد و به ما انرژی دهد تا در معرکه بمانیم و عرصه را خالی نگذاریم. نماز در بُعد تربیتی و خود کنترلی، به شکل استثنایی از انسان دستگیری می‌کند  و در بُعد اخلاقی و رشد فضائل انسانی، به سان اکسیری که مس وجود آدمی را به طلای ناب و خالص بدل می‌سازد، عمل کرده و انسان را از آلودگی‌ها و تعلقات و منیت‌ها رها ساخته و به اوج کمال و صلاح و فلاح رهنمون  می‌سازد. عرایضم را جمع بندی کنم. چند جمله و تمام . تحلیل را به عهده شما خوبان قرار می‌دهم:
*حسین ابن علی برای احیای دین قیام کردند
* ستون خیمه این دین نماز است
*امام حسین(ع) عاشق نماز بود
*حسین (ع) حتی آخرین نماز خود را در وسط معرکه در اول وقت  خواند.

حالا من و تو و ما و شما مانده‌ایم و یک نبرد بزرگ و یک عشق آسمانی و یک تکلیف بزرگ و سرنوشت‌ساز در پیچ تاریخی. پس هر که دارد هوس کرب و بلا بسم الله. و اما حرف آخر: ای که دستت می‌رسد کاری بکن *** پیش از آن کز تو نیاید هیچ کار.
منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین