عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۰۴۴۸
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۲:۴۴
کارشناس دینی در جمع عزاداران حسینی:
حجت الاسلام محسنی، مهریه سنگین را بی نظمی دینی دانست و گفت: پیامبر(ص) فرمود «بهترین زنان امت من زنی است که مهریه کم داشته باشد». مردم می گویند امنیت نیست. چرا؟ چون نظم به هم می خورد، جای خواستگاری در کوچه و خیابان نیست.
عقیق:حجت الاسلام محمد مهدی محسنی، شب گذشته در محفل هیأت رزمندگان اسلام اصفهان پیرامون بحث دینداری اظهار کرد:خداوند نعمت هایی را به ما ارزانی داشته که مانند همسایه می مانند، که هر زمانی امکان رفتن آنها وجود دارد .

وی با بیان اینکه این نعمت ها همانند همسایه، سایه آنها بالای سر ما هست ولی امکان دارد که فردا دیگر سایه اش بالای سر نباشد، تصریح کرد: این نعمت ها همانند، نعمت نفس کشیدن، پدر و مادر ، شیعه بودن و زیستن در کشور ایران در آخرالزمان که بزرگترین نعمت است.

این کارشناس دینی ادامه داد: ما به عنوان یک فردر آخرالزمانی مسئولیم به نحوی دینداری کنیم که نام حضرت اباعبدلله(ع) و کربلا در سراسر گیتی بپیچد و همه نسبت به آن آگاه شوند.

وی افزود: زمانی که امام زمان(عج) ظهور بفرمایند، شعارشان "یا لثارات الحسین" است، زمان ظهور امام زمان(عج) براساس دعای افتتاح زمانی است که  قلت عدد تبدیل شود به کثرت عدد، ما شکایت می کنیم به خداوند "لکثرت عدونا" و "قلت عددنا " که اگر این اتفاق معکوس شود، ظهور حضرت سرعت می گیرد.

حجت الاسلام محسنی خاطرنشان کرد: همه در کربلا به ظاهر دین داشتند، ولی تفاوت آنها در این بود که سپاه امام حسین(ع) استقامت در دینداری داشت و پای عقیده خود جان داد، ولی عده ای می گفتند اگر من هم وارد سپاه شما شوم باز هم شما بازنده اید، چون من یک نفر فایده ای ندارم! و این گونه امام را تنها گذاشتند،  پس در مورد امام زمان(عج) هم این گونه فکر نکنیم.

وی در تشریح کتاب "علی بی خیال" که مربوط به دفاع مقدس است، گفت: شهید علی حیدری وارد منزل شد و دید پدر و مادرش غیبت می کنند، پس او به حیاط رفت و دوچرخه سواری کرد، مادرش او را صدا کرد و گفت بیا تو سرما می خوری! و علی گفت «نه اگر بیام تو، دینم سرما می خورد!».

حجت الاسلام محسنی، در ادامه مهریه سنگین بی نظمی دینی دانست و گفت: پیامبر(ص) فرمود «بهترین زنان امت من مهریه کم داشته باشد». مردم می گویند امنیت نیست. چرا؟ چون نظم به هم می خورد، جای خواستگاری در کوچه و خیابان نیست.

این کارشناس دینی خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم(ص) فرمود «حق انسان این است که فهم دینی را قوی کند». حضرت علی(ع) فرمود، باید فهم دینی پیدا کنید؛ امام مجتبی(ع) فرمود «تعجب می کنم از کسی که توجه به خوراک و پوشاک دارد ولی توجه به دینش ندارد».

وی اظهار کرد: بصیرت، استقامت می دهد، امام کاظم(ع) فرمود، کلید بصیرت، فهم دینی است و عبادت ما به فهم دینی ما برمی گردد،روایت داریم آدمی که فهم دینی داشته باشد از هزار تا عابدی که نظم دینی نداشته باشد بهتر است.

منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین