عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۰۳۶۶
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۸
رئیس فرهنگستان علوم اسلامی:
افق سیر انسان و ایمان به شکل مداوم ادامه خواهد یافت و همچنین انسان با دور کردن نفسانیات از خود این سیر ایمانی را دنبال می کند؛ این فرد در همراهی به امام به مراتبی می رسد که می تواند از دیگران نیز برای رسیدن به این مسیر دعوت کند.
عقیق:حجت‎الاسلام والمسلمین سیدمهدی میرباقری  در دومین شب مراسم عزاداری هیئت محبین اهل بیت(ع) در مدرسه فیضیه گفت: ائمه اطهار(ع) همچون خورشیدی هستند که شعاع لطف آنها به همه جهان می‎رسد و یک لحظه نیز شعاع این نور را از هیچ کسی دریغ نمی‎کنند.
وی افزود: مومن به امام در درون و برون نورانی می‎شود؛ در حقیقت انسان پس از سفر از نفس  و ظلمات نفسانی در مسیر معرفت و همراهی با امام گام بر می‎دارد ؛ انسان در زمانی که به درجه دهم ایمان می‎رسد کار او آغاز می شود و تا قیامت نیز ادامه می‎یابد.
رئیس فرهنگستان علوم اسلامی بیان کرد: افق سیر انسان و ایمان به شکل مداوم ادامه خواهد یافت و همچنین انسان با دور کردن نفسانیات از خود این سیر ایمانی را دنبال می کند؛ این فرد در همراهی به امام به مراتبی می رسد که می تواند از دیگران نیز برای رسیدن به این مسیر دعوت کند.
عضو خبرگان رهبری گفت: مومنانی که با امام همراه می‎‌شوند به یک مغناطیس ایمانی می‌رسند؛ کسی که با امام همراه می شود از وادی ظلمت به وادی نور وارد می‎شود؛ مرحله ای که از آن به عنوان معرف به نفس یاد می شود بدون امام امکان پذیر نیست و آن گونه نیست که انسان با توان خود بتواند به عرف نفسه برسد.
حجت‎الاسلام والمسلمین میرباقری یادآورشد: اگر نور امام به انسان نتابد، نمی‎‌تواند به مقام شناخت نفس خود و سپس به مقام شناخت خدا برسد؛ اگر نور امام به انسان نتابد حتی اگر در قیامت هم باشد رستگار نخواهد شد.
رئیس فرهنگستان علوم اسلامی بیان کرد: ادامه ارتباط با امام و حرکت در مسیر آن است که انسان به درجه ای می رسد که می‎تواند این سرچشمه را به نقاط دیگر نیز جاری کند و از این سرچشمه به دریا متصل شود.
وی گفت: زمانی که انسان به این درجه رسید به مقام شفاعت نایل می شود، یعنی اگر مومنی به این درجه رسید می تواند انسان های دیگر را نیز شفاعت کند یعنی می‎تواند واسطه فیض قرار گیرد.
حجت‎الاسلام والمسلمین میرباقری یادآورشد: امام (ع) هم آسمان وسیعی است که دنیا را در خود جای داده است و هم زمین بسیطی است که همگان از او بهره مند می شوند؛ در حقیقت اگر کسی بی امام باشد اگر در بهشت هم باشد در جهنم خواهد بود و اگر با امام باشد در سختی هم باشد در بهشت است.

منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین