عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۰۳۵۹
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۴:۱۱
مشاور دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با اشاره به اینکه جریان عزاداری سیدالشهدا(ع) علاقه را به فعلیتی می‌رساند که انگیزه‌بخش رفتارهای خوب ما می شود، گفت: نیروی مهمی که می‌تواند انسان را از گناه بازدارد، محبت از طریق فضایل و مصائب امام حسین(ع) است.
عقیق:صفی الله رمضانخانی، سرپرست معاونت امور مجلس مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) در گفت‌وگویی با اشاره به فلسفه عزاداری گفت: درباره فلسفه عزاداری برای امام حسین(ع) باید عرض کنم روانشناسان معتقدند انسان‌ها پیش از اینکه نسبت به آگاهی‌هایی که دارند، رفتار کنند، طبق علایق و گرایش‌های خود رفتار می‌کنند. محبت و علاقه به شدت در رفتارهای انسانی مؤثر است.
وی با بیان اینکه محبت و علاقه به شدت در رفتارهای انسانی مؤثر است، افزود: محبت اهل بیت(ع) و حضرت سیدالشهدا(ع) در انگیزه‌بخشی و ایجاد علاقه برای گرایش‌های رفتاری می‌تواند موثر باشد و در تعالیم ما گفته می شود که دین یعنی حب. دیندار واقعی آن قدر به تدین خود علاقه‌ دارد که حاضر است از دیگر علاقه‌های خود صرف‌نظر کند و  این از آگاهی صرف، فراتر رفته است.
 رمضانخانی با اشاره به اینکه جریان عزاداری سیدالشهدا(ع) علاقه را به فعلیتی می‌رساند که انگیزه‌بخش رفتارهای خوب ما می شود، گفت: بسیاری از جوانان را شاهد بودیم به راه‌های نادرستی هدایت شدند، اما به خاطر عشق به امام حسین(ع) و ائمه به سوی ارزش‌ها بازگشتند. نیروی مهمی که می‌تواند انسان را از گناه و مسائل ناصواب بازدارد، محبت از طریق فضایل و مصائب است.
 مشاور دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت (ع) در خصوص آثار و برکات عزاداری امام حسین(ع) گفت: یک نویسنده مسیحی که صاحب کتاب حسین در اندیشه مسیحیت است، می گوید اگر حسین(ع) از آن ما بود، ما در هر سرزمینی پرچم می‌افراشتیم و در هر روستایی برای او منبری برپا می‌کردیم و مردم را با نام حسین(ع) به مسیحیت فرا می‌خواندیم.
وی با اشاره به اینکه امام حسین  می‌دانستند شهید می شوند، اما به این نیز آگاه بودند که این شهادت دین خداوند را حفظ می کند، افزود: امام حسین(ع) قربانی دین خداست و کسی که نسبت به او محبت داشته باشد، ناخودآگاه به آن چیزی که ایشان برایش شهید شد(دین و معارف اسلام)، علاقه مند می‌شود.
رمضانخانی ادامه داد: در جایی دیگر گاندی می‌گوید من زندگی امام حسین(ع) را به دقت مطالعه کردم و بر من محقق شد اگر هندوستان بخواهد تبدیل به کشوری پیروز شود، باید از ایشان پیروی کند. 1400 سال از شهادت ایشان می‌گذرد و تنها نامی که در اذهان ملت‌ها مانده، نام امام حسین(ع) است.
معاونت امور مجلس مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) با اشاره به بررسی عاشورا در سایر کشورها عنوان کرد: اگر بخواهیم عاشورا را به عنوان نمونه در یک کشور آفریقایی بررسی کنیم، می‌بینیم که عشق به امام حسین(ع) و اهل بیت(ع) در کشوری دور از جمهوری اسلامی، تا چه اندازه هویداست و موج می زند. امروز عشق به حضرت در کشورهای اسلامی و اروپایی نام ایشان را زنده نگه داشته است و امروز با نام حسین(ع) زندگی می‌کنیم. امیدوارم راه ایشان را به فرزندان و آیندگان خود انتقال دهیم ودر راه شهدا ومدافعین حرم همچون ححجی‌ها غفلت نکنیم.

منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین