عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۰۳۰۲
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۹
شرفخانی:
معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف گفت :‌ مجالس عزاداری، سخنرانی، هیئت‌ها و روضه‌خوانی‌های سکولار در کشور معنا و مفهوم ندارد، زیرا قیام اباعبدالله الحسین (ع) قیامی سیاسی است.
عقیق:معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف در حاشیه نشست خبری سوگواره بصیرت عاشورایی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران با بیان این مطلب افزود  افزود: در هیچ انتخاباتی هیچگونه کار سیاسیی در سازمان اوقاف و امور خیریه وجود نداشته و اصولا اجازه ورود به کار سیاسی را به هیچکس نداده و نخواهیم داد همچنین در مجالس عزاداری هم اجازه رخ دادن چنین موضوعی را نخواهیم داد.

وی ادامه داد:‌در ساختار تعریف شده در سازمان  اوقاف و امور خیریه اجازه سخنرانی به افراد دارای گرایش سیاسی اجازه تریبون به هیچکس را نخواهیم داد اما وقتی در دنیا شاهد ظلم علیه مسلمانان بوده و جوانان این کشور به عنوان مدافعان حرم قد علم می‌کند نشان می‌دهد که درس همه ما از قیام عاشورا بوده است .

معاون سازمان اوقاف  تصریح کرد: نگاه سازمان اوقاف و امور خیریه در برپایی مجالس عزاداری براساس برخی مؤلفه‌ها و شاخص‌ها است که بخشی از مؤلفه‌های آن این است که آن مجالس باید بر اساس استانداردهای لازم مانند قرائت قرآن،‌سخنرانی، عزاداری بر اساس سبک‌های سنتی و بدون خرافه و خارج از انحرافات مداحی، اطعام برای عزادارانی که در مجلس حضور دارند بدون اسراف و برخی شروط هم برای سخنرانان است.

وی ادامه داد: اولویت سازمان اوقاف و امور خیریه کمک و حمایت از هیئت‌های خانگی نیست و حتی سازمان نگاه مساعدتی به آنها ندارد، بلکه ما فقط مشارکت‌کننده با برخی هیئت‌ها و حسینیه‌ها و تکایا هستیم. زیرا لازم است که اقدامات مجالس عزاداری با مؤلفه‌ها و سیاست‌های سازمان اوقاف و بر اساس دستورالعمل‌ها و اسناد بالادستی همخوانی داشته باشد.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف گفت: شاخص‌هایی برای هیئت‌های کشوری، استانی، شهری و حاشیه‌ها و همچنین هیئت‌هایی که جوانان از آن استقبال می‌کنند در نظر گرفته شده است.

شرفخانی در پایان درباره آسیب‌هایی که در عزاداری‌ها در این ایام مشاهده می‌شود گفت:‌این آسیب‌ها با توجه به کمیت زیاد عزاداری‌ها بسیار حداقلی است اما باید با راهکار فرهنگ‌سازی با آن مقابله و با روشنگری و عدم حمایت مجموعه‌های مختلف از آن اصلاح و روند اقدامات آنها به سمت شاخص‌های مدنظر سازمان اوقاف باشد اما متأسفانه برخی اقدامات و آسیب‌های موجود در عزاداری‌ها بر اساس اهداف شیعه انگلیسی و مذهب علیه مذهب و اختلاف انداختن در بین مسلمانان و به ویژه شیعیان است.


منبع:مهر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین