عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۰۲۹۴
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۹
مدیر امور اجتماعی و مشارکت های مردمی شهرداری اصفهان گفت: مساجد این کلانشهر در سالجاری زیر پوشش بیمه سوانح و آتش سوزی قرار می گیرند.
 عقیق:اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان روز سه شنبه به نقل از ' مسعود مهدویان فر ' اضافه کرد: این مساجد تا سقف 2 میلیارد و 500میلیون ریال زیر پوشش بیمه سوانح و آتش سوزی قرار خواهند گرفت.
وی افزود: ایمن سازی مساجد در برابر سوانح و آتش سوزی از اولویت های شهرداری اصفهان در سالجاری است.
مدیر امور اجتماعی و مشارکت های مردمی شهرداری اصفهان آموزش اعضای هیئت امنای مساجد و تجهیز مساجد به وسایل ایمنی را از دیگر برنامه های شهرداری اصفهان اعلام کرد و افزود: طی هماهنگی های انجام شده با سازمان آتش نشانی اصفهان، اعضای هیئت امنای مساجد این شهر با پشت سرگذاشتن دوره های آموزشی اطفای حریق، با حداقل های موارد ایمن سازی آشنا می شوند.
وی بااشاره به اینکه شهر اصفهان حدود یک هزار و 100 مسجد و مسجد حسینیه دارد، افزود: در تمامی این مساجد و حسینه ها نمازهای روزانه اقامه می شود.
مهدویان فر گفت: در سال های اخیر کمیته ای با عنوان ' مساعدت به توسعه، تعمیر و تجهیز مساجد ' به منظور کمک به مرمت و تجهیز مساجد شهر در شهرداری اصفهان تشکیل شده است، افزود: طی سال های اخیر توسط این کمیته کمک های مالی قابل توجهی برای تعمیر، تکمیل و تجهیز مساجد در اختیار هیئت امنای مساجد اصفهان قرار گرفته است.
وی با اشاره به اینکه در سال گذشته بیش از 400 مسجد اصفهان برای ساخت، تکمیل و تجهیز از شهرداری اصفهان کمک های مالی دریافت کرده اند، افزود: در سال 96 نیز 100 میلیارد ریال اعتبار برای کمک به مساجد اصفهان اختصاص یافته است.
مدیر امور اجتماعی و مشارکت های مردمی شهرداری اصفهان اضافه کرد:
هیئت امنای مساجد شهر می توانند با مراجعه به معاونت های فرهنگی اجتماعی مناطق 15 گانه شهرداری اصفهان با تکمیل مدارک مورد نیاز از خدمات ایمن سازی بهره مند شوند.
به گزارش ایرنا، در شهر اصفهان حدود یکهزار و 100 مسجد و حسینیه وجود دارد و تقریبا به ازای هر یکهزار و 826 نفر شهروند اصفهانی یک مسجد بنا شده است.
پراکندگی مساجد در مناطق مختلف شهری اصفهان متفاوت است و براساس اعلام مسئولان شهرداری این کلانشهر، بیشترین مسجد در مناطق یک و سه و کمترین مسجد در مناطق 5 ، 6 ، 7 ، 8 و 13 قرار دارد.
شهروندان و خیران بانیان اصلی ساخت و بنای مساجد اصفهان هستند و به همین دلیل پراکندگی مساجد در مناطق شهری یکسان نیست بعنوان مثال در منطقه سه شهر اصفهان به ازای هر 550 نفر یک مسجد و در منطقه پنج به ازای هر چهار هزار و200 نفر یک مسجد وجود دارد.


منبع:ایرنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین